کد خبر 1233286
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
انتخابات نمایه

با وجود گذشت حدود یک ساعت از آغاز فرایند رسمی رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأی‌گیری در برخی حوزه‌های تهران و دیگر شهرستان‌ها، هنوز آغاز نشده است.

به گزارش مشرق، با آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همراه با نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری، آماده دریافت آراء ملت ایران شده‌اند.

ببینید:

فیلم/ حال و هوای مزار حاج قاسم در روز انتخابات

با این حال، گزارش‌های دریافتی در سطح شهر تهران و برخی شهرستان‌ها، حاکی است تا لحظه تنظیم و انتشار این خبر، هنوز در برخی حوزه‌ها رأی‌گیری آغاز نشده و مسئولان حوزه‌ها، دلیل این مشکل را عدم اعلام رسمی از سوی فرمانداری‌ها یا آماده نشدن سیستم‌های الکترونیک ثبت شماره ملی و ... اعلام کرده‌اند!

گزارش‌های خبرنگاران و گزارش های مردمی حاکی است که در مناطقی مانند شهران، حکیمیه، منطقه ۱۲، غرب تهران و بعضی نقاط دیگر، علیرغم آنکه برخی از مردم از قبل از ساعت ۷ صبح برای رای‌دهی در صف حضور دارند، اما مسئولان آن حوزه‌ها اعلام می‌کنند که رای گیری با تاخیر انجام می‌شود.

در حوزه رای گیری مشهوری مانند جماران نیز اخذ رای با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

مشخص نیست که این مساله از کارشکنی‌های برخی مدیران در وزارت کشور نشأت می‌گیرد یا کاستی‌های مدیریتی در وزارت کشور عامل آن است.

مردمی که در صف رای گیری حضور دارند به این وضعیت معترض هستند.

رهبر معظم انقلاب دو روز پیش در سخنانی تاکید کردند: تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم به هنگام حضور در پای صندوق‌های رأی باید در نظر گرفته شود. همچنین موضوع کمبود تعرفه یا تأخیر در رسیدن آن که یکی از مشکلات دوره‌های قبل در انتخابات است باید برطرف شود.

فرایند رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    یک ساعت رو پا وایساوم ، ساعت س دقیقه ب هفت درب شعبه محلمون حاضر شدم ، واقعا منزجر کننده بود ، یک ساعت زمان برد تا اماده بشن ، میگفتن سیستم وصل نمیشه ، جنوب هوا گرمه انگار نمیفهمن
  • مسعود IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    سلام اکنون ساعت حدود 8.30 در حرم مطهر رضوی هست و رای گیری بنا به دلایل بالا هنوز برگزار نشده است!
  • حمید IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    اصفهان به خاطر رای گیری الکترونیکی و عدم فعال شدن تا ساعت 8:20 مابه چهار مرکز سر زدیم و هیچکدام اخذ رای نداشتند!!!
  • حمید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    اصفهان به خاطر رای گیری الکترونیکی و عدم فعال شدن تا ساعت 8:20 مابه چهار مرکز سر زدیم و هیچکدام اخذ رای نداشتند!!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    2 0
    منم رای دادم هم ثبت الکترونیکی ریاست جمهوری با تاخیر انجام شد و هم کارت الکترونیکی انتخابات شورای شهر موجود نبود قشنگ معلوم بود اختلال عمدی هست برای تلخ کردن کام مردم و یا ابطال آراء به دلایل شکلی
  • آخرین بی کفایتی بنفش IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    تبریز به ما گفتن تا ساعت ۸۳0 هنوز صندوق رای هم نیامده برید ده به بعد بیایید!!
  • DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    وزیر کشور دستور بدن چند روزقبل از انتخابات نحوه کار با دستگاههای الکترونیکی رو بشکل آزمایشی به کارکنان حوزه انتخاباتی اموزش داده بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس