سالیوان

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد: دیپلماسی بهترین راه در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

به گزارش مشرق، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران اعلام کرد: برای ما مهم است که از دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری شود. معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه نسبت به درگیری نظامی برای رسیدن به این هدف است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این مصاحبه گفت: بر این اساس، ما با ایرانی‌ها با چشمانی باز و مسیری مطمئن مذاکره می‌کنیم تا ببینیم آیا در نتیجه آن می‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را در جعبه ای قرار دهیم یا خیر. پس خواه رئیس جمهور شخص الف باشد یا ب، کمترین ارتباط با کل سیستمی دارد که برای تعهد محدود سازی این برنامه (برنامه هسته ای صلح آمیز ایران) آماده می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون ابراز خوش بینی محمد جواد ظریف در خصوص دست یابی به توافقی درباره احیای برجام در تابستان جاری و پیش از روی کارآمدن دولت جدید در ایران اضافه کرد: همچنان مسیری طولانی برای حل مسائل اصلی با ایران همچون تحریم ها و تعهدات هسته ای پیش روی تهران وجود دارد؛ اما سمت و سوی مذاکرات در وین بر حسب کارهایی که در حال انجام است، در جهت درستی قرار دارد.

جیک سالیوان در پاسخ به این سوال که آیا با شروع بکار دولت ابراهیم رئیسی، شانس رسیدن به توافق بیشتر خواهد شد، گفت: … تصمیم نهایی درباره توافق از جانب رهبر عالی ایران اتخاذ می شود و قبل و بعد از انتخابات هم همین روال بوده و خواهد بود. این تصمیم گیری بر عهده او است.

این مقام دولت بایدن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: این مسئله که کدام تحریم ها (در مورد ایران) لغو خواهند شد، موضوعی است که در مذاکرات وین در حال بحث است و من قصد ندارم جزئیات این مذاکرات را آشکار کنم. … باید ببینیم مذاکرات وین در اتریش چطور پیش می رود.

سالیوان درباره احتمال ادامه مذاکرات با پیونگ یانگ گفت: ما آماده ورود به مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی هستیم و منتظر یک سیگنال روشن در این زمینه هستیم. اینکه آیا آنها آماده هستند تا پشت میز مذاکره بنشینند تا در این مسیر کار انجام شود. ما پیشنهاد هفته جاری او (رهبر کره شمالی) را نشانی جالب تلقی می کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. ضمناً تصحیح بفرمایند: دیپلماسی بهترین راه در جلوگیری از دستیابی ایران به دانش و صنعت هسته ای بود. فقط دعا کنید این یک ماه و نیم باقی مانده دوباره این تیم مذاکره کننده همواره امیدوار و خستگی ناپذیر با این دور دورهایشان در وین گل به خودی نزنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس