کد خبر 1236441
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
فاجعه خشکسالی در کالیفرنیا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا یک تیر امسال ۱۲۹.۷ میلیمتر ثبت شد میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۲۷۷.۴ میلیمتر بود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا یک تیر امسال ۱۲۹.۷ میلیمتر ثبت شد میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۷۷.۴ میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری ۵۳.۲ درصد کمتر از سال گذشته است.

بیشتر بخوانید:

وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در پنج شهر خوزستان

وی در تشریح وضعیت جوی کشور بیان کرد: بر اساس مدل های هواشناسی تا ۵ روز آینده جوی پایدار و آسمانی صاف در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت؛ در همین مدت در شمال شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا یکشنبه ۶ تیر در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: از امروز تا جمعه ۱۴ تیرماه در خوزستان و ایلام وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز تا یک شنبه ۶ تیر شرق دریای عمان مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۳ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس