سوخوهای روسیه

رسانه‌های انگلیسی از تقابل چند فروند جنگنده تورنادوی انگلیس با جنگنده‌های سوخوی روسیه بر فراز دریای سیاه و حریم هوایی رومانی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های انگلیسی از تقابل جنگنده‌های انگلیس با چند فروند جنگنده سوخوی روسیه بر فراز در یای سیاه خبر دادند.

به گزارش شماره چهارشنبه روزنامه «نورثرن اسکات» نیروی هوایی انگلیس مدعی شده که جنگنده‌های «سوخو-۲۴» و «سوخو-۳۰» روسیه روز سه شنبه برفراز دریای سیاه و حریم هوایی رومانی پرواز کردند. متعاقب این حادثه و اعلام اپراتورهای ایستگاه راداری رومانی، چند جنگنده تورنادوی انگلیس با پرواز از پایگاه «موری» اقدام به رهگیری جنگنده‌های روسیه کردند.

نیروی هوایی انگلیس مدعی شده که جنگنده‌های روسیه پیش از آنکه در معرض رویت جنگنده‌های تورنادوی انگلیس قرار بگیرند، منطقه را ترک کردند. نیروی هوایی انگلیس در قالب کمک به متحدان ناتو تاکنون چند بار وارد عمل شده است. نیروی هوایی رومانی خود مجهز به جنگنده‌های «میگ-۲۱» ساخت روسیه و جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکاست.

وزارت دفاع روسیه تاکنون در زمینه ادعای انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما در موارد مشابه جنگنده‌های روسیه همواره قوانین هوانوردی و بین‌المللی را در پروازهای خود رعایت کرده‌اند.

چندی قبل نیز وزارت دفاع روسیه  اعلام کرد که برای دور کردن یک فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا، مجبور به اعزام جنگنده شده است. در این بیانیه وزارت دفاع روسیه در این زمینه  آمده است که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷»، هواپیمای بمب‌افکن «بی-۵۲اچ» متعلق به آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد.

روسیه بارها از پروازهای جاسوسی هواپیماهای آمریکا و ناتو خبر داده و تاکید کرده این گونه موارد منجر به تشدید تنش می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    15 6
    آخ آخ آخ. جنگ داره میاد و ما یکدونه هواپیمای درست و حسابی هم نداریم.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    7 3
    اونقدر دست دست کردید و جنگنده نخریدید که دیگه دیر شده. واقعاً دیر شده.
    • فانتوم سرخ IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 1
      اصلا قصد خرید نیست شک نکن
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    8 0
    تورنادو هواپیمای جنگنده و رهگیری نیست.احتمالا تایفون رو میگفته
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      2 0
      در تصویر هم تایفون هست.
    • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      تورنادو سه نسخه كلي جنگنده رهگير و تهاجمي بمب افكن و شناسايي جنگال داره كه البته نسخه رهگيرش زياد جالب نيست ديگه رده خارج حساب ميشه
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    "وزارت دفاع روسیه تاکنون در زمینه ادعای انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما در موارد مشابه جنگنده‌های روسیه همواره قوانین هوانوردی و بین‌المللی را در پروازهای خود رعایت کرده‌اند." اسپوتنیک هم این طوری جانبداری نمی کنه.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 1
    ایران وچین وهمچنین روسیه باید اتحاد مقابله باتک قطبی ایجاد وهواپیماهای این سه کشور دردریای سیاه ودریای چین وخلیج فارس درفرودگاهای بااین نام مستقر شوند
    • US ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 3
      ایران اسلامی چه ربطی داره به روسیه صلیبی و چین بی دین
  • داریوش لتوند جودکی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 0
    . ما جنگنده فقط چندتا تاکمت اف ۱۴ قدیمی و میگ ۲۹ فقط داریم بقیه که در مقابل جنگنده امروزی هیچکاری نمیتونن بکنن. ای کاش این یکسالوخرده ای که هی دروغ میگن سوخو۵۷ و سوخو ۳۰ ومیگ ۳۱ ۳۰۰تا۴۰۰فروند یا سوخو ۳۵ و جی۳۱. جی ۱۶ یا جی ۱۰ .و سوخو۳۰ میخریم راست بود و قاعرم ۱۴۰۰ تموم شد کو رواز نکرد ما جز سه چهار کشور ضعیف منطقه از نطر نیروی هوایی و هوانیروز و حتی تجهیزات مثل تانک و نفربر و راکت انداز وتوپ هستیم حالا کار با بقیه ندارم و نیرو هوایی ما هرچی دربارش بگن باز بدجور تصعیف شده و در صورت جنگ شاید از نیرویی هوایی در حد ۵ تا ۱۰درصد استفاده نشه . ولی اگز میگ ۳۱ .۱۰۰فروند.سوخو۳۰.. ۱۰۰فروند و ۱۰۰ فروند سوخو ۵۷ بخریم یا جی ۳۱ یا جی ۲۰ ..۱۰۰فروند و جی۱۰ ..۱۰۰ فروند ومیگ ۳۱ و سوخو هرکدوم ۱۰۰ فروند بخریم بعد از اسرائیل و پاکستان و عربستان تو منطقه سوم بشیم البته میراژ۲۰۰۰. رافاغل . فالکن اف ۱۶ و اف ۳۵ که خریداری شده امارات با این وجود شاید ما اگر جنگندهای بالارو هم بخریم به تعداد ۳۰۰ تا ۴۰۰ فروند بالاتر از ما باسه تازه اماراتی بجز خریدهای جدیدشون یعنی خرید سوخو ۳۵ یا ایگل اف ۱۵ از طرف امارات که یکی از این دونوع روسی یا امریکایی رو خریداری میکنه قدرتش خیلی بیشتر میشه. قطر و کویت هم نیروهای هوایشون از ما قویترین مگر میشه کشور بزرگ و ثروتمند و قدرتمندی مثل ایران که هرگاه احتمال جنگ هست نیرو هوایش جنگ نسل ۴. اونم قدیمی.حدود ۸۰ فروند داشته باشه که تنها ۴۵ تا۵۰ فروندشون عملیاتی باشه ما به نسل ۵ و نسل چهارو نیم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ فروند لازم داریم با اینکه این تعداد زیز صعف نیروی هوایی ما رو کاملا رفع نمیکنندو ما حداقل ۷۰۰ تا۸۰۰ فروند نسل ۵و ۴ونیم احتیاج داریم و همچنین ۲۰۰ تا۲۵۰ بالگرد رزمی جنگنده لازم داریم و حدود ۱۰۰ بمب افکن سنگین لازمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس