نوسازی «اف-۱۵»

رسانه‌های ژاپنی خبر دادند که وزارت دفاع این کشور به دلیل بار سنگین مالی، درباره برنامه قبلی خود برای نوسازی جنگنده‌های اف-۱۵ دچار تردید شده است.

به گزارش مشرق، با گذشت کمتر از سه ماه از اعلام دستور وزارت دفاع ژاپن برای نوسازی جنگنده‌های آمریکایی «اف-۱۵» رسانه‌های ژاپنی از تردید توکیو برای اجرای این برنامه به دلیل هزینه سرسام آور آن خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه (امروز) در گزارشی به نقل از منابع محلی در ژاپن خبر داد، دولت این کشور درباره برنامه نوسازی جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ دچار تردید شده است.

طبق این گزارش، بنا بر گفته رسانه‌ها افزایش هزینه‌ها باعث شده که وزارت دفاع ژاپن در دستور ماه آوریل خود برای نوسازی کامل جنگنده‌های اف-۱۵ مردد شود.

خبرگزاری کیودوی ژاپن در این باره گزارش داد، توکیو در حال بررسی این موضوع است که جت‌های جنگنده اف-۱۵ را به موشک‌های آمریکایی مجهز نکند.

طبق این گزارش، تجهیز اف-۱۵ به موشک‌های کروز JASSM و LRASM که بُرد ۹۰۰ کیومتری دارند، بسیار بیشتر از آنچه که ئولت و وزارت دفاع ژاپن فکر می‌کردند، هزینهبر است.

این رسانه ژاپنی البته تاکید کرد که دولت این کشور هنوز تصمیم نهایی خود را درباره برنامه نوسازی اف-۱۵ و تجهیز یا عدم تجهیز این جنگنده به موشک‌های آمریکایی را نگرفته است.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، هزینه نوسازی اف-۱۵ از حدود ۷۴۵ میلیون دلار به ۲.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

دولت ژاپن پیش از این به دلیل هزینه سنگین، از استقرار دو سپر دفاع موشکی ساخت آمریکا منصرف شد چرا که هزینه آن از هزینه ابتدایی ۷۴۰ میلیون دلار برای هر سامانه بسیار فراتر رفته بود.

تردیدهای توکیو درباره هزینه‌های سرسام‌آور تسلیحات آمریکایی در شرایطی انجام شده که واشنگتن طی سال‌های اخیر با استفاده از تنش‌ها در شرق آسیا، اختلافات ارضی برخی کشورها، تشدید چین هراسی و برنامه اتمی و موشکی کره شمالی فروش انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی را به کشورهای منطقه در دستور کار ثابت خود قرار داده و این دستور کار در دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات ثابت بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    9 7
    میخوان قاهر بخرن!!!! خختتت
  • AT ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    4 1
    سازمان پیمان ناتو از ایران خواست،تمام فعالیتهای مربوط به موشکهای بالستیک و... را متوقف کند،»یک روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی میگوید»این بیانیه بی سابقه است و یکی از عواملی که سبب شده در چنین مقطعی،ناتو چنین مواضع تندی علیه ایران گرفته»فشار تورکیه است.../منبع>خبرنامه گویا/گویا نیوز
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      7 0
      شکر زیادی خورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس