تصاویر رهگیری ناو هواپیمابر آمریکایی «نیمیتز» توسط پهپادهای نیروی دریایی سپاه منتشر شد

مقام‌های آمریکایی امروز چهارشنبه گفته‌اند پنتاگون تصمیم گرفته تنها ناو هواپیمابر حاضر در غرب آسیا (خاورمیانه) را به خانه بازگرداند.

به گزارش مشرق، مقام‌های آمریکایی امروز چهارشنبه گفته‌اند پنتاگون تصمیم گرفته تنها ناو هواپیمابر حاضر در غرب آسیا (خاورمیانه) را به خانه بازگرداند. 

بیشتر بخوانید:

رهگیری ناو هواپیمابر آمریکایی «نیمیتز» +عکس

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سه مقام پنتاگون که خواسته‌اند نامشان پنهان بماند نوشته ناو «یو اس‌اس نیمیتز» قرار است به مقر اصلی‌اش در ساحل غربی آمریکا بازگردانده شود. 

نیمیتز و ناوگروه همراهش هفتم آذرماه وارد آب‌های خلیج فارس شد. یک مقام وزارت دفاع آمریکا در آن زمان مأموریت این ناوگروه را حمایت و پوشش هوایی به هنگام خروج نیروهای آمریکا از عراق و افغانستان اعلام کرده بود.  

ارتش آمریکا اندکی بعد اعلام کرد که این ناو برای انتقال نظامیان آمریکایی موجود در سومالی به سواحل این کشور آفریقایی اعزام شده است.

آسوشیتدپرس نوشته سه مقام وزارت دفاع آمریکا تصمیم پنتاگون برای خارج کردن این ناو از خاورمیانه را تأیید کرده‌اند اما این مسئله هنوز رسماً اعلام نشده است.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای روز چهارشنبه که ناوگروه نیمیتز از ۲۱ دسامبر (اول دی ماه) در حال ارائه خدمات عملیاتی و لجستیکی به گروه ضربت «کوارتز» است؛ گروهی که مسئول جابجایی نیروهای آمریکایی از سومالی به دیگر مناطق آفریقا است.

ببینید:

فیلم/ رصد ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا توسط پهپادهای سپاه

این ناوگروه آمریکایی علاوه بر ناو هواپیمابر نیمیتز شامل بیش از ۸۰ جنگنده، دو رزمناو و یک ناوشکن مجهز به موشک هوایت‌شونده است. پایگاه خبری «USNI News» اولین بار خبر اعزام ناوهواپیمابر نیمیتز به سومالی را مخابره کرده بود.

پانزدهم آذرماه بود که طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور به پنتاگون دستور داد تا اکثر نیروهای آمریکایی در سومالی را خارج کند.

آمریکا حدود ۷۰۰ نظامی در سومالی دارد و این نیروها حدود ۱۳ سال است که در این کشور به بهانه مبارزه با القاعده و جنبش الشباب حصور دارند.

طبق گزارش رویترز، بخش عمده نیروهای آمریکایی تا ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) از سومالی خارج می‌شوند و تنها یک گروه کوچک از نظامیان آمریکایی در موگادیشو پایتخت سومالی باقی خواهند ماند 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیروی انتظامی IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    7 1
    میخوان بیان توی یه کشور دیگه حمله بکنن بعد انتظار نداشته باشن سالم برگردن، اول حمله ای به ایران بشه سپر هوایی هست دوم اگرم حمله بشه جادرجا خودشون نابود کردن سوم آخه کدوم آدم عاقل میاد تو یه کشور دیگه بعد به همون کشور حمله بکنه حتما باید بدونه که اگر به ایران حمله بکنه باید تیکه تیکه های گوشتاشون از زیر دریا پیدا بکنن
  • مهرداد IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    6 3
    احتمال اجرای سناریوی فریب ناو لیبرتی توسط اسراپیل که آمریکا رو به جنگ با مصر کشوند وجود داره. ناو نیمیتز بسیار قدیمی هستش (ساخت ۱۹۷۲) و غرق شدنش به صرفه تر از فروختنش هستش (با توجه به پاکسازی رادیواکتیوی که باید انجام بشه)و بنابر این احتمالش هست که زیردریایی اسراپیل که تو خلیج فارس هست اونو هدف قرار بده و تقصیر به گردن ایران بیفته و بهانه حمله اتمی به ایران بشه.
    • رضا IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      1 0
      سلام درست گفتی از این حماقت ها بعید نیست مثل عقرب در خطر بیفتند خود ژنی کنند
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      2 0
      این چیزهایی که گفتی محتمل است بجز حمله اتمی به ایران. بمب اتمی امنیت نمی آورد.
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    3 2
    آمریکایی ها حالا به این نتیجه رسیده اند که آسیب پذیر هستند یه روزی با این ناوها میتونستن کاری بکنن اما با شروع هر عملیاتی همین ناوها با تمام جنگنده هاشون و خدمه شون به یک روز هم نمیرسه به قعر دریا میرن
    • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      2 2
      خیلی خوبه این همه کارشناس نظامی داریم ایکاش نصف اینها کارشناس اقتصادی داشتیم
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    3 2
    حیفه . تا نبردنش بزنید .
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 4
    غیر از پایگاه هاشون. اسرائیل هم هست. با هر حمله ای بچه ی امریکا (اسرائیل ) به درک اسفل السافلین(انتهای جهنم) میره.
  • رویا IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 1
    گورتو گم کن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 2
    ای بابا ! چرا؟ میخواستیم تو خلیج فارس غرقش کنیم برای غواصی تفریحی... خیلی ناراحت شدم.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 1
    این احمقها فکر کردن ایران ، سوریه یا عراقه؟ اینجا ایرانه ، و خلیج فارس هم مال ایران . تاریخ و هشت سال جنگ تحمیلی ثابت کرده که ایرانیها را نباید تحریک یا تهدید کرد چون متضرر واقعی به خاک این کشور فقط متجاوزینن.
  • عرفان IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 1
    باید از منطقه خارج بشن چون اگه دو متری خاک ایران برسن ۸۰ جنگنده با ناو با هواپیمابر میرن ته خلیج فارس، اگه تصمیم به جنگ داشته باشن دیگه بد تر اون موقع باید خاکسترشون رو به آمریکا منتقل کنن.
  • شهاب IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    نیمیتز یک کلاس از ناوهای هواپیمابره نه نام یک ناو هواپیمابر
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
      0 0
      اسم تمام کلاس ها شامل یک ناو می شود.
  • غلامی مندر جانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 1
    ایران باید چین و روسیه را متقاعد کند که در صورت حمله به ایران به طور مامحسوس و به اسم ایران به امریکائیها حمله و موشک اندازی کنند زیرا امریکا دشمن درجه یک چین و روسیه است و چین و روسیه جهت تضعیف امریکا از فرصت باید استفاده کنند
  • منصوری IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 1
    در هیچ جنگی ازاول چیزی معلوم نیست. چه بسا جنگ هایی بودن که شروع کننده فکر میکند پیروزی آسان به دست میاورد ولی شکست میخورد.کسی که شروع کننده باشه میبایستی عواقب ان را بپذیرد.به هر حال ما میبایستی بسیار هوشیار باشیم تا غافلگیر نشویم.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    انک لبرمرصاد به نظرم چندتا موشک باد بخورند تا تکبر شیطانی آنها نابود شود جنگ اصلا خوب نیست ولی برای امنیت پایداربادبرخی مواقع شاخ دشمن را شکست
  • تت FR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    سلام نه چنان است که میپنداری به زودی خواهد فهمید ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس