رئیسی

وزارت خارجه افغانستان با تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات، ابراز امیدواری کرد با توجه به تجارب، شخصیت مدبر و فعال آقای رئیسی، پیوند برادری و دوستی دو کشور، بیشتر از پیش ارتقأ یابد.

به گزارش مشرق، به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، انتخاب «سید ابراهیم رئیسی» به عنوان هشتمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به مردم و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وزارت خارجه افغانستان در پیامی تاکید کرد: افغانستان و ایران به عنوان دو کشور همسایه و برادر با شاخصه‌های مشترک فرهنگی و روابط حسنه تاریخی فرصت‌های فراوانی برای همکاری در جهت تأمین صلح و رفاه دو کشور دارند.

همچنین این وزارت خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب، شخصیت مدبر و فعال آقای رئیسی، وزارت امور خارجه امیدوار است در دوره ریاست جمهوری ایشان پیوند برادری و دوستی بر اساس مشترکات میان دو کشور، بیشتر از پیش ارتقأ یابد و دو کشور برای رفع چالش‌های مشترک و تأمین صلح و رفاه که خواست حقیقی مردمانشان می‌باشد، شاهد همکاری‌های بیشتر و مؤثرتر باشند.

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

بعد از اعلام نتایج این دور از انتخابات و طی دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) جمعی از سران و شخصیت‌های خارجی با ارسال پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، انتخاب آیت‌الله رئیسی به این سمت را تبریک گفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس