کد خبر 1218305
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
تمرین حمله به روسیه و بلاروس از سوی هواپیماهای ناتو - کراپ‌شده

معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس از پرواز هواپیماهای جنگی ناتو و تمرین حمله هوایی به روسیه و بلاروس خبر داد.

به گزارش مشرق، معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس یکشنبه گفت، نیروهای هوایی ناتو به احتمال زیاد در طول پروازهای نمایشی خود در منطقه حمله به بلاروس و روسیه را تمرین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» سرلشکر «ایگور کورول» معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس گفت: «متاسفانه ، پروازهای نمایشی بمب افکن‌های راهبردی ناتو ، به ویژه پروازهای ایالات متحده ، بیشتر شده است. در سال جاری ، ۹ پرواز از این دست در سرزمین‌های مجاور انجام شده است و با احتمال زیاد می‌توان گفت که آن‌ها حمله به  بلاروس و روسیه را تمرین می‌کنند.»

ارتش بلاروس اعلام کرده که بیش از ۳۰ پرواز از هواپیمای شناسایی ناتو، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین را در روزهای گذشته ثبت کرده است.

آمریکا و متحدان این کشور  با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده‌اند. هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰ پروازهای شناسایی خود را  نزدیک مرز روسیه تشدید کرده‌اند. مسکو  هشدار داده که چنین پروازهایی خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

رسانه‌ها در همین رابطه در روزهای گذشته از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه با سه فروند جت نیروی هوایی فرانسه بر فراز دریای سیاه خبر دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند سوخو-۲۷ نیروی هوایی این کشور در مرزهای جنوبی با سه فروند هواپیمای نظامی فرانسوی برخورد کرد.

وزارت دفاع روسیه نوع هواپیماهای نیروی هوایی فرانسه را دو فروند میراژ-۲۰۰۰ و یک فروند تانکر سی-۱۳۵ ذکر کرد و افزود خلبان جنگنده روسی با رهگیری موفق  بر فراز دریای سیاه این هواپیما را تا خروج از نزدیک قلمروی هوایی روسیه همراهی کرد.

 در ماموریتی دیگر  یک جنگنده‌ روسیه، چهار فروند هواپیمای کشورهای عضو ناتو را نزدیک‌های مرزهای این کشور رهگیری کردند. در این ماموریت یک فروند جنگنده «میگ -۳۱» سه شنبه گذشته  یک فروند هواپیمای نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای بارنتس رهگیری کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 18
    غلط اضافی ... تا می تونید تمرین کنید و شبیه سازی... چون تنها کاریه که بلدید انجام بدید سوخو27 همتون آبکش میکنه فراری ها
  • عبدالله IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    11 2
    روسیه و چین باید احتمال حملۀ اتمی برق‌آسای امریقا را جدّی بگیرند و السلام
  • ali SE ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 3
    خوبه امریکا باید بزنه روسیه را ازبین ببره! روسیه دشمن ایران و ایرانیهاست! اگر اینطور فکر نمی کنید تاریخ رو دوباره بخوانید یا چطور میشه پدافند روسیه توی سوریه کار نمی کند؟
    • بابک IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 0
      همانطور که پدافند روسیه توی ارمنستان کار نکرد.... به این دلیل که کشور های دیگه نمیتونن با تکنولوژی روسیه کار کنن و براشون دردسر سازه ثانیا شوروی روسیه و تزار روسیه بود که به ما خیلی ضربه زد نه روسیه ای امروزی اما آمریکا و انگلیس که در تاریخ بسیار به ما ضربه زدند هنوز حکومتشون عوض نشده و به این دلیله که ما با این کشور ها دشمنی داریم و اگر روسیه هم شبیه سیاست های آمریکا عمل کنه شعار مرگ بر روسیه هم در بیت رهبری شنیده میشه مانند وقتی که در حسینیه جماران مردم شعار مرگ بر شوروی به سر می دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس