کد خبر 1236117
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
غرب

در پی تحریم‌های وضع شده روز گذشته علیه بلاروس، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای، از آغاز جنگ اقتصادی غرب علیه مینسک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در پی تحریم‌های وضع شده روز گذشته علیه بلاروس، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای، از آغاز جنگ اقتصادی غرب علیه کشورش خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا، منافع شهروندان بلاروس را در معرض تهدید قرار داده و لذا مینسک نیز ناچار است برای مقابله با این تحریم‌ها، دست به اقداماتی بزند که می‌توانند شهروندان اتحادیه اروپا و مناسبات تجاری آنها را تحت تأثیر خود قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: (اتحادیه اروپا) اقدامات تخریبی هدفمند خود، علیه مردم (بلاروس) را ادامه می‌دهد تا بگوید مینسک را از نظر اقتصادی فلج خواهد کرد. در واقع، این مرز اعلان جنگ اقتصادی است.

لازم به ذکر است، شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۷۸ فرد و ۸ نهاد در بلاروس را تحریم کرد.

بر اساس اعلام وبگاه شورای اروپا، بروکسل در این خصوص اعلام کرد که چهارمین بسته تحریمی خود علیه این کشور را به بهانه سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی دولت لوکاشنکو و نیز موضوع هواپیمای «رایان ایر» (Ryanair) به اجرا در می‌آورد.

گفتنی است که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس چندی پیش از خنثی سازی برخی تلاش‌ها برای ترور او توسط عوامل نفوذی ایالات متحده آمریکا خبر داده بود.

لوکاشنکو در یک سخنرانی مطبوعاتی افشا کرد که سازمان اطلاعات این کشور موفق شده تعدادی از عوامل تروریست حمایت شده از سوی آمریکا را که تلاش داشتند او را به قتل برسانند، بازداشت کند.

به گفته لوکاشنکو عوامل نفوذی آمریکا قصد داشتند پس از اجرای عملیات ترور اسباب کودتا را در این کشور فراهم کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس