کد خبر 1237622
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
سازمان ثبت: برگ سبز خودرو را رسمی ندانید!/ رئیس دیوان عدالت اداری: "تردیدی در سند رسمی بودن برگ سبز خودرو وجود ندارد!"

در حالی که معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای عجیب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده "رسمی نبودن برگ سبز خودرو" را اعلام کند، رئیس دیوان عدالت اداری مخالفت کرده است.

به گزارش مشرق، مهدی اقبال، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرد رسمی نبودن برگ سبز خودرو را اعلام کند!

متن نامه به این شرح است:

"اخیراً مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی و پلیس راهور ناجا در مصاحبه‌ها و اظهارات خود عموم مردم را تشویق به عدم تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی کرده و به‌جای ایفای وظیفه خود که در ماده (۲۹) قانون رسیدگی به جرائم رانندگی تصریح شده است با صدور برگ سبز تحت عنوان سند رسمی مانع حضور مردم در دفاتر اسناد رسمی جهت صدور سند رسمی خودرو می‌شوند و این اقدام مسئولان نیروی انتظامی بنا به جهات ذیل جرم محسوب و قابل تعقیب می‌باشد.

۱ ـ بنا به نص صریح و غیرقابل تفسیر ماده (۲۹) قانون راهنمایی و رانندگی نقل و انتقال خودرو به‌موجب سند رسمی و در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و وظیفه ادارات راهنمایی و رانندگی صرفاً بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید است و لاغیر که این موضوع مجدداً در ماده (۲) آئین‌نامه قانون فوق تکرار شده است.

۲ ـ با توجه به تعریف سند رسمی در ماده (۱۲۸۷) قانون مدنی، اسناد تنظیم‌شده مأمورین رسمی زمانی رسمی است که در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانون تنظیم شده باشد، بنابراین با توجه به اینکه در ماده (۲۹) قانون راهنمایی و رانندگی و آئین‌نامه آن اختیار تنظیم سند به نیروی انتظامی داده نشده است در نتیجه استدلال برخی افراد که برگ سبز را سند رسمی در مقابله با اسناد تنظیمی دفاتر اسناد رسمی می‌دانند غلط و غیرقابل استناد است.

بیشتر بخوانید:

«برگ سبز خودرو» قطعاً سند رسمی است

۳ ـ در خصوص اینکه در ماده (۲۲) قانون مربوط به حمل‌ونقل کالاهای خارجی از قلمروی کشور ایران یا همان قانون ترانزیت کالا، اختیار صدور دفترچه مالکیت را به نیروی انتظامی جهت خودروهایی که قصد فعالیت در خطوط بین‌المللی را دارند، داده شده است، برخی گفته‌اند صلاحیت صدور سند مالکیت خودرو پیشتر به نیروی انتظامی داده شده است که مربوط به خودروهایی است که ترانزیت می‌کنند، مضافاً اینکه مواد قانون را باید با توجه به مفاد آن قانون تفسیر نمود و آن هم موضوع خودروهایی است که ترانزیت انجام می‌دهند نه همه خودروهای کشور.

ثانیاً ـ اگر حکم مذکور در ماده (۲۲) قانون حمل‌ونقل کالاهای خارجی را حکم عام و شامل کلیه خودروهای کشور بدانیم در آن صورت نیز به‌تصویب قانون رسیدگی به جرایم رانندگی نسخ شده است.

۴ ـ طبق بخشنامه شماره ۱۰۰/۶۹۰۰۶/۹۰۰۰ مورخ ۱۳۹۵.۱۲.۲۱ ریاست قوه قضائیه برگ سبز صادره از نیروی انتظامی سند رسمی محسوب نمی‌شود، بلکه اعتبار آن در حد اسناد عادی است.

۵ ـ به‌موجب ماده (۱۸۷) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴.۰۴.۳۱ صاحبان دفاتر اسناد رسمی مکلفند قبل از ثبت یا اقاله یا فسخ سند معامله مراتب را به ادارات امور مالیاتی جهت اخذ مالیات متعلقه اعلام نمایند و پس از گواهی ادارات مذکور اقدام به ثبت یا اقاله یا فسخ معامله نمایند، همچنین برابر مواد (۱۲۳) و (۱۲۴) قانون ثبت و قوانین الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بودجه سنواتی دفاتر قبل از انجام معاملات و امور تبعی مکلف به وصول حق‌الثبت اسناد می‌باشند، لذا با عنایت به اینکه از این طریق سالانه میلیاردها تومان در قالب مالیات و حق‌الثبت به خزانه دولت واریز می‌شود، اقدام نیروی انتظامی مبنی بر تشویق مردم به عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و اعلام نمودن برگ سبز به‌عنوان سند رسمی موجبات فرار مالیاتی و عدم پرداخت حق‌الثبت و تضییع حقوق بیت‌المال می‌باشد که بررسی تعداد اسناد برگ سبز تنظیمی در ظرف سنوات اخیر توسط نیروی انتظامی نشان خواهد داد که چه‌میزان حقوق دولتی تضییع شده است که این عمل معاونت در فرار مالیاتی و تضییع حقوق بیت‌المال می‌باشد، بنابراین بررسی و انعکاس موضوع به مراجع ذی‌صلاح مورد استدعاست، ضمناً یک حلقه CD حاوی اظهارات مسئولین محترم نیروی انتظامی در خصوص موضوع به‌پیوست ایفا می‌گردد."

به گزارش تسنیم؛ این موضع سازمان ثبت در حالی است که هفته گذشته حجت‌الاسلام محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری که همزمان سرپرستی معاونت حقوقی قوه قضائیه را هم به‌عهده دارد موضوع سند رسمی خودرو را مطرح و در آن بر رسمی بودن برگ سبز صادره از سوی ناجا تأکید کرده و گفته بود: "تردیدی در سند رسمی بودن برگ سبز خودرو وجود ندارد و محل ابهام لزوم یا عدم لزوم مراجعه به دفترخانه پس از تعویض پلاک است؛ قطعاً آنچه در نیروی انتظامی تحت عنوان سند مالکیت خودرو صادر می‌شود، سند است چرا که نزد مقامات مسئول نوشته شده است و هیچ حقوقدانی در سند بودن آن شک ندارد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نقی FR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    33 0
    افتضاحه !!!...خدا خودش بداد این ملت برسه...سالهاست این برگ سبز خودرو وثبت اسناد آلاخون وبالاخون وبلاتکلیف مونده ومسیولین بی عرضه توش موندن...!!!..
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      6 0
      ازین موارد که قانونگذار باید ورود کنه زیاده فقط تضاد یا تعارض منافع مانع میشه. بیشتر هم جالبه که یک سرش به نفع مردمه و سر دیگرش به نفع یک عده خاص! تازه ما مردم نمیگیم هر چی به نفع ما باشه همون. میگیم هر چی عدالت حکم کنه. آخه در این فقره خاص منطقا نباید یک خودرو که ممکنه تا ده بار دست به دست بشه هر بار براش سند محضری بخوره اون هم با این قیمتهای هزینه!
  • همه جامعه IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    11 0
    خدایش اینا از این پول مفت و باد آورده نمیتونند دل بکنند از بازرسی کل کشور و مجلس انتظار است با اقدام عملی و برای یک بار برای همیشه این قضیه رو حل نمایند و جلو به تاراج رفتن سرمایه مردم و هزینه سرباره کمر شکن خانوار رو بگیرند یا علی
  • علی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    سلام مردم ازچند جا باید پول بپردازند !!! بعضی ها هم از توبره می خورند وهم از آخور!!!! چرا بعضی ها توکدشان نمی ره که مردم ازاین پاسکاری خسته شده اند !!! یک روز صف تو تعویض پلاک با رعایت نوبت گیری !!! یک روز هم معطل شدن تونوبت وصف ثبت اسناد!!!! بابا ول کنید این مردم را بزارید نفس بکشند! همون برگ سبز کافیه ، خیال همه جمع میشه تازه دولت سهمش رااز مالیات و جریمه ها وعوارض شهرداری ها همه را تو تعویض پلاک دریافت می کنه دیگه چی باقی می ماند که صاحب ماشین نداده باشه!!!؟ چرا بااین اوصاف صاحب ماشین برای چهار خط عریضه نوشتن دفتر ثبت اسناد باید بالای میلیون حد اقل بپردازد !!!؟ بارها اتفاق افتاد که یه ماشین دست به دست شده ولی سند نزدند ومالک ماشین اصلی فوت کرده و خریدار آخری بیچاره شده حالا باید تمام وارثین را جمع کنه بعد ببره دفتر ثبت اسناد تا انتقال دهد !!! اگر صلاح ملت را می خواهید همه چیز تو تعویض پلاک زیر نظر راهنمایی و رانندگی تمام بشه تا مردم راحت بشن !!! هرچند که نون بعضی ها که سال های زیاد خیلی به جیب زدند آجر میشه !!!! لطفاً مراتب را به استحضار مسؤولین برسانید . دم همه رسانه ها گرم که پی گیری می کنند.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    64 0
    ثبت اسناد فقط در فکر پول است.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      26 0
      درود بر شرفت
    • رحمانی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      5 0
      به فکر تیغیدن مردم هستن
  • ک م IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    36 0
    چرا مجلس شورای اسلامی قانون رو اصلاح نمی کنه؟ واقعا چه فرقی بین دو کالای مصرفی مانند تلویزیون و خودرو است؟ هردو عمر مصرفی دارند اما یکی به اشتباه محضری شده است و مردم دچار خسارت شدند.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    54 0
    ثبت اسناد داره از مردم پول مفت میگیره. حالا دردش اومده. بحث یک قرون دو زار نیست بحث سالانه میلیاردها پوله.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    6 0
    درد سازمان ثبت از بیکار شدن دفاتر اسناد رسمیه چرا که کلی پول داره با این سندها جا به جا میشه. مجلس باید ورود کنه و یکبار برای همیشه تنظیم سند خودرو رو مشخص کنه
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    در فرانسه شناسنامه خودرو را کارت‌گریز یا کارت خاکستری می نامند و وقتی شما خودرو می فروشی یا می خری فقط کارت خاکستری را عوض می‌کنند و پلاک را این ثبت اسناد در همه چیز مردم را سر کیسه می‌کند می خواهد در سند خودرو که محلی از اعراب ندارد نیر کاسبی حرام کند مبالغ بالایی هم‌ می گیرند اینهم یک دزدی است از قوه قضائیه می خواهیم جلو این اجحاف را بگیرد.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    واقعا شرم آور و خجالت آوره که ملت باید اینطور درگیر یک تکه کاغذ باشند، حداقل برید از کشور کانادا کمی تجربه بخرید، و ببینید چقدر مردم راحت خودروهای خود را خرید و فروش میکنند و گرفتار چند ارگان نیستند تنها یک دفتر متعلق به پلیس سند میزنه، تمام.
  • Aa IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    30 0
    ثبت اسناد فقط در فکر خالی کردن جیب مردم هسته
  • داریوش IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    24 0
    همش بعث پولی که باید از مردم تلکه کنید
  • ناصر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    23 0
    آقای رئیسی جلوی همین زور گویی ثبت اسناد در رابطه با برگ سبز خودرو را بگیرید که مردم را نچاپند مگر وقتی ما خودرو صفر می خریم بجز برگ سبز سند دیگری ما داریم ؟؟ وقتی پلیس برگ سبز را بعنوان سند قبول دارد به ثب اسناد چه مربوط
  • عبدالله IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    سند، مالکیّت نمی‌آورد وگرنه اسناد صادرۀ خودتان را آنجا که قضیه چیز دیگری است، ابطال نمی‌کردید تا مالکیّت را حاشا نمایید امّا در طول تاریخ و عرض جغرافیا، این مالکیّت است که سند می‌آورد و گمان نکنم هیچ وسواسی هم بیش از یک سند بخواهد که آنهم سند راهور است که لازم و کافیست
  • علبرضا IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    19 0
    یعنی اگه به این سازمان یه پول مفت بدیم همه چی درست میشه ؟؟ کلا هزینه های دفتر اسناد مثل گواهی امضا و غیره خیلی بالا هست.
  • حمید IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    15 0
    خیلی مسخرس واحمقانه صد تا رئیس داریم هرکی به نفع خودش و جیبش حرف میزنه
  • ایرانی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    18 0
    سازمان ثبت اسناد و املاک اینقدر از ایت پول های گرفته و بحای اینکه صرف رفاهیات مردم بشه شده تشویقی و کارانه به اداره کلی های سازمانشون من خودم از نزدیک شاهد این همه ناعدالتی هستم چون یکی از نزدیکان اداره ثبت کار میکنه
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    23 0
    با اجازت فقط برگ سبز را سند میدانیم.تا پول مفت از این مردم بیچاره نگیری بخاطره یه برگ باطله. مردم متحد باشن فقط برگه سبز بزنن
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    این مجلس که دم از مردم داری و یخه برای مردم پاره میکنه کجاست که یکبار قانونو به نفع مردم تصویب کنه
  • حسین IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    23 0
    خودتوتونومسخره کردید چند تا ستد رسمی میشه ما فقط سند نیروی انتظامی را سند میدونیم دیگه قرار نیست ملت را بچاپید
    • حسن IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      2 0
      اداره ثبت کلا قوه قضائیه این ملت را بیچاره کردند بیش از صدسال هست که سند زدید چه تاجی بر سر این ملت گذاشتید . اینها فقط به فکر جیبشان هستند نه ملت آخه یه تیکه آهن چی ارزشی داره که ده تا ارگان در گیر بشوند همان نیروی انتظامی کافی هست و هم کارشان دقیق تر
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    4 0
    کدوم کشوری تو دنیا اموال منقول را سند میزنه که این بی سواد مدعی سند زدن هست.رو بدیم فردا ادعا میکنند یخچال و گاز و لباسشویی و ...را هم باید سند بزنید.مگه خودرو صفر از کارخانه میگیریم سند میزنیم؟؟
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    4 0
    شما میتونی پیرهنت رو هم بری ثبت رسمی کنی!
  • الیاس IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    رای دیوان عدالت اداری را اجرا کنید
  • امیر IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    حتما باید کلی پول بدیم تا سند شما رسمی بشه ؟؟؟ ب
  • ناصری IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    چرا ثبت اسناد به خودش اجازه می ده از جیب مردم این همه دزدی بکنه در روز روشن و پشت تبصره و ماده قانونی. واقعا کسی نیست به فریاد این مردم برسه؟ رانتخواری تا کجا!
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    ثبت اسناد وقتی جیب مردم رو میزنه اگر این راه دزدیش قطع شه متضرر میشه اما دریغ از زد و بند مسئولین
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 3
    البته که برگ سبز سند رسمی است اما نه سند مالکیت بلکه در حدود صلاحیت صادر کننده پس هر چند مخالف دوشیدن مردم و سخت کردن کار آنها هستم لکن فعلن قانونا سند رسمی مالکیت سند محضریست از مجلس انقلابی انتظار می رود ورود کند و راهکاری ساده تر و کم هزینه تر بیابد تا محضرها و راهور مردم را ندوشند البته کسانی که در سال دو بار خریدو فروش می کنند باید مالیات بدهند حسابی چون کاسبند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    بله دیگه وقتی پول مفت از ملت میگیرید باید هم رسمی ندونید
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    با حمایت مردم و عدم مراجع بع دفاتر ثبت باید این رویه غلط برداشته بشه.فقط سند پلیس مهمه.و دفاتر فکر جیب خودشونن وگرنه کار و کاسبیشون تعطیل میشه
  • نادر IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    چرا اگر پولشون رو ندیدم سند صادر نمیشه
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    سازمان ثبت در فکر چاپیدن مردم و پر کردن جیبشون هستند و الا برگ سبز سند رسمی است و در دنیا همینطوره
  • مرصاد IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    چرا پس از ماهها کش و قوس ، هیچ مرجعی ، به این دعوا خاتمه نمی دهد و مردم را از سردرگمی بیرون نمی آورد ؟؟!!
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    مصوب کنیذ هر کسی چیزی خرید یک شیتیل به ثبت بده مشکل این مفت خورها حل بشه
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    در کجای دنیا خودرو دو تا سند داره هر کدومشون کاسبی راه انداختن جیب مردم رو خالی کنن
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    مملکتی که صاحب نداره تو کوچکترین موارد نزدیک ده ساله مردمو سرکار گذاشتن اونوقت اینا میخوان مشکلات کشورو حل کنن.
  • حسین IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    باید بررسی شود این آقا که کارمند دولت است چه منافعی برایش وجود دارد که سنگ دفترخانه دار ها را به ضرر عامه مردم به سینه میزند.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    11 1
    تراخدایک فکری هم برای پلاک خودروها بکنید من یک بازنشسته هستم چندسال پیش دوتا خودروبافاصله فروختم به پلیس هم شکایت کردم اماخریدارپلاک من رو فک نمیکنه بخاطراین دوپلاک هیچگونه یارانه ای به من وخانواده تعلق نمیگیره ای که دست میرسدکاری بکن که خریدارپس ازخریدخودروپلاک مردم را فک کند حداقل یک قاتون نصف ونیمه مصوب کنید.چرا به من بازنشسته بخاطردوتاپلاک یارانه تعلق نمیگیره؟؟؟
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    سلام ببینید چقدر منافع گروهی بر منافع عمومی ارجحیت دارد؟
  • جبار IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    این سازمانی که همچین درخواستی نموده ناراحت تشکیلات خودشونه نه مردم ، عادت کردن یه چیزی رو سمبل کنند و یه پولی به جیب بزنند ، باور کنید یه پزشکی 20سال پیش تو تلویزیون اعلام کرد من دوتا مدرک دکترا تو خارج از کشور دریافت کردم حتی کپی ازمن نخواستند عوضش اینجا هر سازمانی امپراطوری خودشو داره هر کسی هم ساز خودشو میزنه
  • مرتضی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    تنها راه جمع شدن اسناد از دفاتر این هست که : (نیروی انتظامی هنگام اختصاص اولین پلاک به خودرو کلیه اسناد مربوط به خودرو که توسط کارخانه صادر شده را از مالک اخذ و در پرونده خودرو در راهنمایی و رانندگی نگهداری کند) اگر اینچنین شود دیگر مدرکی دست هیچکس نیست که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند
    • صادقی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      احسنت حرفت کاملا دسته
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    مملکت مسخره
  • علی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    شما از خیر هیچ پولی نمی گذزید درست همونم بدین نیروی انتظامی بگیره و وقت مردم را حداقل نگیرید و بگذارید کار کنن تا بدتر از امروز بیفتیم
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    سالی که زوره 13 ماهه وقتی نیروی انتظامی شریف و مردمی برگ سبز رو سند رسمی میداند . اقایان دیگر در ثبت اسناد بخاطر جیبشان حاضر نیستند از گرده ملت پیاده شوند . چرا مجلس ساکت نشسته مگر نماینده مردم نیستند . چرا با این وضعیت سخت اقتصادی باید برای جابجایی یک خودرو این هزینه گزاف به جیب ثبت اسناد برود ? کجاست گوش شنوا
  • محمود IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    ثبت احوالیها به اندازه کافی میخورید برای نوشتن یک برگه کاغذ چند صد هزارتومان می گیرد بستون نیست حتما باید برای ماشین هم به شما پول بدهند تازه مردم سند نمی خواهند به شما چی؟
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    ثبت سند در دفتر اسناد رسمی یک قدم بزرگ برای سرمایه ای کردن خودرو و بنفع واسته گران و دلالی و بضرر مصرف کنندگان خواهد بود!
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    برگ سبزاست وتحفه درویشان ما مردم هم به این برگ سبزاکتفامی کنیم .
  • عبدالله IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    آخه هر دو نهاد زیر نظر قوه قضائیه هستن متعجبم اگر چیزی به این سادگی را رئیس قوه قضائیه در زیر مجموعه خودش تا کنون نتوانسته حل کند چگونه خواهد توانست معاهده های بین المللی را آنهم به طرفیت نخبگان معاند دنیا منعقد کند خدا به داد مان برسد
  • علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    استخوان توی زخم .با این همه عاقل. این همه سال .یکی به نعل.یکی به میخ.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    خیلی جالب هست تمام ملت و نیروی انتظامی و خود دیوان عدالت اداری میگویند برگ سبز سند هست و یک مهمان ناخوانده خودش را وسط انداخته می گوید همه اشتباه می کنند و غلط می گویند تنها ما درست می گوییم زیرا این وسط جیب ما از این بازار پر می شود
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 3
    این یه بحث حقوقی است نه مالی دوستان
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    این مافیا برای پول گرفتن و انحصار هر کاری می کنند. دفتر ثبت اسناد انحصاری است از سند رسمی برای هر نقل و انتقال حق و حساب می خواهند خدایا به داد این ملت برس
  • SE ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    4 0
    در اینصورت هرچه خرید و فروش میشه باید در دفترخانه ثبت بشه؟ عجب ماند مافیایی دارن این سردفترها
  • SE ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    رئیس سازمان ثبت خودش با سردفتران تبانی کرده
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    اینا دنبال این هستند هرجوری شده دست تو جیب مردم کنن عادت کردن . بشکنه دستتون
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      الهی آمییییییین
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    چاه عمیقی که کندین پر نمیشه؟ بسه دیگه چقدر جیب مردم رو خالی میکنین
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    برگ بنفش را رسمی بدانیم؟!
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    سازمان ثبت بیخود کرده، اصلا چی کاره است؟ بعد هم مگه ما یخچال و گاز می خریم میریم دفترخونه سریالشو ثبت میکنیم و سند میزنیم که گواهی مالکیت باشه؟ یه برگ گارانتی ثبت شده تو شرکت کفایت می کنه! اینم ماشینه دیگه! هم کارت ماشین داره، هم پلاک ثبت شده است، هم بیمه به نامه، دیگه چند تا مدرک لازمه برای اثبات مالکیت؟ مسخره اشو درآوردند. فقط می خوان بگن ما آدمیم زورمون میرسه...
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    برگ سبزی که خودکمپانی به مالک خودرو میده که اونم پلیس میده این دزدا میگن اعتبار نداره که چی بابت ثبتش ده میلیون پول بگیرن ازمردم
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    امان از مقابله با حق بخاطر منافع. اگر به درستی الکترونیکی بشه مسائل خیلی کارها راحتتر میشن. وقتی امکان احراز هویت برخط ممکن باشه و اسناد الکترونیکی بشن نیاز به حضور خیلی خیلی کاهش پیدا میکنه.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    دفترخونه ها از هر چی بگذرن از حق الثبت خودروها نمی گذرن!!! نونشون آجر میشه!!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    شما ثبتی ها به خاطر پول هنگفتی که از این راه ها بدست تان می رسد موضوع را کش وقوس می دهید چقدر باید نا عدالتی شما را مردم بکشند شده یک بار به نفع مردم کار کنید اگر به خیر شما بود صداش را در نمی آوردید چقدر می خواهید جیب مردم را بزنید
  • امیر مسعود IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    فقط ادعا دارید. یک قانون رو به نفع مردم نتونستید تنظیم و تصویب کنید.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    هرج کشورای دیگه میکنن ماهم همونو انجام بدیم شما دیگه واسه مردم عقل کل نشید تواماراات همون که تعویض انجام دادی دیگه تموم ولی اینجا حرف اولو پول باید بزنه اصلن کارشون با عقلم جوردر نمیاد هی مانور میدن که ما ازهمه قانون شناسیم بابا به عقل مردم هم احترام قائل بشین
  • قاسم IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    ای کاش مسول اداره ثبت اینقدر به فکر خودشون نباشه فکر اون بدبخت رو کنه که ماشین مدل پایین داره یا موتور
  • محمود IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    حکایت شاه می بخشه وزیر نمی بخشه شد
  • رضا امانی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    من یکدستگاه خودروسواری به بنگاه فرخته.ام.وهیچ گونه سند رسمی تنطیم نکردم.حالا متوجه شدم بدون حضور من فک پلاک شده وبرگ سبز.گرفته اند.هرجا شکایت کردم.گفتن چون برگ سبز داره مالکه.خواهشمندم کمک کنید.
  • حسین سلطانی IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    باسلام ودرود،به نظرمیرسدکه کارتمام است ومردم آنچه راکه بایدبفهمندفهمیدندودیگرقرارنیست باحرفهاوشایعات بیهوده لقمه راازپشت سر....لذاآنهائی که فکرمیکنندمیتوانندمردم رابه بیراهه سوق دهندبدانندکه مثل آب درهاونگ کوبیدن است واثری ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس