کد خبر 1236602
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
لیبی

نخست‌وزیر لیبی در آغاز دومین کنفرانس برلین در سخنانی گفت: بی‌ثباتی در لیبی به دلیل حضور نظامیان خارج است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، دومین کنفرانس برلین با محور لیبی تحت نظارت سازمان ملل و آلمان و نیز با حضور بازیگران بین‌المللی هم اکنون آغاز شد.

عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر لیبی در کنفرانس برلین در سخنانی اعلام کرد که مسائل امنیتی در کشورش به دلیل حضور شبه‌نظامیان خارجی با بی‌ثباتی مواجه شده است.

نخست‌وزیر لیبی در ادامه اضافه کرد که در خصوص روند سیاسی به دلیل حضور عناصر تروریستی و نیروهای نظامی در جنوب کشور و برخی مناطق دیگر نگرانی هایی وجود دارد.

وزرای امور خارجه کشورهای روسیه، چین، آمریکا، ترکیه و مصر برای حضور در کنفرانس برلین به این شهر رفتند. این دومین جلسه برای بحث و گفتگو درباره وضعیت لیبی است.

همچنین در گفتگوهای قبلی که ژانویه سال گذشته (۲۰۲۰) برگزار شد، طرف‌های گفتگو خواستار خروج نظامیان و مهمات خارجی از لیبی شده بودند. طبق آخرین اطلاعات سازمان ملل متحد، همچنان تعداد ۲۰ هزار نفر از نظامیان خارجی در لیبی حضور دارند.

پیشتر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با ارائه گزارشی به شورای امنیت گفته بود که تعداد نظامیان خارجی یا فعالیت آنها در لیبی به خصوص در مرکز این کشور کاهش نیافته است.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور، درگیر جنگ داخلی شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس