به گزارش مشرق دکتر علی دارابی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: سالها بود او را می شناختم؛ از همان سالها که در مرکز فارس، با هنر پیوندی دیرینه داشت. دغدغه اش فرهنگ و هنر و ایران بود، و " مستند ایران" با همه جاذبه های هنری و فرهنگی ایران زمین با عشق ساخت، درست آنگاه که هفتمین تصویربردار هوایی دنیا لقب گرفته بود؛ از شیراز و تخت جمشید گرفته تا کاشان و تهران و اصفهان، همه را هنرمندانه و باشکوه در قاب تصویر کشیده بود.

مجتهدی در "مستند اربعین" با عشق و خلوص نیت، با پای پیاده همراه با زائران اربعین ارادت قلبی خود به حضرت ابا عبدالله(ع) را با  شکوه و زیبایی  به قاب تصویر کشید و دریچه‌ای متفاوت برای تماشایش فراهم کرد.

و چه ناباورانه و دلگیر، این اتفاق تلخ، که این روزها عمرش وفا نکرد تا آخرین برساخته خود یعنی «مستند هنر» را که به دستاوردهای چهل و سه ساله رسانه ملی می پرداخت، به تماشا بنشیند و غبار خستگی از شانه های نحیفش بتکاند؛ مستندی که جغرافیای فارس و مازندران و تهران و سیستان را در قاب تصویر گرفته بود و این روزها در دست تدوین است.

تنها یاد خوب و خاطره مهربانی های حمید مجتهدی می ماند و گفتن تسلیتی از صمیم قلب، که باید به خانواده محترم و بازماندگان ایشان هدیه کرد.

 روح مهربانش، قرین رحمت واسعه الهی باد.

حمید مجتهدی؛ هنرمندی که ایران را مستند کرد

حمید مجتهدی؛ هنرمندی که ایران را مستند کرد

حمید مجتهدی؛ هنرمندی که ایران را مستند کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    13 0
    روانش شاد واقعا مستند های ایشون لذت بخش و بسیار دیدنیست
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    در پناه خدا باشن
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    این دارابی چند سالشه که بازنشست نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس