کد خبر 1235480
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

به گزارش مشرق افشین علا در کانال تلگرامی خود نوشت: فرض کنیم رئیس سازمان صدا و سیما با رأی کارکنان این سازمان انتخاب می شد. یعنی بدنه ی سازمان از پایین ترین سطوح گرفته تا مدیران ارشد، می توانستند رأی بدهند و خودشان رئیس شان را انتخاب کنند.

حال فرض کنید نام "دکتر حسن خجسته" هم در میان نامزدها باشد. در چنین حالتی به جرأت ادعا می کنم که او بالاترین رأی ممکن، و سازمان نیز بالاترین میزان مشارکت را به دست می آورد. یعنی نه تنها پیروزی قاطع از آن او می شد، که حتی حضورش میان نامزدها، تمام کارکنان را پای صندوق رأی می کشاند!

البته کسانی که خجسته را نمی شناسند حق دارند در صحت ادعایم تردید کنند. چون کمتر مدیری را می توان یافت که نزد بدنه ی کارکنان، این همه محبوب باشد. اما باور کنید در سازمان صدا و سیما اکثریت مطلق اعم از مدیران، کارمندان، تهیه کنندگان، نویسندگان، سردبیران، گویندگان، صداپیشه گان، بازیگران، کارشناسان، عوامل فنی، خدمات و... به دکتر حسن خجسته رأی می دادند. چون او را به راستی و درستی می شناسند. چون خجسته از جنس مدیران فله ای و بی خاصیت نیست که بود و نبودش فرقی برای کسی نداشته باشد. چون تکیه گاه و قدرشناس و فروتن است. چون حوزه ی فرهنگ، الزامات و اولویت ها را می شناسد. چون برای تک تک افراد حتی در نازل ترین جایگاه، شأن قائل است. چون با وجود نسبت سببی نزدیک با عالی ترین مقام بلندپایه ی کشور، از تمام افراد فرادست و فرودست خود افتاده تر و بی ادعاتر است.

خجسته ای که ما می شناسیم، از دهه ی شصت یعنی سال های آغاز به کارش به عنوان یک کارمند عادی در رادیو، همان است که بود: ساده و صمیمی و بی ادعا، با کوله باری از دانش و تجربه. گاه تعجب می کنی از این که توانسته این همه سال از عوارض و آفاتی که گریبان گیر بسیاری از مدیران شده است، در امان بماند. آفات و عوارضی از قبیل جدی گرفتن موقعیت ممتاز خود در عالم خلقت! تا برخوردهای رسمی و اتوکشیدگی ناشیانه در رفتار و ادبیات مقدس مآبانه و شبیه به هم که عجیب توی ذوق می زند! اما او  شبیه خودش است. با همان تبسم دلنشین و لهجه ی شیرین مشهدی. نه دانش تخصصی اش در حوزه ی ارتباطات، فهم سخنان کاربردی اش را دشوار کرده، نه منصب و مقام توانسته رفاقت ها و برادری ها را از یادش ببرد.

خجسته ای که ما می شناسیم!

در اتاق خجسته به روی همگان باز است. هر کس در هر سطحی، خود را صمیمی ترین رفیق او می داند. اگر معاون سازمان است، نه خودش این را جدی گرفته، نه دوستان و همکاران در مواجهه با او احساس زیردست بودن کرده اند. شأن او زمانی که پست و مقام نداشت، کمتر از حالا نبود. مقام هم چیزی به آن نیفزوده است. او از معدود مدیرانی است که برای محبوب بودن به عنوان نیازی ندارند. به خاطر همین هاست که دوستش داریم. نه تنها من، بلکه بسیار کسانی که سال هاست عطای مراجعه به مسئولان را به لقایشان بخشیده اند، دیدار او را مغتنم می شمرند. خواص اهل فرهنگ، هنر و ادبیات با هر سطحی از دانش و ذوق، و با هر سلیقه و گرایشی، مشتاقانه به دیدارش می شتابند. هرچه می خواهد دل تنگ شان می گویند، شوخی و گله می کنند، و غالبا هم دست خالی برنمی گردند.

چون محال است خجسته بتواند گره از کاری بگشاید و دریغ کند. کاری هم نتواند بکند، از نکته های شیرین و طنزهای رندانه اش برای مخاطب، خاطره ای به یاد ماندنی می سازد.

او بر خلاف بسیاری از تازه به دوران رسیدگان، پلکان ترقی را یک شبه نپیموده است. مثل یک کارمند عادی تلاش کرده و تجربه اندوخته و خدمت کرده و به مناصبی رسیده که برای امثال او بسیار هم کم است. با تمام اینها متأسفانه این روزها اهانت بی سابقه ای به او شد. تهمتی ناروا که رسانه های معاند را چنان سر ذوق آورد که با ناجوانمردی در تیتر خبر،  "برادر همسر رهبر انقلاب" را هدف گرفتند. در حالی که خجسته "خودش" است، نه مدیری که شغلش را مدیون نسبت سببی با عالی ترین مقام کشور باشد. شما عزیزان هم بدانید که در تمام این سالها هرگونه "انتصاب" خجسته در سازمان صدا و سیما هیچ ربطی با "انتساب" او به رهبر انقلاب نداشته است. حتی باید گفت این نسبت سببی نه تنها سبب امتیازی برای خجسته نشد، که مظلومیتش را نیز مضاعف کرده است. کاش بدخواهان اندکی انصاف داشته باشند!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    20 2
    آخرش بگو چرا عزل شد؟
  • شهروند ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    11 2
    سلام .ممکن است درست بگویید .ولی چون ایشان نزدیک به اصحاب قدرت است شائبه اشکالی از طرف شما وجود دارد .
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 2
    باسلام:وعرض وآدب واحترام..ودرود خدا برجناب آقای خجسته گرامی،وقتی ما چنین عزیز انقلابی ودلسوز وفهیم داریم آیا سزاوارآست شخصی دیگر رییس صداوسیما باشند..که بنده می بینم چه مدیران نفوذی وفاسدی عین موریانه طرف ضد انقلاب خارج نشینند..خواهشمندیم ریس صداوسیما ومعاونش را عوض کنند تادیگر شاهد این نباشیم.که خود اقراربفرمایند درحق شهدا کوتاهی کردیم یکی مثل من که ازمدیررادیو پیام "گله"دارم به کی بگویم 300 پیامک به 30000162 هم بفرستیم کسی توجه نداره وسامانه پیامکی رادیو پیام که 300001047 ماههاست که اعلام نمی کنند..شما دیده بودید برنامه ای ازساعت 2 مجری نداشته باشه که بنده دیدم..وخیلی نکته ها که نمیتونم بگویم..بنده ازمخاطبین قدیمشونم هستم وسال هاست شنونده ام واکثر عواملش میشناسم..باسپاس
    • ناشناس IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 0
      همین انشاها رو سال 88 در وصف احمدی نژاد می نوشتی و الان هم از روی همان کپی کردی و در وصف خجسته PASTE کردی . 2 سال دیگه در وصف یکی دیگه اینکار می کنی . کمی تعادل روحی و روانی بخدا بد نیست . نه شور شور باشید نه بی نمک بی نمک
  • م ش IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    17 5
    حتما فقط احمدی نژاد غلط می گوید . این است آخر کلام شما دیگه . غیر از این هست
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      16 14
      مرده شور تو احمدی نژاد و برادرش بن سلمان رو یه جا ببره. :)
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 5
    19:38 و20:1 مثل اینکه بدجوری ترسیدید جاتون تنگ کنه چی به چی ربط میدین چشم ندارین ازیکی تعریف کنند وواقعیات بگویند !؟میگن حسود/هرگز نیاسود ببخشید€اصلاح طلبید حتما؟!
    • SE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      6 1
      چرا ربط ندهیم؟ یادتان هست همین تمجید ها را از کاووس سید امامی هم می کردند؟
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 4
    20:34/طبیعی فعلا باید منتظرتب ولرز کسانی که تاریخ مصرف شان تموم شده باشیم."جلزولزشون طبیعی"اافسادطلبان بی خاصیت.هی خوردند وچاپیدند--
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    4 12
    احمدی نژاد دروغ میگه
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 1
      اگر دروغ میگه بروند از او شکایت کنند،
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 1
      حتما مدرک داره که گفته.خوب ازش شکایت کنین اگر دروغ میگه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 0
    اقاي خجسته از خود دفاع كند
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 4
    جناب آقای،آحمدی نژاد بیشتر ازاین خودتان را مضحکه ی خاص وعام نکنید..ریاست وصندلی ودنیا انقدر آرزش ندارد که دست به کارهایی بزنی که هم دنیات هم آخرتت ازدست بدی..لااقل برای خودت ارزش قایل باش دو،دوره بودید بسه ولی رفتارضد انقلابی ات وچند گانه ات باعث شد که بگویند فلانی شخصیت ثابتی ندارد ازاین نفاق ها بجز دشمن شاد کردن چی گیرشما وآمثال شما میاد..
    • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 1
      چیزی گفتی که اصلا اعتقادی بهش نداری
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    ولا تقف ما ليس لك به علم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس