به گزارش مشرق ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نوشت: نشست وبیناری «بررسی رویه قضائی در سوانح هوایی با تاکید بر سانحه هواپیمای اوکراینی» در ادامه سلسله نشست‌های کارگروه دعاوی بین‌ المللی ستاد حقوق بشر و معاونت بین‌الملل قوه قضائیه برگزار شد.

دکتر محمودی استاد دانشگاه شهید بهشتی در این نشست گفت: اعمال کنوانسیون مونترال ۱۹۷۱ علیه دولت ایران در سانحه هواپیمایی اوکراین بحث برانگیز است چراکه این کنوانسیون به جرم انگاری اقدامات خرابکارانه علیه هواپیما و امنیت پرواز پرداخته و اساسا ناظر به کیفر اشخاص است و نه مسئولیت دولتها.

دکتر خلف رضایی استاد دانشگاه علوم قضایی: قانون ۲۰۱۲ کانادا بعنوان مبنای رسیدگی دادگاه اونتاریو علاوه بر نقض اصل مصونیت قضایی دولتها شخصی سازی را جایگزین اصل عمومیت داشتن قانون کرده و تعیین دولتهای حامی تروریسم را به تصمیمی سیاسی و نه قضایی وانهاده.سیاست قضایی فدای قضاوتی …

دکتر وحید بذّار پژوهشگر حقوق بین الملل در این وبینار گفت: دادگاه اونتاریو با مبنا قرار دادن برخی گزارشها تصمیم گرفته و نه بر اساس استدلال خواهانها و یا استماع دفاعیات خواندگان. این دادگاه، امتناع خواندگان از حضور در دادگاه را فرض بر قبول ادعاها دانسته که تعجب برانگیز است.

وبینار بررسی رویه قضایی سانحه هواپیمای اوکراینی

وبینار بررسی رویه قضایی سانحه هواپیمای اوکراینی

وبینار بررسی رویه قضایی سانحه هواپیمای اوکراینی

وبینار بررسی رویه قضایی سانحه هواپیمای اوکراینی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس