کد خبر 1237536
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

به گزارش مشرق فرشته رفیعی فعال خبرنگار در رشته توئیتی نوشت: جامعه رسانه‌ای ایران کوزه‌گری است که عموما از کوزه شکسته آب می‌خورد؛ صدایش برای احقاق حق دیگران بلند است اما برای دفاع از حق خودش، صدایش کوتاه به جایی نمی‌رسد. حادثه تلخی که برای دو همکار جوان و خوش آتیه‌مان رخ داد جامعه رسانه‌ای کشور و خانواده‌هایشان را داغدار کرد، در طول سال به دفعات برای گروههای خبری اعزامی به برنامه های مختلف قابلیت تکرار دارد؛ چرا که سفرهای کاری خبری فاقد هرگونه استاندارد مصوب و مشخصی است و رعایت ایمنی و نحوه برگزاری، بستگی بسیار به درایت و انصاف میزبان دارد!

و وای بر روزی که میزبان برنامه‌ریزی ضعیف داشته و تصمیمات مهم اش را به دقیقه نود موکول کرده باشد یا بخواهد بدون خرج‌کرد معقول، کار را دربیاورد! در این مواقع است که حتی از تدارک یک وسیله حمل و نقل ایمن هم دریغ می‌شود! بنده و همکارانم خاطرات اینچنینی زیاد داریم!

همانگونه که برای سفرهای جامعه نخبگان کشور نیز هیچ استاندارد و ضابطه‌ای وجود ندارد و گاهی این سفرها برای حداقل شدن هزینه، جمعی از نخبگان را در جاده‌ها و وسایل نقلیه نا امن به کام مرگ می‌فرستد.

طبیعتا نمی‌توان تا ایمن شدن همه جاده‌ها و وسایل نقلیه، جریان امور را متوقف کرد اما می‌توان برای برگزاری چنین سفرهایی در هر سطح و هر شغلی، استانداردی معقول از نظر ایمنی را تعیین کرد تا برگزار کنندگان بدانند در قبال جان مدعوین مسئول هستند.

تشکل‌های صنفی را در این 21 سال و اندی، در احقاق چنین حقوقی ضعیف دیده‌ام. کاش وزارت ارشاد در این زمینه تدبیر کند. دنبال هزینه‌ تراشی نیستیم اما رعایت الزامات ایمنی و حفظ جان در سفرهای کاری، حق طبیعی جامعه خبری کشور است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس