الکاظمی نمایه

کمیسیون حقوقی پارلمان عراق در واکنش به تعیین موعد انتخابات پارلمانی زود هنگام در این کشور از سوی نخست‌وزیر، گفت که او صلاحیت این کار را ندارد.

به گزارش مشرق، کمیسیون حقوقی پارلمان عراق به تعیین موعد انتخابات پارلمانی زود هنگام در این کشور از سوی نخست‌وزیر واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

عاملان ترور حاج قاسم از مجازات نجات نخواهند یافت

به گزارش «اسکای‌نیوز عربی»، این کمیسیون امروز شنبه گفت که مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر صلاحیت تعیین موعد انتخابات پارلمانی زودهنگام را ندارد.

کاظمی دیروز جمعه بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. او ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

دو سال پیش، ۲۲ اردیبهشت ۹۷ (۱۲ می ۲۰۱۸) چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سرنگونی رژیم صدام برگزار شد با این حال، تظاهرات سال گذشته باعث شد «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق که بعد از پروسه پیچیده به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود، استعفا دهد.

به رغم اینکه کمتر از یک سال به موعد برگزاری انتخابات پارلمان عراق نمانده، ولی محمد الحللبوسی، رئیس پارلمان این موعد را دور دانست و خواستار تعجیل در موعد انتخابات شد.

او امروز در توییتی از جریان‌ها، فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی خواست برای تعجیل در موعد برگزاری انتخابات پارلمانی نشست فوق‌العاده تشکیل داده و برگزاری زودتر انتخابات را (زودتر از ۱۴ خرداد ۱۴۰۰) بررسی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس