رهبر کره شمالی پیروزی رئیسی در انتخابات را تبریک گفت

رهبر کره شمالی با ارسال پیامی، انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری ایران را نشانه اعتماد عمیق مردم به وی دانست و درباره گسترش روابط دوستانه بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از یونهاپ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام تبریکی که به مناسبت انتخاب سید ابراهیم رئیسی به سمت ریاست جمهوری ایران، ارسال کرد؛ خواستار تلاش در راستای تقویت روابط دوستانه میان دو کشور شد.

بیشتر بخوانید:

اشرف غنی پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران با قدرت از حاکمیت ملی خود حراست کرده و در جایگاه کشوری قدرتمند ظاهر شود.

در این پیام می خوانیم: من به نیابت از دولت و ملت جمهوری دموکراتیک خلق کره، تبریکات گرم خود را به مناسبت برگزیده شدن جنابعالی به‌عنوان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارم. برگزیده شدن شما به عنوان رئیس‌جمهور، نشان‌دهنده اعتماد عمیق مردم ایران به جنابعالی و انتظارات بالای آنها از شما است. این فرصت را مغتنم می‌دانم تا باور خود را مبنی بر اینکه همکاری و روابط دوستانه بین کشورهایمان بیش از گذشته گسترش و توسعه خواهد یافت، اعلام کنم و برای جنابعالی در مسئولیت خود در دفاع از حاکمیت ملی و ساخت ایرانی قوی آرزوی موفقیت دارم.

در سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران که جمعه گذشته برگزار شد؛ آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء و به این ترتیب، رئیس جمهور منتخب ایران شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 8
    همین مون کم بود این مردک دیوانه تبریک بگه. مواظب باشید ایران کره ی شمالی نشه ارتباط با دنیای بیرون حذف شه دور ایران حصار کشیده شه. این مردک برای پوشیدن شلوار جین هم قانون گذاشته. رئیسی یادت باشه گفتی ما دیوار نمیکشیم ما پل می‌زنیم. وای دلم آشوب شد اگه ایران کره ی شمالی بشه......
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      1 0
      غصه نخور-همین مردکی که میگی، از روحانی که تو بهش رای دادی بهتر مملکتشو اداره کرده
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      من اصلا به روحانی تو ۲دوره اش بهش رای ندادم به همون خدایی که بالای سرمون هست راست میگم. وقتی از چیزی خبر نداری الکی حرف نزن من اصلا از اصلاح طلبان خوشم نمیاد .الآن هم به رئیسی رآی ندادم رآی باطله دادم.
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      مگه قبل از انتخابات نمیگفتن ببینید با رای دادن یا ندادنتون کی خوشحال میشه؟ خب الان هم ببینید کدوم کشورا دارن تبریک میگن و خوشحال شدن، حساب کار دستتون بیاد
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 2
      دوستان منظور من این است که رابطه با کره ی شمالی روی شخصیت دولت مردان ما تاثیر منفی نداشته باشه که بخوان مردم رو ببرن تو قرنطینه همگانی که روابط کشور با تمام دنیا قطع کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس