وزیر آموزش و پرورش: کرونا ثابت کرد مدرسه غیرقابل جایگزین است

وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و روند واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان که صبح امروز ۳۰ خردادماه در دبستان استثنایی دخترانه رجائیه منطقه ۱۵ برگزار شد با بیان اینکه در موضوع سنجش ۲۴۰۰ پایگاه فعال و تعداد پایگاه‌های دو نوبته فعال از ۵۰۰ تا به ۶۰۰ پایگاه رسیده است اظهار کرد: ساعات مراجعه از ۸-۱۳ فعال است که افراد با رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند خدمات را دریافت کنند.

وی درباره ثبت نام این پایگاه‌ها افزود: ثبت نام و نوبت‌گیری مجازی است و در صورت نوبت به خانواده اطلاع داده می‌شود تا در ساعت معین در پایگاه‌ها حضور یابند. در تیرماه دانش‌آموزان پیش دبستانی هم مورد بررسی قرار می‌گیرند تجمیع اطلاعات برای سیاست گذاران کشور مؤثر است و سنجش دقیقی را به دنبال دارد.

شایعه ترک تحصیل دانش‌آموزان جفا در حق کادر آموزشی است

حاجی میرزایی درباره موضوع ۳ میلیون دانش‌آموز بازمانده از تحصیل گفت: این مقوله جفا در حق کادر آموزشی است. شاید برخی گوشی و تبلت نداشتند اما به شکل حضوری آموزش را دریافت کردند. شاید در سال‌های اخیر به اندازه سال گذشته استمرار یادگیری نداشتیم اما کار آموزش به شکل مناسب انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره فوق‌العاده ویژه معلمان افزود: هنوز دراین باره تصمیم‌گیری نشده است. افزایش این میزان تا ۵۰ درصد است و باید مورد تصویب قرار بگیرد و منابع اختصاص یابد. در سامانه شفافیت، تمامی فعالیت‌ها انجام می‌شود و تاییدیه تحصیلی هم از این طریق انجام و امسال اولین سالی است که این اقدامات انجام می‌شود.

وی درباره واکسیناسیون معلمان گفت: مدارس در مهرماه افتتاح می‌شود و ستاد ملی کرونا قرار است در مرداد واکسیناسیون را انجام دهد و تولیدات واکسن داخلی و خارجی توزیع و آهنگ واکسن سرعت بخشیده شود. باید به هر طریق بر اساس توصیه‌های جهانی مدارس را بازگشایی کرد این وقفه بافت افت کار آموزش می‌شود.

به گفته حاجی میرزایی از اسفند ۹۸ دانش‌آموزان نامنظم در مدارس حضور داشته‌اند لذا تاکید ما بر آموزش حضوری است؛ اما تزریق واکسن برای زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر سامانه ثبت نام گفت: یک میلیون نفر مربی و معلم و ۱۵ و نیم میلیون دانش‌آموز داریم و غربالگری‌های جسمانی و تاییدیه‌های تحصیلی و … در یک سامانه هماهنگ انجام می‌شود. جامعه مخاطب باید صبور باشند و بدانند که همکاران ما در حال رصد و رفع مشکلات هستند. این کار برای کاهش مراجعات افراد مؤثر است.

حاجی میرزایی درباره رتبه بندی معلمان بیان کرد: لایحه رتبه بندی تقدیم مجلس و تصویب شده است این لایحه در کمیسیون در حال بررسی است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ قرار است اجرا شود.

وی در ادامه درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: تابستان را برای خدمات جبرانی و توسعه مهارت آموزی در نظر گرفتیم در هفته آینده جزئیات فعالیت‌های تابستان و مدرسه تلویزیونی ایران در اولویت قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس