حضور پررنگ ایرانیان حاضر در اروپا در انتخابات ریاست جمهوری

گزارش ها از کشورهای مختلف اروپایی از حضور پر رنگ ایرانیان حاضر در قاره سبز در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارند.  

به گزارش مشرق، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، دیروز جمعه همزمان با داخل کشور، در سایر کشورها نیز انجام شد و گزارش‌های ارسالی از کشورهای اروپایی از حضور پر رنگ ایرانیان حاضر در قاره سبز در این رویداد سیاسی حکایت دارند.

سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مهم اروپایی همچون آلمان، فرانسه، اسپانیا، کرواسی و انگلیس صحنه حضور ایرانیانی بودند که از ساعات ابتدایی انتخابات در پای صندوق‌های رأی حاضر شده بودند.

در آلمان شمارش آرای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنج شعبه اخذ رأی در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای هامبورگ، مونیخ، بن، فرانکفورت و محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین، بلافاصله پس از پایان زمان رأی گیری با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارت، آغاز شد.

بر همین اساس رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور هم میهنان ایرانی مقیم سوئد در سه شهر استکهلم، لوند و گوتنبرگ رأس ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز شد.

ایرانیان مقیم بلغارستان نیز از ساعت ۸ بامداد دیروز (جمعه) به وقت محلی با حضور در حوزه رأی گیری مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

حضور پررنگ ایرانیان حاضر در اروپا در انتخابات ریاست جمهوری

انگلیس: از تمدید زمان انتخابات تا حمله به رأی دهندگان

رأی گیری از ایرانیان مقیم انگلیس در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از ساعت ۹ صبح به وقت محلی (ساعت ۱۲.۳۰ به وقت ایران) در یازده شعبه اخذ رأی آغاز شده بود، پس از سه ساعت تمدید، ساعت ۲۲ (۱:۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران) پایان و شمارش آرا آغاز شد.

به دلیل حضور چشمگیر ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات ریاست جمهوری، رأی گیری در شعبه اخذ رأی در کنسولگری، با ۳ ساعت افزایش، تا ساعت ۲۲ شب تمدید شده بود. رأی گیری در سایر شعب اخذ رأی در انگلیس، پس از ۲ ساعت تمدید در ساعت ۲۱ خاتمه یافت.

گفتنی است تعدادی از مخالفان جمهوری اسلامی روز جمعه عصبانیت خود را از حضور گسترده و پرشور ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات ریاست جمهوری، با پرتاب رنگ به سمت شعبه محل اخذ رأی ایرانیان در ساختمان کنسولگری ایران در لندن به نمایش گذاشتند.

اسپانیا و حضور چشمگیر رأی دهندگان در مادرید و بارسلون

ایرانیان مقیم اسپانیا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح به وقت محلی اسپانیا، در سفارت ایران در مادرید و سالن اجتماعات هتل سنت موریتس در بارسلون حضور یافتند.

ایرانیان مقیم اسپانیا، دانشجویان، اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌هایشان در پای صندوق اخذ رأی در مادرید و بارسلون حاضر و با دادن رأی به کاندیداهای مورد نظر خود، جلوه‌ای از همبستگی ملی را به نمایش گذاردند.

سفارت کشورمان در اسپانیا تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این رویداد مهم سیاسی فراهم کرد تا حضور پرشور ایرانیان مقیم در پای صندوق‌های رأی گام مهمی در تعیین سرنوشت کشور و عینیت بخشیدن به مردم سالاری دینی باشد.

حضور پررنگ ایرانیان حاضر در اروپا در انتخابات ریاست جمهوری

صربستان

ایرانیان مقیم صربستان از ساعت هشت بامداد جمعه به وقت محلی با حضور خود در شعبه اخذ رأی مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

ایرانیان از جمله دانشجویان، بازرگانان، پزشکان و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان صربستان که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای صربستان برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بلگراد آمده بودند و نیز کارکنان سفارت، رایزن فرهنگی و وابسته نظامی کشورمان و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران با حضور در سفارت ایران رأی خود را به صندوق اخذ رأی انداختند.

حضور پررنگ ایرانیان حاضر در اروپا در انتخابات ریاست جمهوری

ترکیه

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، از ساعت ۸ صبح دیروز جمعه به وقت ترکیه در شعب استقرار یافته از سوی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، استانبول، ارزروم، طرابوزان، و شعبه‌های مستقر در شهرهای ازمیر و آنتالیا با همکاری و حضور هموطنان مقیم ترکیه آغاز شد.

نمایندگی‌های ایران در ترکیه با انجام تمامی تدابیر لازم و در هماهنگی با مراجع ذیربط دولت ترکیه، تمهیدات لازم برای فراهم آوردن امکان مشارکت هموطنان مقیم ترکیه را اتخاذ کرده اند.

تمدید زمان رأی در کشورهای مختلف

میزان مشارکت در کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلیس و اتریش به حدی بود که مسئولان برگزاری انتخابات تصمیم به تمدید زمان اخذ رأی کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش اعلام کرد که زمان رأی‌گیری با دو ساعت افزایش، تا ساعت ۲۰ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) تمدید شد.

در پی تداوم مراجعه ایرانیان مقیم ایتالیا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیز روند اخذ رأی تا ساعت ۱۹ (۲۱:۳۰ به وقت تهران) تمدید شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه هم پس از یک ساعت تمدید، پایان روند اخذ رأی را اعلام کرد.

سفارت ایران در فرانسه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ می‌تواند نقطه عطفی از تاریخ معاصر ایران با تحکیم هر چه بیشتر جمهوریت و مردم سالاری ایران شود.

حضور پررنگ ایرانیان حاضر در اروپا در انتخابات ریاست جمهوری

«پرویز اسماعیلی» سفیر جمهور اسلامی ایران در کرواسی نیز با انتشار پیامی در توئیتر، ضمن دعوت از ایرانیان حاضر در این کشور، اعلام کرد: جمهوریت میراث امام (ره) و شهیدان برای کشور است. امیدوارم نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ فردایی سربلندتر، آزادتر و آبادتر برای ایران اسلامی و آرامش و رفاه مردم خوبمان باشد.

از هموطنان عزیز مقیم کرواسی که شعبه اخذ رأی نیز با زحمت خودشان اداره می‌شود، سپاسگزارم و به همه آنها افتخار می‌کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    بسیارعالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس