سخنرانی «سید حسن نصرالله» آغاز شد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایالات متحده آمریکا به بهانه‌های واهی وب سایت‌های متعلق به ایران و محور مقاومت در منطقه را مسدود کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی به اقدام اخیر وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در مسدود ساختن وب سایت‌های ایران و مقاومت اشاره کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا به بهانه‌های واهی وب سایت‌های متعلق به ایران و محور مقاومت در منطقه را مسدود ساخت.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اقدام وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در مسدود ساختن وب سایت‌های مقاومت یک بار دیگر دروغ بودن تمامی ادعاهای دولت‌های مختلف واشنگتن در حمایت از آزادی بیان را آشکار ساخت.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: وب سایت‌های محور مقاومت به این دلیل توسط ایالات متحده آمریکا مسدود شدند که همواره مواضع ضد صهیونیستی اتخاذ کردند و مخالفت خود با اقدامات تجاوزکارانه تل‌آویو در منطقه و جهان را فریاد زدند. این وب سایت‌ها همواره با تلاش‌های آمریکا برای بسط هیمنه در منطقه و تفرقه افکنی میان ملت‌های منطقه مخالفت کردند.

آمریکا با رسانه‌های وابسته به دیکتاتورها و تروریست‌ها کاری ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خاطرنشان ساخت: ما در لبنان نیز شاهد آن هستیم که ایالات متحده آمریکا به دنبال تفرقه افکنی است. آمریکایی‌ها در لبنان نیز از رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف خود بهره برداری می‌کنند. آنها از طریق رسانه‌ها لبنانی‌ها را تحریک می‌کنند تا به جان یکدیگر بیفتند. تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اختلاف، تفرقه و دودستگی در صفوف لبنانی‌ها برای ما کاملاً آشکار است.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: آمریکایی‌ها در رسانه‌ها برای ایجاد تفرقه میان لبنانی‌ها تلاش می‌کنند و در عین حال در اقدامی عجیب، سایت‌های خبری مقاومت را مسدود می‌سازند. این سایت‌ها در قبال مسائل بی‌اعتنا نبودند و در خصوص فتنه‌ها و مسائل مختلف موض عگیری می‌کردند.

وی افزود: ادعاهای آمریکا در خصوص حقوق بشر و آزادی بیان صرفاً ادعاهای دروغ است. در عین حال ما شاهدیم که رسانه‌های رژیم‌های دیکتاتوری و حتی گروههای تروریستی هدف آمریکا قرار نمی‌گیرد.

ایجاد فتنه میان ارتش و حزب الله

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از این سخنرانی به ادعاهای آمریکا درباره حمایت از ارتش لبنان پرداخت و گفت: آمریکا اینگونه ادعا می کند که با هدف مقابله با حزب الله از ارتش لبنان حمایت به عمل می آورد. این ادعا در واقع تلاشی برای فتنه‌انگیزی میان ارتش و حزب الله است. ما همواره حامی حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان بوده و هستیم و در رایزنی‌های خود با کشورهای دوست بر این مسأله تأکید داشته ایم.

در همین ارتباط، او افزود: ما حتی از برخی کشورهای دوست خواستار کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان شدیم و حتی سفر وزیر دفاع وقت ایران را هم ترتیب دادیم اما تصمیم سیاسی در بیروت مانع شد.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: همانطور که بارها اعلام کردیم، ما خواهان تقویت قدرت نظامی ارتش لبنان هستیم اما آنچه که باعث تعجب و شگفتی ما می‌شود، این است که آمریکایی‌ها مدعی هستند که برای حمایت تسلیحاتی از ارتش پیشگام شده اند.

نصرالله در ادامه سخنان خود تأکید کرد: ما در حزب الله، ارتش را تضمین کننده ثبات و امنیت لبنان تلقی می‌کنیم و همواره در راستای تقویت قدرت آن گام برداشته ایم. در فرهنگ ما ارتش یک ضلع مثلث «معادله طلایی» است. هیچ شکی در این مسأله نیست.

سید حسن نصرالله افزود: علیرغم اینکه آمریکایی ادعاء می‌کنند که برای حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان پیشگام شده اند، اما خودِ آنها جلوی پیشرفت ارتش را گرفته اند. این آمریکایی‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند ارتش لبنان از طریق کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای به تسلیحات پیشرفته دست پیدا کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در همین راستا اظهار داشت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها از ارتش لبنان و تسلیح آن هراس دارند. آنها می‌ترسند ارتش لبنان تسلیح شود و پس از قدرت یافتن در برابر دست پروده آن یعنی رژیم صهیونیستی بایستد.

سید حسن نصرالله یادآور شد: ما خواستار تقویت پدافند هوایی ارتش لبنان و حفظ کرامت ملت لبنان در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی هستیم. این همان چیزی است که آمریکایی ها از آن می‌هراسند و برای جلوگیری از تحقق آن تلاش می کنند.

فرافکنی علیه حزب الله در پرونده تشکیل دولت جدید

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده تشکیل دولت جدید در این کشور اشاره و اعلام کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی در داخل لبنان عدم تشکیل دولت جدید را به ایران و حزب الله ربط می‌دهند. این اصلاً درست نیست. این چیزی جز یک ادعای پوچ نیست.

وی همچنین عنوان کرد: برخی ادعاء می‌کنند که ایران از حزب الله خواسته است که تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات وین و نیز تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات ایرانی _ سعودی، با فرایند تشکیل دولت جدید لبنان همراهی نکند. این ادعایی است که توسط برخی طرف‌ها مطرح می‌شود.

نصرالله عنوان کرد: واقعیت این است که مذاکرات میان ایران و عربستان در طول مدت زمان گذشته تنها بر روی روابط دوجانبه متمرکز بوده است. این مذاکرات هیچ ارتباطی به پرونده تشکیل دولت لبنان نداشته است. در وین نیز ایران جز درباره پرونده هسته ای درباره هیچ مسأله دیگری ازجمله پرونده تشکیل کابینه لبنان، با طرف مقابل گفتگو نکرده است. ایران ثابت کرده است که به نیابت از هیچکس مذاکره نمی‌کند. دوست و غیر دوست اگر از ایران کمک بخواهند، ایران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متهم ساختن حزب الله لبنان به کارشکنی در مسیر تشکیل دولت جدید یک تهمت و افترا است. این یک ظلم آشکار در حق حزب الله است. ما معتقدیم که همگان باید دست به دست هم دهند تا دولت جدید تشکیل شده و کشور از بحران خارج شود.

وی همچنین به طرح ابتکاری «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان برای تشکیل دولت جدید این کشور اشاره کرد و گفت: طرح ابتکاری نبیه بری که همچنان نیز به قوت خود باقیست، طرف‌های مختلف را به یک نقطه بسیار مهم رسانده است و آن، توافق بر سَر تعداد وزرای دولت است. طرف‌های مختلف توافق کرده اند تا تعداد وزرای دولت ۲۴ وزیر باشد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: از زمان انتصاب سعد الحریری به عنوان نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید لبنان ما در حزب الله از هیچ تلاشی برای شکل گیری دولت جدید دریغ نکرده‌ایم. من خود شخصاً بارها و بارها بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه تأکید کرده ام.

حزب الله در پرونده تشکیل دولت در جبهه حق است

وی در ادامه اظهار داشت: ما هرگز به سه‌گانه شدن تعداد وزارتخانه‌های دولت فکر نکردیم. ما با چنین طرحی موافق نیستیم. هدف این است که ما به نقطه‌ای برسیم که هم میشل عون و هم سعد الحریری از آن رضایت داشته باشند. در این شرایط کابینه تشکیل خواهد شد. حزب الله در پرونده تشکیل دولت بی طرف است و از حق حمایت می‌کند.

در مسأله بحران سوخت از ایران کمک می‌گیریم

دبیرکل حزب الله لبنان با اشهر به بحران‌های داخلی لبنان به ویژه بحران سوخت در این کشور، گفت: اگر حکومت لبنان نمی‌تواند بنزین و گازوئیل را تأمین کند، سراغ ایران خواهیم رفت. اگر کسی می‌تواند از روابط دوستانه خود استفاده کند و مشکل لبنان را حل کند، حتماً این کار را انجام دهد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه حزب الله هیچ گاه تصور نمی‌کرد که روزی لبنان مجبور شود به فکر تأمین بنزین و گازوئیل کشور باشد، درباره ادعاهای آمریکا و عربستان مبنی بر کمک به لبنان گفت: چند سال پیش آمریکا اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار به لبنان می‌دهد. آیا کسی چیزی از این ۱۰ میلیون را صرف مردم لبنان کرد؟ این دلارها کجاست؟

تشکر از دولت و مقاومت عراق

وی در بخش پایانی سخنرانی خود نیز یادآور شد: از عراق تشکر می‌کنیم که با وجود شرایط سخت در این کشور، تصمیم به همکاری با لبنان در موضوع یک میلیون تُن نفت گرفت. از فرماندهی کتائب حزب‌الله عراق تشکر می‌کنیم که اعلام کرد که حاضر است بخشی از معادله منطقه‌ای برای حمایت از قدس شریف و مسجدالاقصی باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان در همین راستا ادامه داد: از دولت و مقاومت عراق تشکر می‌کنم. از همه کسانی که می‌خواهند لبنان پایدار بماند تشکر می‌کنم. ما اقدامات همه کسانی را که با اعمال تحریم علیه لبنان باعث ایجاد شرایط اقتصادی فعلی شدند، محکوم می‌کنیم. ایالات متحده آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، با تحریم‌های خود علیه لبنان اوضاع اقتصادی این کشور را پیچیده‌تر از گذشته کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    9 7
    اسراّیل باید دست به کار شه
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    9 17
    خدا پشت و پناهت سید جان
  • DE ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    17 8
    ولی تو حق داری به نیابت از ایران نظر بدهی ؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      17 8
      میتونه، الان میخوای چه غلطی بکنی؟ میخوای بری پیش کدخدات شکایت کنی؟. :))))))
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 3
    در هجدهم اریبهشت ماه ارادت قلبی خود را نسبت به این سید بزر گوار چنین ابراز داشته بودم . با سلام و درود بر سید بزرگوار و محبوبمان جناب سید حسن نصرالله ، عرض میکنم : ای حبیب دلم یقین دارم __حُبّ تست در دلم بهین کارم __ هر که اسلام را بدارد دوست _حب تو در دلش وظیفه ی او ست . مرحبا الی الحبیب سید قلبي لطالما أحببت ما قلته . یا حبیبي أنا واثق أنّ حبک في قلبي هو أفضل عمل لي ، من یحب الاسلام حبّک أیضاََ واجب علیه . بادب و ارادة خالصة لکم ، محمد مهدي الاسلامي.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 3
    با سلام و احترام بر ناشناس عزیزم (23:56) خدمت با سعادتتان عرض می کنم : کد خدا چون خر به گِل در مانده است __کل شیطانها است بفریاد خوانده است ___یافته است عاجز خودش را از خروج __کی تواند دست یابد بر عروج ؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 3
    با سلام و احترام بر سروران عزیزم لطفاََ در سروده ی این بنده ی حقیر اصلاح بفرمائید « کل شیطانها بفریاد خوانده است » درست است که سهواََ یک است زیادی نوشته ام » متشکرم .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    با سلام و احترام بر کاربران عزیز ، خواهش میکنم در حالی که به نظری نمره ی منفی میدهید ، نقد خود را نیز مرقوم و علت ردی سخن را مستدلّاََ بیان بفرمائید تا برای عموم قابل استفاده باشد . نه آنکه : منفی دهندگانیم ای باد منفی بر خیز __هر چیز خوب و بد را بشکن بکوب بهم ریز . با تشکر و عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی . با تشکر و عرض ادب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس