مرکل

صدراعظم آلمان در یک نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که برلین خواهان آن است که مردم لیبی آینده کشور خود را تعیین کنند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مراسم استقبال از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که برای شرکت در دومین «کنفرانس برلین با محور لیبی» به آلمان سفر کرده است، با تأکید بر اهمیت حضور بلینکن در این کنفرانس گفت: «بسیار مهم است که ما این پیام متحد را به لیبی برسانیم که ما بیش از هر چیز دیگر خواهان آن هستیم که مردم لیبی آینده خود را تعیین کنند».

مرکل با اشاره به اهمیت این موضوع که شرکای بین المللی لیبی را در طی کردن این مسیر تنها نگذارند، گفت که وضعیت لیبی هم برای قاره آفریقا و هم روابط میان این قاره و اروپا از اهمیت راهبردی برخوردار است.

وی با یادآوری دیدارهایش با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در حاشیه نشست «گروه هفت» در کورنوال انگلستان و پس از آن در نشست ناتو در بروکسل خاطر نشان کرد که دو طرف قادر هستند به بنیانی مشترک دست یابند که بر پایه آن چالش‌های ژئواستراتژیکی جهان را حل و فصل کنند.

آنگلا مرکل همچنین با استقبال از نشست اخیر میان سران ایالات متحده و روسیه بر اهمیت باز نگه داشتن کانالهای گفتگو جهت یافتن راه حل برای مشکلات تأکید کرد.

گفتنی است، دومین کنفرانس برلین با محور لیبی تحت نظارت سازمان ملل، آلمان و با حضور بازیگران بین‌المللی از جمله ترکیه روز گذشته آغاز شد.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس به وجود مشکلات پیش‌روی تلاش‌ها برای دستیابی به یک لیبی متحد اشاره کرد و گفت: تقریباً هیچ چیز برای صلح و ثبات به اندازه انتخابات سراسری که قرار است در ۲۴ دسامبر برگزار شود، مهم نخواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تأکید کرد: «باید دوباره اطمینان حاصل شود که این انتخابات آزادانه، عادلانه و در تاریخ تعیین شده واقعاً برگزار خواهد شد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    7 0
    آخی!! بمیرم الهی. خانم مرکل مردم لیبی با قذافی بهترین سطح و کیفیت زندگی در قاره آفریقا را داشتند. چرا حالا نگرانشان شدی؟
  • ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    یک زمانی هیتلر می خواست سرنوشت جهان را تعیین کند مثل اینکه کوتاه آمدند سرنوشت را ظاهرا به مردم سپرده اند اما همه می دانند هم مرکل دروغگو است هم جو بایدن
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 3
    مرگ بر روسیه ; مردم لیبی انقلاب کردند که از استعمار کثیف روس در بیان روسیه تو لیبی جنگ داخلی راه انداخت تا نفت و گاز لیبی به اروپا نرسه و خودش به تنهایی نفت و گاز اروپا را تامین کنه .
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 3
    سلام.حالا شما قبل از هرکاری،مردم المان رو از اسارت و بردگی امریکا در بیار و اگر راست می گی بزار مردم المان خودشون انتخاب کنند! انوقت خواهید دید چقدر با شما و امریکا هستن! نمیشه تا همیشه با زور سرنیزه امریکا و متحدین! بر المان رهبری کنید..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس