مجلس نمایه

تکلیف کرسی های خالی مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه مشخص شد.

به گزارش مشرق، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی از ساعت ۷ صبح ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۲ بامداد ۲۹ خرداد ادامه داشت.

 حوزه‌های انتخابیه تهران،آستانه اشرفیه

پیش از تشکیل مجلس یازدهم، فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه به دلیل ابتلا به  بیماری کرونا و به دلیل داشتن بیماری‌ زمینه‌ای فوت کردند و با اعلام وزارت کشور مقرر شد تا انتخابات این دو حوزه در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

 حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان

پس از اعلام نتایج انتخابات، شورای نگهبان با توجه به اسنادی که در دست داشت صلاحیت سینا کمالخانی منتخب مردم و تفرش را به دلیل جعلی بودن مدرک وی که از یکی از موسسات غیر معتبر اخذ شده بود را رد کرد و انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده موکول شد.

 حوزه انتخابیه گچساران

پس از ورود منتخبان به مجلس یازدهم و در جریان رسیدگی به اعتبارنامه ها که در اول هر دوره پارلمان انجام می شود، تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران اعتراض کردند که با رای منفی کمیسیون تحقیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس اعتبارنامه این منتخب تصویب نشد و وی مجبور به ترک مجلس شد و پرونده انتخابات این حوزه نیز به خرداد ماه سال آینده ارجاع شد.

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ

با تشکیل مجلس و تایید اعتبارنامه ها، تعداد دیگری از نمایندگان به کرونا مبتلا شدند اما عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در برابر این بیماری شکست خورد و درگذشت و طبق اعلام وزارت کشور انتخابات این حوزه نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۸ خرداد ماه سال آینده برگزار می شود.

حوزه انتخابیه میانه

انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه قرار بود بیست و یکم شهریور ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شود که به دلیل ردصلاحیت یکی ۲ نامزد راه یافته به دوره دوم، لغو شد و باید انتخابات این حوزه نیز در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

نام کاندیدا

تعداد آرا

تهران

اسماعیل کوثری

345 هزار و 645 رای

مرکزی
(تفرش، آشتیان و فراهان)

ولی‌الله بیاتی

11 هزار و 597 رای

کهگیلویه و بویراحمد

چساران و باشت)

سید ناصر حسینی‌پور

24 هزار و 750 رای

همدان
(بهار و کبودرآهنگ)

فتح‌الله توسّلی

36 هزار و 293 رای

آذربایجان شرقی

(میانه)

سید مرتضی حسینی

11 هزار و 950 رای

گیلان
(آستانه اشرفیه)

ابراهیم نجفی

43 هزار و 182 رای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مریم عبداللهی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    9 9
    عالی
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    23 3
    لطفا گرایش سیاسی منتخبین رو هم بفرمایید
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 1
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • NP ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 1
    چند نکته در مورد انتخابات و رای آقای رئیسی ۱ اینکه میگن ۵۲ درصد شرکت نکردند غلطه، در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با کلی دروغ و دغل و پای کار آوردن منافقا و ...۷۰ درصد شرکت کردن.و الان با وجود تحریم اصلاحاتی ها و دشمنان خارجی و...۴۸ درصد.پس فقط ۲۲ درصد کمتر شده.اونم با این عملکرد افتضاح و ناامیدکننده ی دولت ۲ آقای رئیسی ۶۲ درصد رای شرکت کننده ها و ۳۱ درصد از کل واجدین شرایط را کسب کرده اند.این در حالی است که خود روحانی در اولین دور انتخابش ۵۰/۳ درصد ارا را کسب کرد و از نمونه های خارجی که جز قبله های اصلاحات محسوب میشه اوباما بود که ۲۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد. در این حالت اولا درصد کسب آرای رئیسی قابل قبول و حتی باعث افتخار است و دوما باید منتظر بود و بعد از چهار سال دید که رای ایشان چقدر است و بعد گفت موفق بوده یا نه. چرا که رای دهی الان مردم به شدت تحت تاثیر عملکرد افتضاح دولت بی تدبیر و امیدسوز بود. باتشکر، اشرف سادات
  • بینام US ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    چهل روز دیگر، اعضای این دولت بالمره از قدرت ساقط میشوند و انشالله راه نفوذ بالمره بسته خواهد شد
  • شبتاب BY ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • سرافراز GB ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    نباید خام کسانی شد که میگویند دولت باید شامل ظریف و از این دست آدمها باشد. دولت برای اینکه بتواند چهار سال دیگر پاسخگو باشد بایستی از نفرات سازشکار دوری کند تا کارها به یک نتیجه ی مشخص برسد.
  • اسمعیل IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    متاسفانه ۸روز از برگزاری انتخابات میان دوره ای دوره یازدهم گذشته ریزآراءاعلام نشده انتظارمان را درخصوص انتخابات اعلام کنیم.چراتاکنون اعلام نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس