تکرار سناریوی سال گذشته در استقلال؛ بحران در حساس‌ترین زمان

بالا گرفتن درگیری بین مدیرعامل و سرمربی استقلال، یادآور اتفاقات فصل گذشته است که آبی‌پوشان در آستانه فینال جام حذفی دچار مشکلات جدی شدند.

به گزارش مشرق، فرهاد مجیدی روز گذشته به شدت به انتقاد از وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال، احمد مددی، مدیرعامل این باشگاه و وزارت ورزش و جوانان پرداخت و مدعی شد که این افراد قصد دارند استقلال را تبدیل به یک تیم معمولی کنند. به دنبال این اظهارات، مددی نیز در مقام پاسخگویی، رفتار مجیدی را بی‌ثبات دانست و پاسخ‌ تندی به سرمربی استقلال داد.

استقلال فردا (دوشنبه) باید در بازی معوقه از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر به مصاف پدیده مشهد برود و ۲۵ تیر نیز در دیداری حساس از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت. اتفاقات این دو روز استقلال، هواداران این تیم را یاد فصل گذشته می‌اندازد با این تفاوت که فصل گذشته احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال بود و این بار احمد مددی. 

بیشتر بخوانید:

اسماعیلی: مددی عوام فریبی می‌کند

استقلال پس از ترک شبانه ایران توسط آندره‌آ استراماچونی، به سراغ مجیدی رفت. سرمربی جوان استقلال در پایان فصل تیمش را به مقام نایب قهرمانی رساند و در دربی نیمه‌نهایی موفق به شکست پرسپولیس شد تا آبی‌پوشان در آستانه قهرمانی در جام حذفی قرار بگیرند، اما درست فردای بازی با پرسپولیس رسانه‌های ایتالیایی خبر از مذاکره مدیران استقلال با استراماچونی دادند. خبری که به شدت باعث ناراحتی مجیدی شد و علیه مدیرعامل وقت موضع تندی گرفت. سرمربی استقلال وقتی متوجه شد مدیران استقلال چه او تیمش را قهرمان جام حذفی کند یا نکند، سراغ گزینه خودشان می‌روند، از سرمربیگری استقلال کناره‌گیری کرد. در نهایت با درخواست هواداران و بازیکنان، مجیدی برگشت، اما اتفاقات رخ داده تمرکز تیمش را گرفت تا استقلال قهرمانی جام حذفی را از دست بدهد و مجیدی هم از استقلال برود.

 مجیدی بار دیگر میانه‌های فصل استقلال را تحویل گرفت. او با تجربه‌تر از گذشته سعی کرد آرامش را به تیمش بازگرداند، اما مشکلات بار دیگر او را در موقعیت تقابل با مدیرعامل قرار داد. سرمربی استقلال برای دفاع از بازیکنانش چندی پیش صحبت‌هایی را مطرح کرد تا مدیران استقلال به خودشان بیایند. نتیجه این انتقادها، جلسه سه نفره اعضای هیئت مدیره استقلال با مجیدی بود. در این جلسه، طبق گفته سرمربی استقلال قرار شد که ظرف یک هفته مشکلات کمی حل شود، اما این اتفاق نیفتاد. سرمربی استقلال که متوجه عمق اختلاف بین هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه شده بود، نتوانست تحمل کند و به شدت از مددی و وزارت ورزش انتقاد کرد.

در واقع این همان اتفاقی است که سال گذشته رخ داد و سؤال این است که چرا یک سناریوی تکراری باید برای استقلال تکرار شود؟ سؤال اصلی از هیئت مدیره استقلال این است که آیا از اتفاقات سال گذشته درس نگرفته‌اند؟

استقلال برای انجام بازی تدارکاتی به دلیل نداشتن لباس و رختکن دچار مشکل شد، بازیکنان از نبود سالن بدنسازی ناراحت هستند، مشکلات مالی باعث اقدام برخی بازیکنان برای فسخ قرارداد شده، شیخ دیاباته به ایران بازنگشته و مقدمات حضور دستیار ایتالیایی نیز فراهم نشده است. با این شرایط از سرمربی می‌توان انتظار داشت که نتایج درخشانی بگیرد؟ آیا هیئت مدیره استقلال که در ماجرای اخیر منفعل عمل کرده، نمی‌داند استقلال در آستانه دربی نیمه‌نهایی جام حذفی است و در لیگ برتر هم مسابقات حساسی در پیش دارد؟ مجیدی فارغ از نوع گفتمانش - که به آن نقدهایی هم وارد است- هفته گذشته از هواداران استقلال خواست از هر گونه تجمع خودداری کنند. هدف او شاید جلوگیری از تنش‌ها و فرصت به مدیران باشگاه بود تا مشکلات را حل کنند، اما این اتفاق نیفتاد تا نتیجه‌اش درگیری‌های خانوادگی و رسانه‌ای شدن آن باشد. اتفاقی که دودش فقط به چشم استقلال و هواداران خواهد رفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 2
    مافیای لنگی وزارت ورزش خجالت نمی کشه که اینطور بی پروا و تابلو و به دفعات در مواقع حساس برای استقلال بحران آفرینی می کنه؟
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 2
    سلام. خدایا فقط تو موندی. شکایت به تو می بریم. فرمایش مولا (ع): "بترسید از ظلم به کسی که غیر خدا فریادرسی ندارد."
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 2
    سلام. خدایا فقط تو موندی. شکایت به تو می بریم. فرمایش مولا (ع): "بترسید از ظلم به کسی که غیر خدا فریادرسی ندارد.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 2
    هشت سال دفاع مقدس استقلالیها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس