کد خبر 1185622
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
گفت‌وگوی خطیب‌زاده با مقام‌های سوری در دمشق

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در دمشق با وزیران خارجه و اطلاع رسانی سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن به ویژه در زمینه‌های سیاسی، رسانه‌ای، علمی و فرهنگی گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین تحولات اوضاع منطقه و اهمیت تقویت ارتباط و رایزنی بین دو کشور در تمام سطوح برای پیشبرد روابط دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اثرات غیرانسانی ناشی از تحریم‌های یک جانبه اقتصادی که بر مردم این کشور تحمیل شده، بر لزوم تلاش‌های مشترک میان دمشق و تهران برای مقابله با چالش‌های مشترکی که امنیت و صلح منطقه را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

مقداد همچنین بر لزوم توسعه همکاری‌های دو جانبه میان دمشق و تهران برای افزایش توانایی‌های دو ملت در مقابله با اقدامات غیرقانونی آمریکا و غرب که به ابزاری در دست برخی کشورها برای تحمیل خواست و برنامه‌های سیاسی خود به کشورهای مستقل تبدیل شده است، تأکید کرد.

وی بار دیگر بر حمایت سوریه از مواضع ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مخالفت دمشق با تلاش برای تحریف تصویر جایگاه ایران تاکید کرد.

خطیب زاده نیز حمایت ایران از دمشق برای رسیدن به راه حلی که بتواند امنیت و ثبات را به تمام خاک سوریه بازگرداند و حاکمیت و استقلال و وحدت آن را حفظ کند، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در دیداری دیگر با عماد ساره وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره همکاری‌های دوجانبه رسانه‌ای و فرهنگی گفت و گو کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در این دیدار در خصوص اهمیت همکاری رسانه‌ای برای مقابله با جنگ رسانه‌ای که دو کشور را هدف قرار داده و برای تحریف حقایق و قلب واقعیت‌ها و تخریب روابط سوریه و ایران اقدام می‌کند، از طریق گسترش همکاری رسانه‌ای و حوزه‌های فرهنگی و تبادل تجربیات در زمینه ساخت فیلم و سریال، تئاتر، سینما و همچنین گسترش همکاری میان مؤسسات رسانه‌ای در دو کشور تأکید کرد.

از سوی دیگر خطیب زاده نیز گفت: کشورهایی که جنگ تروریستی را علیه سوریه آغاز کردند از طریق جنگ میدانی نتوانستند به اهداف خود برسند و به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای برای محدود کردن مردم سوریه و گمراه کردن افکار عمومی از طریق قلب و تحریف واقعیت‌ها روی آوردند که مستلزم همکاری و هماهنگی برای مقابله با آن در فضای رسانه‌ای است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس