کد خبر 1235934
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

 در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی مختصر و مفید بر روی موضوع اگزاست فن و انواع آن ها شامل هواکش سانتریفیوژ، هواکش صنعتی که توسط شرکت تهویه آماج تولید می شود و در نهایت روش های تعیین قیمت آن ها بحث کنیم.

بهترین تولید کننده اگزاست فن و هواکش صنعتی

اگزاست فن

از اگزاست فن برای تهویه فضاهای محصور شده با گرمای بیش از حد و هوای آلوده، استفاده میشود. هم چنین اگزاست فن برای سلامتی و رفاه حال افراد بسیار ضروری می باشند؛ زیرا حفظ طراوت و تازگی هوا را برای تنفس تضمین می کنند.

اگزاست فن سقفی (Rooftop Exhaust Fan)

اگزاست فن سقفی در داخل محیط نصب می شود و با مکش هوای آلوده در فضای داخلی محیط همانند هود آشپزخانه، هوا را از محیط مورد نظر به کمک کانال هایی که از قبل برای آن تعبیه شده است، خارج می کنند.این گونه اگزاست فن های سقفی عموما هوای آلوده را به صورت موضعی از محیط خارج می نمایند. بهتر است در این جا به این نکته نیز اشاره نماییم که اگزاست فن های سقفی از مصرف انرژی به مراتب کمتری برخوردار هستند.

اگزاست فن اکسیال (Axial Exhaust Fan)

این مدل اگزاست فن اکسیال یا محوری دارای یک فن محوری از نوع مکنده یا دمنده می باشند که عموما برای اگزاست فن هایی با فشار استاتیک کاربرد زیادی خواهند داشت. اگزاست فن های محوری عموما هوای زیادی را با پرتاب کم و فشار کم تخلیه می کنند. آن ها گذشته از پرتاب و فشار کم صدای به مراتب کمتری را تولیدی می کنند.

اگزاست فن یوتیلیتی (Utility Exhaust Fan)

اگزاست فن های یوتیلیتی نام دیگر اگزاست فنی است که در پشت بام یک ساختمان به صورت مرکزی نصب می شود و هوا را از نقاط مختلف ساختمان مکش می نماید.این هوای مکش شده توسط اگزاست فن یوتیلیتی به واسطه یک داکت به خارج از ساختمان هدایت می شود

قیمت اگزاست فن

یک دستگاه اگزاست فن اعم از اگزاست فن دمنده یا اگزاست فن پشت بامی که می تواند از نوع محوری یا سانتریفیوژی باشد، از اجزایی تشکیل شده است که با توجه به متریال بکار رفته در ساخت و تولید این دستگاه به کار گرفته شده باشد، هر یک از این قطعات و اجزای به کار گرفته شده در این دستگاه می توانند تاثیری مستقیم بر قیمت اگزاست فن داشته باشد

هواکش صنعتی

بهترین تولید کننده اگزاست فن و هواکش صنعتی

از هواکش صنعتی به منظور تهویه کردن هوای بسته محیط کار، مخصوصا در سالن هایی که احتمال وجود آلودگی هوا به مراتب بیشتر می باشد، بهره می گیرند، انتخاب نوع هواکش صنعتی مسئله ای بسیار مهم به شمار می رود و هواکشی که در یک محیط به کار گرفته می گردد،حتما برای آن محیط خاص مناسب بوده و قادر باشد تا بازدهی ای مطلوبی را از خود ارائه نماید.

آن باید با محیطی که در آن نصب می شود،مناسبت داشته باشد، از این مدل از هواکش ها در کارخانه های صنعتی و حتی کارگاه های کوچک نیز می توان مشاهده نمود. انتخاب نوع هواکش صنعتی مسئله ای بسیار مهم به شمار می رود و هواکشی که در یک محیط به کار گرفته می گردد، حتما برای آن محیط خاص مناسب بوده و قادر باشد تا بازدهی ای مطلوبی را از خود ارائه نماید.

انواع هواکش صنعتی

هواکش صنعتی در زمینه های مختلف می توانند به دو دسته تقسیم کرد.

1. هواکش سانتریفیوژی

2. هواکش تهویه گر هوا

هواکش سانتریفیوژی دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر انواع هواکش ها می باشند، زیرا آن ها از طیف عملیاتی گسترده تری بهره گرفته و قادرند تا میزان جریان هوای منفی را نیز به خود کاهش دهند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش صنعتی در واقع همیشه تابعی از اندازه آن می باشد.اندازه هواکش می تواند بیشترین تاثیر مثبت و یا منفی را بر روی هواکش شما داشته باشد.هر چه اندازه هواکش بزرگ تر باشد، به طبع همین اندازه، میزان مواد اولیه بیشتری در آن به کار گرفته شده و همین بیشتر بودن میزان مواد اولیه به کار گرفته شده در آن می تواند بر روی افزایش یا کاهش یافتن قیمت موثر باشد. هم چنین عوامل زیر:
- ضخامت ورقه
- شکل ظاهری فن
- نوع طراحی پروانه
- نوع الکتروموتور
- جنس ورقه
- نوع پوشش رنگ به کار گرفته شده بر روی سطح هواکش صنعتی

مزایای استفاده از تهویه صنعتی:

• تامین مداوم هوای تازه از طریق وارد کردن هوا از محیط بیرون
• حفظ سطح دما و رطوبت در مقدار دلخواه
• کاهش احتمال بروز آتش سوزی و یا انفجار
• حذف یا کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا

قیمت هواکش صنعتی

هر کالایی که امروزه به هر منظوری مورد استفاده قرار می گیرد،دارای قیمتی بوده و به همین خاطر، لازم است این قاعده را برای هواکش ها نیز مناسب اعلام نماییم. این قیمت بسته به برخی از عوامل می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد.در واقع یک دسته عواملی ای هستند که می توانند منجر به تعیین قیمت گردند. به همین دلیل زمانی که شما به دنبال قیمت یک محصول می گردید، لازم است تا عوامل موثر بر روی تعیین قیمت آن را بررسی نمایید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت هواکش صنعتی

قیمت نهایی هواکش صنعتی در واقع همیشه تابعی از اندازه آن می باشد، به عبارت دیگرهر چه اندازه هواکش بزرگ تر باشد، به طبع ، میزان مواد اولیه بیشتری در آن به کار گرفته شده و همین بیشتر بودن میزان مواد اولیه به کار گرفته شده در آن می تواند بر روی افزایش یا کاهش قیمت موثر باشد. البته در کنار این عامل برای ارائه توضیحاتی بیشتر می توانیم به موارد و پارامتر های زیر نیز اشاره کرد:
- ضخامت ورقه
- شکل ظاهری فن
- نوع طراحی پروانه
- نوع الکتروموتور
- جنس ورقه
- و نوع پوشش رنگ به کار گرفته شده بر روی سطح هواکش صنعتی

مزایای استفاده از تهویه صنعتی:

• تامین مداوم هوای تازه از طریق وارد کردن هوا از محیط بیرون
• حفظ سطح دما و رطوبت در مقدار دلخواه
• کاهش احتمال بروز آتش سوزی 
• حذف یا کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا

هواکش سانتریفیوژی

بهترین تولید کننده اگزاست فن و هواکش صنعتی

به طور معمول دستگاه هایی با میزان کارکرد و اندازه کارکرد دائمی و یکسان می باشند و بصورتی طراحی شده اند که در آن ها پره ها یا ملخ ها با سرعتی حداکثر به میزان 1500 دور قادر به چرخیدن خواهند بود.

انواع هواکش سانتریفیوژی

هواکش سانتریفیوژ اساسا به سه دسته بر مبنی توانایی آن ها در زمینه تولید فشار دسته بندی می گردند.می توان این دسته ها را بر حسب پر فشار،کم فشار و دارای فشار متوسط دسته بندی نمود.

کاربرد هواکش سانتریفیوژی از نظر صنعتی

هواکش سانتریفیوژی بصورتی گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. آنها می توانند میزان هوای بیشتری را جابجا نموده و در عین حال عمل تهویه ای بهتر، میزان احتراقی پایین تر،انتقال موادی بیشتر،و مواردی از این دست را در شرایط مناسب تری برای ما به دنبال داشته باشند.

هواکش سانتریفیوژی در زمینه میزان ظرفیت جریان، نوع وزنده ، ابعاد وزنده، میزان فشار عملیاتی، و مواردی از این دست با یکدیگر متفاوت خواهند بود. بنا به شرایط مورد نیاز، شما می توانید از روی اندازه های موجود،هواکش سانتریفیوژی مناسبی را برای محل کار خود به کار گیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر،مشاوره رایگان و سفارش محصولات میتوانید به سایت تهویه‌ آماج(www.tahvieamaj.com)مراجعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس