کد خبر 1236594
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
دکل

وزارت کشور عراق از انجام مذاکرات با شرکت‌های چینی برای امضای قرارداد واردات پهپاد با هدف حفاظت از خطوط انتقال برق در برابر حملات تروریستی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت کشور عراق از انجام مذاکرات با شرکت‌های چینی برای امضای قرارداد واردات پهپاد با هدف حفاظت از خطوط انتقال برق در برابر حملات تروریستی خبر داد.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق از انجام مذاکرات با شرکت‌های چینی برای امضای قراردادی جهت واردات پهپاد با هدف حفاظت از مرزها، خطوط برق و تاسیسات نفتی خبر داد.

این امر همزمان با حادثه انفجار دو دکل برق صورت گرفت که امروز (چهارشنبه) بین بغداد و مرزهای استان صلاح الدین توسط اشخاصی ناشناس رخ داد و در نتیجه آن جریان برق سه واحد اداری به طور کامل قطع شد.

در همین راستا، حیدر اسماعیل البلداوی، شهردار منطقه بلد در جنوب صلاح الدین در گفت‌وگویی مطبوعاتی خواستار به روزرسانی و تکیه بر طرح‌های امنیتی کارآمد برای حفاظت از دکلهای برق در مقابل اقدامات تروریستی و خرابکارانه شد.

گفتنی است که داعش هرازگاهی دکلهای انتقال برق به ویژه در استان دیالی در شرق عراق را هدف قرار می دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mohammed IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    چیزی که مشخص است برای بنده که اقتصاد را کاملا دنبال میکنم . عراق بعد از جنگ با آمریکا و ایران و داعش ، از خیلی جهات آسیب دید . با کمکی که خارجی ها کردن و خود دولت عراق دست به کار شد خیلی از مناطقی که ویران شده بودند بازسازی شدند . ولی الان مشخص خیلی به برق اهمیت میده . اعلام کردن تا ۲۰۳۰ ۸ رآکتور هسته ای با کمک روسیه و کره جنوبی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار می‌سازند برای برق . حالا هم این اقدام
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    دو نفر و یک اره میشه کل ددکل ها را انداخت
  • آرش کمانگیر IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    به نام خدا . سلام . باتوجه به روابط خوب ایران و عراق و رفع محدودیت صدور تسلیحات ایران و ارزانی نسبی پهپادهای تولید کشورمان به نظر میرسد وزارت دفاع باید برای صدور اینگونه اقلام به عراق تلاش بیشتری مبذول نماید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس