کد خبر 1233029
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۰
فشار خون گرفتن در عصر ممنوع!

بر اساس نتایج آزمایش بالینی چند مرکز جهانی مشخص شد که روش تهاجمی با هدف کنترل اعصاب در مجاورت کلیه به‌طور قابل‌توجهی فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، این آزمایش یک روش یک ساعته تحت عنوان «عصب‌کشی کلیه» است که با استفاده از انرژی اولتراسوند، اعصاب بین کلیه و مغز که سیگنال‌هایی برای کنترل فشار خون دارند را مختل می‌کند.نتایج نشان می‌دهد که این روش درمانی نویدبخش بیماران مبتلا به فشار خون بالایی است که به درمان‌های توصیه شده پاسخ نمی‌دهند (فشار خون بالا مقاوم به درمان) و بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ازجمله سکته مغزی و حمله قلبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

خاصیت «هل» در کاهش فشارخون و بهبود تنفس

دکتر مانیش ساکسنا از دانشگاه کوئین مری لندن گفت: «بیماران مبتلا به فشار خون بالا اغلب از آسیب اعضاء بدن ازجمله آسیب قلبی، چشم و کلیه رنج می‌برند و کیفیت زندگی ضعیفی دارند و بیشتر در معرض خطر حوادث قلبی و عروقی و مرگ قرار دارند.»وی افزود: بسیاری از بیماران با خطر فشارخون بالا مجبورند چندین داروی تجویز شده را مدیریت کنند که رعایت آنها دشوار است و سیستم بهداشتی و منابع بهداشتی را با چالش مهمی روبرو می‌کنند.وی ادامه داد: یافتن راه‌های دیگر برای کاهش فشار خون این بیماران مانند عصب‌کشی کلیه که خطر قلبی و عروقی و  بار دارویی را کاهش می‌دهد تا کیفیت زندگی آنان را بهبود بخشد منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی خواهد شد.

این تحقیق ۱۳۶ بیماری که به‌طور تصادفی عصب‌کشی کلیه و دارونما دریافت کردند را مورد بررسی قرار داد. نتایج این آزمایش نشان داد که عصب‌کشی کلیه پس از دو ماه در بیمارانی که حداقل سه داروی مختلف برای کاهش فشار خون مصرف می‌کردند منجر به کاهش قابل‌توجه و ایمن فشار خون همچنین کاهش فشار خون به میزان ۸ میلی‌متر جیوه شد. این میزان در بیمارانی که دارونما دریافت کردند ۴.۵ میلی‌متر جیوه بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FI ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    1 1
    خوب این چه کاریه؟ کسی که فشارش خونش بالا رفته, با یک قاشق سرکه یا آب لیمو طبیعی یا آب غوره, در کمتر از 5 دقیقه فشارش می افته پایین و نرمال میشه. الا که باید این غربیها کاری کرده باشند که خبری بشه, بجای این خزعبلات, بهتره دانسته های متخصصان سنتی کشورمون را اشاعه بدین که مردم توان درمان سریع و ارزان داشته باشند. همه که دسترسی بموقع به دستگاه اولتراسوند ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس