کد خبر 1235217
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
اصلاحات نمایه اصلاح طلبان نمایه

سخنگوی حزب اتحاد ملت: بخشی از دلایل شکست اصلاح‌طلبان را در انتخابات بازگو کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: حسین نورانی‌نژاد گفت: اصلاح‌طلبان شکست خوردند. مهم‌ترین دلیل این شکست هم این بود که نتوانستند درون خود به یک رفتار واحد برسند. همه خواستند من باشند و کمتر کسی نیم‌من شد.

وی افزود: سازمان سیاسی اصلاح‌ طلبان نتوانست درست کار کند. بالاخره ما نهاد اجماع‌سازی را ایجاد کردیم که نتوانست اجماع ایجاد کند و نیروهای زیادی سعی کردند به تشخیص فردی عمل کنند. این یک خسارت برای اصلاح‌طلبان بود. تصمیماتی می‌گرفتند که خودشان مرتبا لغو می‌کردند. بالاخره معلوم نشد اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شدند یا نشدند. در واقع هم وارد انتخابات شدند و هم نشدند. نه از فواید حضور در انتخابات بهره‌مند شدند و نه از فواید عدم حضور در انتخابات.

نورانی‌نژاد می‌گوید: با این روش‌های موجود و طی‌شده نمی‌توانیم نمایندگی سیاسی این بخش بزرگ جامعه را داشته ‌باشیم. من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبی نیازمند بازنگری، تغییر ویترین، دنبال کردن روش‌های خلاقانه‌تر و... است.

قاعدتا وقتی یک جریان دچار شرایط سخت سیاسی می‌شود، باید افراد آن بیش از گذشته به هم پناه ببرند و به هم نزدیک‌تر شوند. اتفاقی که پس از ۸۴ و ۸۸ برای اصلاح‌طلبان رخ داد. امیدوارم شرایط پیش‌رو به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم با یک خودانتقادی و ارزیابی درونی جریانی به هم پیوسته باشیم و البته نه محدود به افرادی که اصلاحات را شبیه به یک اداره و شرکت سهامی کرده‌اند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت البته ‌اشاره‌ای به کارنامه عملکرد دولت نکرده است.

یادآور می‌شود نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان پس از انحلال شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شده بود تا موجب اتفاق نظر بیشتر باشد اما در اثر بن‌بست کارآمدی و کارنامه، به بن‌بست رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسين DE ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    يعنى "ناسا" به يك سالگى نرسيده سقط شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس