عزیزی خادم

رئیس فدراسیون فوتبال در حالی از تصمیم‌گیری هیئت رئیسه درباره آینده اسکوچیچ صحبت می‌کند که نقش کمیته فنی در این موضوع را نادیده گرفته و فراموش کرده است.

به گزارش مشرق، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته و پس از بازگشت به ایران با یک سؤال مهم مواجه شد. شاید اولین مواجهه جدی رئیس فدراسیون فوتبال با خبرنگاران از زمان انتخابش تاکنون، همین مصاحبه سرپایی در فرودگاه مهرآباد بود که سؤالات مهمی مطرح شد و تفکرات عزیزی‌خادم را نشان داد.

وقتی رئیس فدراسیون فوتبال با سؤالی درباره سرنوشت تیم ملی و ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ مواجه شد، گفت: «زحمات اسکوچیچ قابل تقدیر است، همینطور کادر فنی و بازیکنان. ما به سرمربی تیم ملی احترام می‌گذاریم و تا به امروز همه کنار هم بودیم. قطعاً هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

  از صحبت‌های عزیزی خادم این طور برمی‌آید که او علاقه چندانی به ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ ندارد و می‌خواهد بار مسئولیت تصمیمش را به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بیندازد. آن هم در شرایطی که پیش از شروع مسابقات تیم ملی، رئیس فدراسیون و برخی از اطرافیانش علاقه‌ای به همکاری با اسکوچیچ نداشتند، اما ترس از عدم نتیجه‌گیری با مربی جدید تصمیم آنها را عقب انداخت.

اینکه عزیزی خادم برای اتخاذ تصمیماتش از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کمک بگیرد و آنها نیز نقش آفرین باشند، اتفاقی خوب در فدراسیون فوتبال است اما در جای خودش و در عمل و نه حرف همانند معرفی نواب رئیسش که برخلاف اساسنامه و بدون نظر هیئت رئیسه صورت گرفت.

 با احترام به اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و جایگاه آنها، جز میرشاد ماجدی که سابقه فوتبالی و فنی دارد، هیچ‌کدام از این نفرات در زمینه مسائل فنی فوتبال سر رشته‌ زیادی ندارند. نقش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی برای تیم ملی یا ادامه همکاری با او زمانی لازم است که بحث قراردادی، مالی و مسائلی از این دست وجود داشته باشد، اما این نفرات نمی‌توانند جایگاهی برای گرفتن تصمیمات فنی داشته باشند. ماجدی فردی فنی است، اما نه می‌تواند به تنهایی در این باره تصمیم گیری کند و نه جایگاه فعلی اجازه تصمیم‌گیری فنی را به او می‌دهد، چراکه جایگاه‌ها در یک سازمان فوتبالی باید تعریف شده باشد. در فدراسیون نیز برای این کار کمیته فنی و توسعه فوتبال وجود دارد.

یکی از کمیته‌هایی که تغییراتی در آن صورت نگرفته یا اگر صورت گرفته اعلام نشده، کمیته فنی فدراسیون فوتبال است. با مراجعه به سایت فدراسیون فوتبال هم مشخص نیست که چه کسانی عضو این کمیته هستند. در بخش مربوط به کمیته فنی در سایت فدراسیون فوتبال تنها مصاحبه‌ها و خبرهایی وجود دارد که در آنها از مرتضی محصص به عنوان رئیس کمیته فنی یاد شده اما مشخص نیست نفراتی که پیش‌تر عضو این کمیته بودند همچنان این مسئولیت را برعهده دارند یا خیر.

اگر محصص همچنان رئیس کمیته فنی است و اعضای این کمیته نیز مشخص هستند، چرا تصمیم برای ادامه همکاری با اسکوچیچ به این کمیته سپرده نمی‌شود؟ رئیس فدراسیون فوتبال چه پاسخی برای این سؤال‌ها دارد و چگونه قرار است تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی را به هیئت رئیسه‌ای بسپارد که آن را افرادی با سابقه‌های اقتصادی، سیاسی، حقوقی، قضاوت و... تشکیل می‌دهند؟ آیا سرنوشت فوتبال ملی تا این حد بی‌اهمیت است که افرادی غیر متخصص باید درباره آن تصمیم بگیرند؟ قطعاً هیئت رئیسه نقشی اساسی و مهم در تصمیمات فدراسیون فوتبال دارد اما در جای خودش و در مسائل مربوط به خودش نه در این موضوع فنی.

اگر چه به ترکیب کمیته فنی و توسعه و افرادی که در این کمیته بودند یا هستند و اکنون هم حضور یا عدم حضورشان مشخص نیست، نقدهای جدی وارد است اما در نهایت کار باید از مسیر خودش پیش برود؛ یعنی ابتدا در کمیته فنی مورد بررسی قرار گیرد. آیا فدراسیون فوتبال در همین راستا حرکت خواهد کرد؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    18 0
    رئیس جمهور عزیز جناب اقای رئیسی دست این بی کفایتان زالوی پست و مقام فروش را با شمشیر عدالت ببر
  • هوادار فوتبال IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    با سلام.اقای اسکوچیچ با شناختی که از ایرانی ها دارد و با روحیه آنها اشنائی کامل داردو با نتایجی که با بازیکنان درجه دو ایران در مقابل بازیکنان میلیاردی لیگ برتر گرفته خودش نشان دهنده رزومه ایشون می تونه باشه.چه ضمانتی هست که در این مدت خیلی کوتاه مربی بهتر از ویلتوس با این هزینه های گزاف آورده شود و نتیجه بگیره.البته این که مربی خارجی میآوریم همش بهانه جهت روز مبادا هست و صد در صد هزینه این مخارج گزاف ندارن.و مربی خارجی هم در کار نخواهد بود
  • mojtaba SE ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    اسکوچیچ سر مربی میمونه و با قدرت تو جام جهانی ما رو هم به دور بعد میرسونه ..کسی هم جرات عوض کردن اسکوچیچ رو نداره..
  • ایراندوست IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    0 0
    جناب عزیزی خادم : شما فرض کن توانستی " خوزه مورینیو" را برای هدایت تیم ملی ایران بیاوری اولا او تا او بخواهد بازیکنان را بشناسد مدتی زمان میبرد ما دوماه دیگردر شهریور بازیهایمان شروع میشود و باید دیدار های تدارکاتی انجام داده باشیم. از طرف دیگر ممکن است بازیکنان نتوانند با اخلاق او کنار بیایند. درضمن این "سرمربی های بزرگ" به فدراسیون باج نمیدهند و دوباره همان مشکلات زمان کیروش تکرار خواهد شد. اسکوچیچ یک مربی است که در پی یادگیری و اهل مشورت کردن است بازیکنان هم او را قبول دارند. بنابراین عاقلانه ترین راه اینست که در جمع کارشناسان فوتبال سراسر کشور از 7 تیم برتر ایران در یک جلسه نظر خواهی شود و براساس خرد جمعی یک تصمیم درست برای این انتخاب گرفته شود.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    اقایون چجوری بگیم بخدا قسم ما هم از فوتبال سر در میاریم فقط نمیتونیم جای مهمی به زبون بیاریم و کسی به صحبت هاى ما اهمیتی نمیده بزارین اسکوچیچ ادامه بده. خراب نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس