کد خبر 1235544
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
عربستان

عربستان سعودی که حدود چهار سال پیش روابط با قطر را قطع کرد، سرانجام ناچار شد پس از تفاهم با دوحه، سفیر جدید خود را راهی قطر کند. سفیر جدید استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه قطر کرد.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی سرانجام بعد از چند سال قطع روابط با قطر و تحت فشار گذاشتن این کشور، به دوحه بازگشت و سفیر سعودی استوارنامه خود را تسلیم کرد.

منابع خبری در قطر گزارش کردند، «منصور بن خالد بن فرحان آل سعودی» سفیر عربستان سعودی در قطر امروز (دوشنبه) استوارنامه خود را تقدیم «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) با اعلام این خبر افزود که وزیر خارجه قطر ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید، بر ارائه هر گونه حمایتی جهت ارتقای روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

منصور بن خالد بن فرحان آل سعود پیشتر در سال ۲۰۱۲ سفیر فوق‌العاده عربستان در اسپانیا بوده است.

چهار کشور عربی اعم از عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات از سال ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته بودند تا اینکه ژانویه گذشته قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی شرکت و طی آن توافق آشتی دوحه با چهار کشور پس از گذشت نزدیک به چهار سال قطع روابط آن‌ها، امضا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    8 1
    قطر باید بداند ما ایرانی ها یک مثل داریم ، آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. خدا کند این را آویزه گوششان کرده باشند و گوشت را دست گربه دزده نداده باشند. سلام آل سعود بی طمع نیست. از ما گفتن!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس