کد خبر 1235996
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
ناو ژاپنی

صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن ، سومین فروند از نسل جدید ناوهای محافظ برای نیروی دریایی این کشور را به آب انداخت.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، سومین ناو محافظ از کلاس Mogami که به اسم طرح 30DX نیز شناخته می شود به نام Noshiro توسط صنایع سنگین میتسوبیشی برای نیروی دریایی ژاپن به آب افتاد. این ناو برای ورود به خدمت در سال 2022 آماده می شود و در کل نیروی دریایی ژاپن به دنبال به خدمت گیری 22 فروند از این ناوها برای نیروی دریایی خود است. در کنار شرکت میتسوبیشی ، شرکت ژاپنی Mitsui E&S دیگر سازنده ناوهای این کلاس به حساب می آید.

یک ناو جدید دیگر برای سامورایی ها+عکس

شناورهای این کلاس وزنی در حدود ۵۵۰۰ تن در وضعیت بارگیری کامل رزمی خواهند داشت. طول ۱۳۰ و عرض آنها نیز ۱۶ متر است. تعداد خدمه این ناو ۹۰ نفر خواهد بود. این ناو از سیستم پیشران ترکیبی بر اساس یک توربین ساخت رویزرویس و موتور دیزلی ساخت شرکت MAN کار کرده و می تواند به سرعت حدود ۳۰ گره دریایی برسد. در کنار رادار آرایه فازی فعال ، سیستم های کشف زیردریایی و جنگ الکترونیک نیز بر روی این ناو نصب شده است. تسلیحات این شناورها شامل یک قبضه توپ ۱۲۷ میلی متری ، ۸ تیر موشک ضد کشتی ساخت ژاپن از مدل تایپ ۱۷ ، اژدرهای ژاپنی تایپ ۱۲ ، سیستم دفاع نزدیک سی رم و ۱۶ سلول پرتاب عمودی مارک ۴۱ برای پرتاب موشک های ضد هوایی تایپ ۰۳ ساخت ژاپن خواهد بود. این شناور توان پذیرش یک بالگرد سی هاوک را نیز خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    22 5
    چه خبره همه در حال تقویت ناوگان دریایی هستن، حال چرا ما در این زمینه با تعلل عمل میکنیم جای سوال دارد؟ ما فعلا با ساخت داخل نمیتوانیم کمبودهای بیشمار حال حاضر نیروی دریایی ارتش را جبران کنیم ما نیروی دریایی راهبردی داریم و بایستی هر لحظه آمادگی درگیری در کلاس جهانی را داشته باشیم.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    16 0
    لعنتی جذاب.
  • سرباز IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    18 1
    نسبت به وزنش تسلیحاتش کم نیست؟
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    9 0
    یاد ناو خارک افتادم ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس