کد خبر 1235460
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

استفاده از بازی های اندرویدی در سال های اخیر، بخصوص با گسترش در دسترس بودن گوشی های اندرویدی، با استقبال بسیار بالایی همراه شده است. از این رو تولید کنندگان بزرگ بازی های کامپیوتری اقدام به تولید انواع بازی های موبایلی جدید زده اند تا علاوه بر افزایش سهم خود از بازار این سبک از بازی ها، طرفداران بیشتری را نیز به برند خود جذب کنند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35484213/image_f2f2813778a54e4c9d74a3fbed8bcf02568bef09.jpg

یکی از بهترین نمونه ها برای این سبک از بازی ها، سری بازی های کالاف دیوتی موبایل می باشد که در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار برای گوشی های موبایلی معرفی شدند. شرکت اکتیویژن از بزرگترین تولید کننده های بازی های یارانه ای می باشد که بازی call of duty mobile ارائه شده توسط آن به عنوان یکی از بهترین بازی های اندروید در سال های اخیر شناخته میشود که به دلیل نوآوری های بسیار بخصوص در گرافیک و سیرداستانی طرفداران بیشماری را جذب کرده است.

این بازی که اولین بازی از سری بازی های ندای وظیفه بود که همراه با سبک بتل رویال ارائه شد، سبب گرایش طیف وسیعتری از بازی کنان به سمت این سبک شد، بازی خورهایی که از سبک طراحی بتل رویال های دیگر همچون فورتنایت و ... دل خوشی نداشتند!

۳ دسته از محبوبترین های اندروید :

یک سری از کتگوری ها به صورت سنتی طرفداران بسیار بالایی دارند. برای مثال در بازی های اندروید دسته بندی استراتژی بیشترین تعداد بازی کنندگان را در بین کاربران دارند. در این بخش به معرفی سه دسته بندی محبوب خواهیم پرداخت :

- بازی های استراتژی :

کلش اف کلنز شاید به عنوان اولین بازی محبوب در بین بازی خورهای قدیمی اندرویدی شناخته شود. نسخه ی اولیه این بازی زمانی عرضه شد که کمتر توجهی به بازی های انلاین بخصوص بازی های چندنفره میشد و از این رو تولید کننده ی این سبک از بازی ها توانست به سرعت در بین کاربران به محبوبیت بسیار بالایی برسد.  بازی استراتژی اندروید در تمامی عناوین، با اینکه گرافیک خاصی ندارد ولی به دلیل تجربه ی کاربری متفاوت و امکان انجام بازی های گروهی، محبوب بوده و محبوب باقی مانده است.

از معروفترین بازی های این سبک میتوان به کلش اف کلنز، کلش رویال، کلش اف کینگ و ... اشاره کرد. به طور کلی کمپانی سوپرسل پیشتاز اصلی در ارائه ی بازی های محبوب استراتژی برای گوشی های موبایلی می باشد.

- بازی های ورزشی

بازی های ورزشی به صورت سنتی بخصوص برای ما ایرانی ها محبوب بوده اند. سری بازی های فیفا و PES سالهای بسیاری است که در گیم سنتر ها به عنوان محبوبترین بازی ها انجام می شوند و پس از گذشت این همه سال هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده اند. بازی های ورزشی علاوه بر بازی های فوتبالی شامل بازی های تنیس و والیبال، دوچرخه سواری و ... نیز میشوند که هر کدام جایگاه خاصی در بین طرفداران خود دارند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35484213/image_8a8c85ac2b3b149ff3ffddb6ee33d260345394b7.jpg

همچنین اگر بازی های اتومبیل رانی را نیز جزوی از بازی های ورزشی محسوب کنیم، میزان محبوبیت این دسته بیشتر از پیش نیز خواهد شد. توجه به رقابت پذیری و ارائه ی نسخه های جدید همراه با گرافیک های زیبا و مدرن از جمله مواردی می باشد که توسط تولید کنندگان به صورت مخصوصی در این سبک ها مورد توجه قرار گرفته است و جایگاه خاصی را برای این سبک از بازی ها پدید اورده است.

- بازی های خانه سازی :

جورچین یا خانه سازی شاید قدیمیترین سبک در بازی های دیجیتالی باشد که از زمان تولید کنسولهایی عمومی همچون آتاری، میکرو، سگا و ... تولید و محبوب بوده اند. با توجه به عملکرد مناسبتر این سبک از بازی ها در گوشی های لمسی، محبوبیت آنها بیشتر از پیش نیز شده است و با افزایش تنوع در آنها، افراد بیشتری به سمت انجام این سبک از بازی ها رفته اند.

بازی های جورچین به دلیل تنوع بسیار بالا و استفاده از سبک های مختلف در طراحی آنها، طرفداران مختلف از سنین مختلف را شامل میشوند که به جرات میتوان گفت وسیعترین طیف سنی در بازی های اندروید برای این سبک از بازی ها می باشد.

بازی های موبایل در کامپیوتر :

از خوبی های تکنولوژی، فراهم کردن شرایطی می باشد که امکان انجام بازی های سیستم عامل ها و کنسول های مختلف را در سیستم عامل ویندوز فراهم میکند. بدین ترتیب کاربران ویندوز می توانند به راحتی اقدام به انجام بازی های مختلفی علاوه بر بازی های اختصاصی خود کنند.

شبیه ساز های اندرویدی همچون بلواستکس، نوکس و ... امکان انجام بازی های اندرویدی در گوشی های موبایل را فراهم میکنند و بدین ترتیب کاربران به راحتی امکان انجام بازی های مختلف را همزمان در گوشی و کامپیوتر خواهند داشت. این شبیه ساز ها امکان انجام تمامی سبک بازی های موبایلی را در کامپیوتر فراهم میکنند که حتما جذابیت برخی از آنها همچون بازی های فوتبالی و بازی های ماشین سواری در کامپیوتر بسیار بیشتر از خود گوشی های موبایل می باشد.

با چنین برنامه هایی بازیکن میتواند علاوه بر دانلود بازی کامپیوتر ، بازی های اندرویدی مختلف را نیز دانلود کرده و بر روی سیستم خود داشته باشد که بدین ترتیب امکان دسترسی به طیف گسترده ای از بازی ها را فراهم میکند.

نتیجه گیری :

تکنولوژی های امروزی در مقابل تکنولوژی های ده سال پیش پیشرفت شگفت انگیزی داشته اند. گوشی های صفحه لمسی و هوشمند به صورت گسترده ای در دسترس عموم قرار گرفته اند و بدین ترتیب شرکت های تولید کننده ی بازی های دیجیتالی نیز فرصت را غنیمت شمرده و بازی های مختلفی را برای سیستم عامل های موبایلی منتشر کرده اند. پیش بینی میشود در سال های آینده گوشی های موبایلی توانایی اجرای بازی های بسیار سنگین تری را داشته باشند و این امر با توجه به افزایش روز بروز حافظه ی داخلی این گوشی ها دور از دسترس نخواهد بود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس