‏تقدیر سفیر از هموطنان ایرانی مقیم ژاپن برای مشارکت در انتخابات

سفیر جمهوری اسلامی در ژاپن طی پیامی از هموطنان ایرانی مقیم این کشور برای شرکت در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در توکیو قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، در پیام «مرتضی رحمانی موحد» آمده است:  جمعه ۲۸ خرداد با مشارکت گرم و صمیمی شما هموطن گرامی مقیم ژاپن، برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران و ایرانی در سرزمین آفتاب تابان ورق خورد و با حضور پر شور تک تک شما، روزی سرنوشت ساز را برای آینده میهن اسلامی رقم زد.

در ادامه این پیام آمده است: متواضعانه از همه هموطنان عزیز ایرانی که خود را در این اقدام ملی سهیم دانسته و با رای خود در این حماسه با شکوه شریک شدند، تشکر و قدردانی می کنم.

رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو پایتخت ژاپن، محل‌ برپایی شعبه اخذ رای در این کشور بود.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از رای دهندگان، رای اولی واجد شرایط شامل ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس