برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از مهاجرت معکوس ۶۰ هزار نفر به روستاها تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، نشست رسانه‌ای سیدامیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت به منظور تشریح دو پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» و «برکت همدلی» و اعلام برنامه‌های اشتغال‌زایی و طرح‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد در سال جاری برگزار شد.

مدنی در این نشست با اشاره به اجرای ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی برای تحقق مهاجرت معکوس به روستاها در ۳۵۰ شهرستان گفت: این طرح‌ها باعث بازگشت ۳۰ هزار نفر به روستاهای خود در سال جاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت برای افزایش این طرح‌ها تا ۱۰ هزار طرح هم آمادگی دارد که در صورت تحقق، علاوه بر ایجاد ۱۵ هزار شغل مستقیم تا پایان سال، مهاجرت معکوس برای ۶۰ هزار نفر را هم به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که اشتغال‌زایی و تولید اصلی‌ترین فعالیت این بنیاد است، خاطرنشان کرد: تا به امروز در ۸۰۰ بنگاه متوسط و بزرگ اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که منجر به ایجاد ۲۰۰ هزار شغل شده است.

مدنی ادامه داد: بنیاد برکت از اواسط سال ۹۷ به حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی هم ورود داشته و تا به امروز ۱۱۶ هزار طرح را در مناطق محروم و کم‌برخوردار ۲۹۷ شهرستان، ۶۴۱ بخش و ۸ هزار و ۳۰۵ روستای کشور راه‌اندازی کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد تا پایان سال جاری به ۱۸۰ هزار طرح خواهد رسید.

حمایت ویژه بنیاد برکت از اقشار خاص
وی با تاکید بر حمایت ویژه بنیاد برکت از اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه گفت: بنیاد تا به امروز ۳ هزار و ۸۱۴ طرح اشتغال‌زایی را برای کولبران سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی راه‌اندازی کرده که باعث فراهم شدن فرصت‌های کسب و کار برای ۱۱ هزار و ۴۴۲ کولبر شده است.

مدنی یادآور شد: ۸۰۰ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در سراسر کشور به مدت ۳۰ ماه در کنار کارآفرینان هستند تا شغل‌شان به ثبات و پایداری برسد.

مهاجرت معکوس با «به روستا برمی‌گردیم»
مدیرعامل بنیاد برکت حاشیه‌نشینی را یکی از نتایج مهاجرت از روستا به شهر دانست و اظهار داشت: بسیاری از مشاغل افرادی که در حاشیه شهرها ساکن هستند در اثر اتفاقات مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا از بین رفته‌اند. به همین دلیل، بنیاد پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» را با هدف حمایت از افراد و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» شامل افرادی می‌شود که هم‌اکنون در شهر یا حاشیه شهرها هستند، اما در اثر شیوع ویروس کرونا شغل و کسب و کار خود را از دست داده‌اند و قصد بازگشت به روستای زادگاه خود را دارند.

وی با تاکید بر اینکه مهاجرت معکوس یکی از اهداف پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» است، ادامه داد: اجرای ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستاهای ۳۵۰ شهرستان هدف برکت برای حمایت از افراد و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در این پویش پیش‌بینی شده است که ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی را در روستاهای کشور به دنبال خواهد داشت.

مدنی: ۶۰ هزار نفر با مشاغل برکت به روستاهای خود بازمی‌گردند

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: این بنیاد برای اجرای پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در مناطق روستایی کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاهای خود به شهرها مراجعه کرده‌اند و هم‌اکنون متقاضی بازگشت به زادگاه خود هستند، می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در اپلیکیشن برکت به آدرس app.barkat.ir شرایط خود را اعلام نمایند تا بنیاد برکت با ارائه الگوی مناسب و راهبری یک طرح اشتغال‌زایی در روستای مبدا، آن‌ها را صاحب کسب و کار مطمئن نماید.

بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی در مناطق روستایی
وی درباره استقبال از پویش «به روستا برمی‌گردیم» نیز افزود: از زمان انتشار فراخوان پویش تا به امروز، یک‌هزار و ۲۰۰ تقاضا برای مهاجرت به ۲۶۵ روستا از ۹۴ شهرستان در ۲۶ استان کشور در سامانه ثبت شده است و ثبت‌نام از متقاضیان همچنان ادامه دارد.
مدنی افزود: از یک‌هزار و ۲۰۰ تقاضای ثبت شده، تاکنون ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با حجم کل سرمایه‌گذاری ۶۷۵ میلیارد ریالی در مناطق روستایی راه‌اندازی شده که ایجاد شغل برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را در پی داشته است. همچنین سایر تقاضای ثبت شده هم در دست بررسی و اهلیت‌سنجی است.

کمک‌های مومنانه با «برکت همدلی»
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد در سال جاری پویش مردمی «برکت همدلی» را نیز با هدف کمک‌های مومنانه در اشتغال و تولید و تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی برگزار می‌کند.

مدنی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای آسیب‌دیدگان از کرونا، زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان و معلولین و احداث مدارس، مسکن محرومین، مراکز درمانی و مساجد از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی و انتشار فراخوان پویش مردمی برکت همدلی است.

وی در تشریح دلایل راه‌اندازی پویش برکت همدلی گفت: در سال‌های گذشته خیرین زیادی با توجه به اعتمادی که به بنیاد برکت داشتند برای کمک و مشارکت اعلام آمادگی می‌کردند و به همین دلیل، پویش برکت همدلی برای تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی طراحی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح چگونگی شرکت خیرین و نیکوکاران در پویش مردمی «برکت همدلی» گفت: امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم مردم برای همراهی بنیاد برکت در ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور فراهم شده است و کسانی که سرمایه و دارایی بلااستفاده‌ای دارند و مایل هستند از آن استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن برکت، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض و یا قرض‌الحسنه (با تضمین بازگشت سرمایه) در اختیار بنیاد قرار دهند.

در پایان این نشست و از طریق ارتباط زنده ویدئویی با سه استان خراسان شمالی، لرستان و سیستان و بلوچستان ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت حاصل از مهاجرت معکوس کارآفرینان در مناطق روستایی به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها در قالب پویش مردمی «به روستا برمی‌گردیم» راه‌اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس