کد خبر 1237490
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا

مقام‌های آمریکایی در سال مالی ۲۰۲۱ میلادی تاکنون بیش از یک میلیون مهاجر را در مرز ایالات متحده و مکزیک بازداشت کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آمارهای اولیه نشان می دهد مقام های مرزی آمریکا در سال مالی ۲۰۲۱ تاکنون بیش از یک میلیون مهاجر را در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

خشکسالی بی‌سابقه و بحران غذایی در آمریکا

بر اساس این گزارش، رشد فزاینده مهاجران بازداشت شده در مرز آمریکا و مکزیک نشانگر چالش جدی دولت جو بایدن برای مقابله با این بحران است.

پیش بینی می شود تعداد مهاجران بازداشتی در مرز آمریکا و مکزیک تا پایان سال مالی جاری یعنی ۳۰ سپتامبر به بیش از ۱.۷ میلیون نفر برسد که این بالاترین رکورد از سال ۲۰۰۰ به شمار می رود.

بایدن در بسیاری از سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ بازنگری کرده است.

بیشتر بخوانید:

خدمات شبکه‌های اجتماعی به قاچاقچیان و مجرمان آمریکا

ترامپ و سایر جمهوریخواهان بارها از سیاست های مهاجرتی دولت بایدن به شدت انتقاد کرده‌اند. دولت ترامپ محدودیت های شدیدی را برای ورود مهاجران خارجی به خاک آمریکا اعمال کرده بود.

دولت بایدن اواخر آوریل اعلام کرد که پروژه های دیوار مرزی مکزیک را که قرار است از منابع مالی وزارت دفاع آمریکا تامین شود، لغو خواهد کرد و این منابع مالی را به پروژه های نظامی بازخواهد گرداند.

دولت ترامپ میلیاردها دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی مکزیک اختصاص داده بود. این اقدام ترامپ پس از آن انجام شد که کنگره حاضر به تامین مالی کامل این پروژه نشده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس