قالیباف از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امشب با حضور در محل وزارت کشور، از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.

محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات یک فرایند حساس و پیچیده است. در همه جغرافیای کشور چه صندوق‌های ثابت چه سیار مشغول به کارند. هیئت‌های اجرایی چه هیئت‌های نظارت و چه رسانه‌ها چه دستگاه‌های امنیتی چه دستگاه‌هایی که سلامت و بهداشت را تأمین می‌کنند، در همه کشور درگیر هستند تا انتخاباتی برگزار شود. در رأس آن از مردم تشکر می‌کنم که در این شرایط کرونایی وقت گذاشتند در انتخابات شرکت کردند

ببینید:

وی افزود: صبح من شاهد بودم در یکی از حوزه‌ها در حقیقت در آغاز کار یک اشکالی در احراز هویت آنلاین پیش آمده بود. در برخی حوزه‌ها تا ساعت ۱۰ این اشکال طول کشید. از جهت فنی مشکلی نبود اما عملاً مجریانی که کار اجرا را می‌کردند منتظر اوکی بودند که آفلاین کار کنند و اخلال ایجاد شد و مردم در صف منتطر شدند که این مشکل رفع شود.

قالیباف افزود: کمبود تعرفه در کشور نداریم اما توزیع تعرفه اشکالاتی دارد. همکاری خوبی بین بخش نظارتی و اجرایی بوده البته در حوزه شوراها نظارت محلس مسئولیت داشت ولی در حوزه محلس و خبرگان و ریاست جمهوری شورای نگهبان کارهای نظارتی را می‌کند.

رئیس مجلس با بیان اینک چهار انتخابات همزمان سختی خودش را دارد گفت: این اشکالات با پیگیری حل می‌شود. این‌ها تاثیری در صحت انتخابات ندارد ولی بعضاً مردم در هوای گرم در شروع کار در صف منتظر شدند و من به سهم خودم عذرخواهی می‌کنم.

قالیباف در مورد ابعاد ملی و بین المللی حضور مردم گفت: بدون شک انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است. انتخابات بدون شک سرمایه بزرگ سیاسی و اجتماعی ماست. یک فرصت بزرگ در اختیار مردم است که بر همان اساس نقدهایی که به مردم سالاری دینی دارند مطزح کنند. یک پنجره تغییر مدیریتی کشور است، چه در حوزه محلی و شهرداری‌ها و چه در قوه مجریه در سطح ملی انجام شود

وی گفت: طبیعتاً انتخابات اثرات ملی و بین المللی دارد. امیدواریم دولت جدید به تعهداتی که داده و توقعات و گله مندی که مردم دارند رسیدگی کند. امیدوارم با نتیجه انتخابات دولت آینده به تعهدات خود عمل کند. همه قوا با همدلی و همکاری جواب حضور مردم را با کار درست و خوب بدهند.

گفتنی است، فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و دو میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (جمعه) با دستور وزیر کشور در حدود ۶۷ هزار شعبه شهری و ۷۵ هزار شعبه روستایی آغاز شد.

سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توئیتر، اعلام کرد: انتخابات تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 3
    رأی میدم به کوری چشم همه اون جیره خورای مزدور اسراییل و انگلیس و عربستان و امریکا که بعد از ترور شهید سلیمانی رقص و پایکوبی کردن و پیام خوشحالی دادن و از ترامپ وحشی و بقیه تروریستا بابت این جنایت وحشتناک تشکر کردن
  • NL ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    1 2
    ظاهرا دولت آقای روحانی کلا اعتقادی به توزیع ندارند، حالا میخواد توزیع مرغ باشه یا تعرفه ی رای، فکر می کنند یه چیزی رو همینکه تامین و تولید کردی خودش پا داره و خود به خود و کاملا عادلانه در بین مردم توزیع میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس