پاسخ معاون وزیر امور خارجه به ادعاهاى وزیر کانادایى درباره هواپیماى اوکراینى

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه ای وزیر حمل و نقل کانادا، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هواپیمای اوکراینی هشدار داد.

به گزارش مشرق، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه روز جمعه طی سخنرانی تفصیلی در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو دیدگاهها و فعالیتهای کشورمان را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

بهاروند در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده های جانباختگان سانحه،  ابعادحقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین نمود.

وی تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر امور خارجه با تصریح و تاکید  بر توصیه های ایران در گزارش نهایی در خصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی  از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه های کاری برای اجرایی کردن این توصیه ها،  از هر گونه ابتکار یا برنامه ای برای ارتقاء ایمنی هوانوردی بین المللی استقبال کرد.

بهاروند در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه ای  وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد .

معاون وزیر امور خارجه اعلام کردکه چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی ، نه تنها هیچ کمکی به ارتقاء‌ایمنی هوانوردی نمی کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن  می گردد.

در ادامه رئیس شورای ایکائو  و هیاتهای شرکت کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس