لیبی

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) طی گزارشی اعلام کرد: ترکیه در سه ماه نخست سال جاری میلاتی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ مزدور سوری را به لیبی اعزام کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الرای‌الیوم، پنتاگون با انتشار یک گزارش ویژه درباره عملیات مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال آفریقا اعلام کرد: ترکیه اموال زیادی در جنگ لیبی هزینه کرده و به شبه نظامیانی که در کنار نیروهای دولت وفاق ملی می‌جنگند، تابعیت این کشور را اعطا کرده‌ است.

بیشتر بخوانید:

ابراز نگرانی شدید اتحادیه اروپا برای ایتالیا

حمله شدیداللحن مصر علیه ترکیه

در این گزارش آمده‌ است: پنتاگون هیچ گونه شواهدی مبنی بر ارتباط مزدوران سوری با گروه‌های تروریستی مثل داعش و شبکه القاعده پیدا نکرده و معتقد است انگیزه‌های مالی مهم‌ترین عامل روانه شدن آنان به لیبی است و این موضوع هیچ ارتباطی با مسائل اعتقادی یا سیاسی ندارد.

پنتاگون با بیان اینکه تسلیحات ترکیه نقش قابل توجهی در پیروزی‌های دولت وفاق ملی در نبردهای حومه طرابلس داشت، تاکید کرد: تعداد نامعلومی از نظامیان ترکیه درماه‌های نخست سال جاری میلادی وارد لیبی شدند و ۳۰۰ مزدور سوری نیز نیمه اول خردادماه گذشته به این کشور اعزام شدند.

پنتاگون در گزارش خود مدعی شده‌ است، روسیه صد ها مزدور به لیبی اعزام کرده که تعداد آنان به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد.

کرملین با نپذیرفتن اعزام نظامیان روسیه به لیبی اعلام کرده‌است: هیچ نظامی روس یا سازمان‌ها و شرکت‌های نظامی وابسته به روسیه در جنگ لیبی مشارکت ندارند.

پارلمان ترکیه طی دی ماه گذشته با اعزام نیروی و تسلیحاتی نظامی به لیبی موافقت کرد و از آن زمان به بعد حمایت نظامی آنکارا از دولت وفاق ملی به شدت افزایش پیدا کرد. این موضوع سبب شد ترکیه با انتقادات گسترده برخی کشورهای عربی و غربی روبرو شود.  آنها ترکیه را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل درباره ممنوعیت ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به لیبی متهم می‌کنند.

آنکارا در واکنش به این انتقادات می‌گوید: دولت وفاق ملی توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و آنکارا بر اساس  توافقات امضاء شده با دولت قانونی و مشروع طرابلس اقدام به همکاری با این دولت کرده است و به همکاری‌های خود با دولت وفاق ملی ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    مشرق لطفا پخش کن کار خوبی کرده پنتاگون به تو چه !!؟؟ از اون ور دنیا اومدی به دوتا کشور مسلمان عراق و افغانستان حمله کردی به نام حقوق بشر زندگی هاشون رو از هم پاشیدی!!!!! و باعث جنگ و خونریزی در منطقه شدی حالا خاور میانه رو ول کردی همه افتادن به جون هم و شما هم سلاحاتون رو میفروشید و جیباتون پرپول میکنیدالان هم داعش رو تاسیس کردید و به نام جنگ با داعش تروریست های پ ک ک و ی پ گ کمونیست رو کلا تجهیز کردی تا باعث اشوب و خونریزی بیشتر در منطقه بشن خسته شدیم با این بهانه تراشی ها و جنگ افروزیهای مسیحیان معبدی خسته شدیم خدایا امت محمد رسول الله را ازدست مسیحیان معبدی نجات بده الهی امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس