آمریکا

رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا اعلام کرد که خروج از افغانستان بدون هماهنگی با پاکستان موثر نخواهد شد و دولت بایدن نیز به تماس‌ها با اسلام‌آباد باید ادامه دهد.

به گزارش مشرق، «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا گفت که «از عدم تماس جو بایدن با نخست وزیر پاکستان درباره روابط واشنگتن-اسلام‌آباد و نیز افغانستان متعجب است».

گراهام در توئیتی نوشت: «چگونه انتظار داریم خروج ما از افغانستان بدون هماهنگی با پاکستان موثر باشد؟ واضح است که دولت بایدن باور دارد که ما مشکلاتمان را در افغانستان پشت سر گذاشته‌ایم».

این سناتور ارشد جمهوریخواه افزود: من معتقدم که تصمیم دولت بایدن برای خروج همه نیروها و عدم تعامل با پاکستان یک فاجعه است که درحال شکل گرفتن است، این حتی بزرگتر از اشتباه در عراق است.

گراهام پیش از این نیز با انتقاد از دولت بایدن برای تصمیم به خروج کامل و بدون قید و شرط نیروها از افغانستان گفته بود:  ما با خروج از افغانستان سیاست بیمه‌کننده‌ای که مانع وقوع یازده سپتامبر دیگری باشد را از دست می‌دهیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استراتژیک افغانستان تاکید کرده بود: این کشور سکویی بوده که می‌توانستیم از آنجا به ایران و جاهای دیگر نظارت داشته باشیم اما با خروج از خاک افغانستان ما همه این‌ها را از دست می‌دهیم، اما در قبالش چه به دست می‌آوریم؟ به این تصور می‌رسیم که جنگ حالا پایان یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    کاشتن داعش و وهابیت در افغانستان بر علیه ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس