سناتور پت تومی

یک سناتور آمریکا خواهان ارائه اسناد داخلی وزارت خزانه‌داری در مورد برنامه بایدن برای برداشتن تحریم‌های ایران شده است.

سرویس جهان مشرق - روزنامه واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی نوشت: یکی از سناتورهای عالی‌رتبه جمهوری‌خواه در کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری پس از بررسی اقدامات وزارت خزانه‌داری برای برداشتن تحریم‌های ایران مدعی شد دولت بایدن در حال آماده شدن برای تحریم‌های ابزارهای کلیدی تأمین مالی تروریسم ایران است.


مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش، صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های رسانه‌های غربی منتشر شده است و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


دولت بایدن برای لغو تحریم بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران آماده می‌شود

تصمیم قریب‌الوقوع جهت لغو شدیدترین نظام تحریم‌ها

این روزنامه می‌نویسد: سناتور پت تومی که از صلاحیت قانونی بررسی اقدامات وزارت خزانه‌داری برخوردار است، از دولت بایدن خواسته تا اسناد داخلی مرتبط با تصمیم قریب‌الوقوع جهت لغو شدیدترین نظام تحریم‌ها در تاریخ ایالات متحده را منتشر کند.

تومی معتقد است دولت ایالات متحده در نظر دارد تا تحریم‌های بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران را حذف کند که این دو مرکز توسط دولت ترامپ به بهانه‌های واهی تأمین مالی عملیات تروریستی جهانی تهران در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

سناتورها به دنبال جلوگیری از آزادسازی میلیاردها دلار دارایی مسدود شده ایران

فری بیکن در ادامه گزارش خود مدعی شد: با تداوم مذاکرات با ایران در وین در هفته جاری، تومی و سایر سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه، تلاش‌های خود برای متوقف کردن برنامه دولت بایدن برای آزادسازی میلیاردها دلار دارایی مسدود شده ایران در جهت لغو تحریم‌ها را سرعت داده‌اند.

رهبران سیاست خارجی حزب جمهوری‌خواه می‌گویند آنها شواهدی مشاهده کرده‌اند که پرزیدنت جو بایدن تحریم‌هایی را حذف خواهد کرد که حتی دولت اوباما آنها را حفظ کرده بود. تومی در روز ۱۰ ژوئن در نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری خواهان دریافت اسناد مرتبط با لغو تحریم‌های ایران شده است.

 وی در این نامه با تکرار ادعای بی‌اساس و نخ‌نمای خود گفته است: من به صورت ویژه در مورد گزارش‌هایی که حاکی از آماده شدن دولت برای برداشتن محدودیت‌های کلیدی اقتصادی شامل بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران است، نگرانم. این دو مرکز از حامیان تروریسم هستند و بر اساس قانون سال ۲۰۱۷ میلادی، تحریم‌های تروریستی در مورد عوامل سپاه پاسداران و شرکت‌های وابسته به آن همچنان پابرجا است.

دولت بایدن برای لغو تحریم بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران آماده می‌شود

چین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نادیده می‌گیرد

همانند سایر کمیته‌های کنگره که مذاکرات پشت درهای بسته با ایران را زیر نظر دارند، کمیته تومی ادعاهای دیپلمات‌های آمریکایی در مورد فقدان ارتباط میان تحریم‌های لغو شده و عملیات‌های تروریستی منطقه‌ای ایران را زیر سؤال برده است.

تومی در نامه خود نوشته است: حتی اوباما، رئیس‌جمهور اسبق نیز تحریم‌های مرتبط با تروریسم را در توافق هسته‌ای برجام سال ۲۰۱۵ میلادی لغو نکرده بود. در این میان، از زمان آغاز دولت جو بایدن، شاهد زیر پا گذاشتن گسترده تحریم‌های ایالات متحده توسط چین با واردات مقادیر زیادی نفت از ایران توسط چین و شکستن رکوردهای گذشته خرید نفت از تهران هستیم.

پس از امضای توافق برجام، ایران هزینه‌های نظامی خود را افزایش داد. بدین ترتیب ادعاهای دولت اوباما مبنی بر اختصاص پول‌های تحریم شده برای کمک به مردم ایران کاملاً نادرست بوده است.

تلاش سناتورهای آمریکایی برای نظارت بر فرآیند رفع تحریم‌ها

تومی می‌گوید: دولت بایدن در حال تکرار همان اشتباه است و در موضوع رفع تحریم‌ها اقدامات گسترده‌تری را در دستور کار قرار داده است.

این سناتور از دولت بایدن خواسته تا در نشستی مشترک با حضور تحلیلگران داخلی، تبعات مالی آزادسازی میلیاردها دلار از منابع حکومت زیر سلطه سپاه پاسداران در ایران بررسی گردد. وی خواهان حضور همه کارشناسان در این نشست و نه افرادی که در مراحل لغو تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های تروریستی ایران مشارکت دارند، با هدف تأمین منافع ملی آمریکا شده است. همچنین وی خواهان دسترسی به همه اسنادی شده که نشان دهد دولت بایدن از عدم ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران و عدم توسعه زیرساخت‌های نظامی به ویژه برنامه موشک‌های بالستیک اطمینان یافته است.

دولت بایدن برای لغو تحریم بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران آماده می‌شود

قبل از انتخابات ایران احیای برجام ممکن نخواهد بود

تومی در گفتگو با وبگاه واشنگتن فری‌بیکن اعلام کرد: تهران از توضیح در مورد وجود مواد هسته‌ای در مذاکرات هسته‌ای برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی سر باز زده بود و آژانس انرژی اتمی هشدار داده بود که نمی‌تواند ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کند. اشتباه نکنید! تسلیم شدن در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده و باج‌خواهی هسته‌ای کنونی ایران تنها به منزله تشویق رفتارهای خطرناک تهران است.

لازم به ذکر است مذاکرات هسته‌ای در وین همچنان در جریان است و میخائیل اولیانوف نماینده روسیه به تازگی وین اظهار کرد که قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران احیای برجام ممکن نخواهد بود، اما مذاکرات ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    37 38
    منتظر بودن روحانی بره تخریمها رو بردارن تا سیدشون موفق بشه
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      30 6
      اینها ازهیچی نمیترسند جزتنها ابزاراقتدارو قدرتمند ایران(غنی سازی،کلاهک بالستیک ...)باید اول تمام تحریمهت برداشته ویکسال هم راستی ازمایی کنیم،بعدیک یکسال هرچی اونها ازلحاظ غنی سازی وکلاهک وبالستیک داشتند ماهم خواهیم داشت
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      40 5
      با آمدن رئیسی بزرگوار دیوار تحریم ها تِرِک برداشت
    • حامد US ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      17 3
      عزیزان تو معامله هم شما کوتاه بیای، طرف سهم بیشتر میخواد این اصله، به طرفداری و غیره ربطی نداره
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      25 4
      مطمئن باشید که آمریکا هیچ تحریمی حتی نمایشی لغو نمیکنه. یا تعلیق 90 روزه یا 120 روزه میکنه مثل عراق و خرید برق از ایران ، یا شاکله اصلی رو با تحریمای ثانویه ، کاتسا ، آیسا یا U ترن نگه میداره. تحریم برای امتیاز گرفتن از ایرانه. ده ها سال طول کشیده و وطن فروشان مزدور آمزیکا اطلاعات زیادی مثل اطلاعات صرافی هایی که ایران با آنها تحریم دور میزند را به آمریکا دادن که تحریما به این حد از اثرگذاری رسیده. پس آمریکا هیچ تحریمی را لغو نخواهد کرد.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      12 1
      واقعا خودتون خسته نشدید از این مدل تیتر زدن؟ افتادیم تو دور تسلسل بازی امریکا. دولت ضعیف میاد سهم خواهیشون بیشتر میشه، دولت قوی میاد سهم خواهیشون کمتر میشه. چیزی که مطلقا تغییر نمیکنه سهم خواهی و ما رو بازی دادن امریکاست و ما هم هر بار بازی میخوریم اتفاقا. چرا شعورمون رو بالا نمیبریم که اساسا به این بازی دادن های امریکا واکنش نشون ندیم و کار خودمون و زندگی خودمونو بکنیم. گور باباشون که بخوان ذره ای لطف صوری به ما کنند. اصلا برن به جهنم.
    • NL ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      10 1
      ان‌شاءالله تحریم‌ها به صورت واقعی لغو شوند و اوضاع برای مردم و کشور بهتر بشود. الهی آمین
    • طاهر ذوالیمینین IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      5 2
      تنها کسی که براحتی و با اقتدار و صلابت باعث میشه هیبت و هیمنه شیطان بزرگ و نوچه هاش بریزه آقای رییسی هست نه اشراف اصلاح طلبی که وقتی با جان کری یا نخست وزیر انگلیس دیدار میکردن از شدت قهقهه های مکرر و طولانی ضعف میکردن میافتادن زمین . اینهمه تحریم بخاطر فشلی و ناکارامدی و عشق بیحد و حصر به غرب بوده که بزودی در دوران جدید فرومیریزه
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      4 0
      به سایت مشرق تبریک میگم به خاطر داشتن چنین مخاطبین آگاه و عالمی، پیامهای دوستان را تا انتها خواندم برای خودش یه کلاس بصیرت ، تحلیل گری بود، ای کاش دولتمردان مون در این چند سال سواد دیپلماسی و فهم سیاسی شون در حد مردم عادی بود. که اگر بود این حجم خرابی رو شاهدش نبودیم
    • DE ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      2 0
      منتظر بودن روحانی بره تخریمها رو بردارن تا سیدشون موفق بشه// عه عه عه خب چرا اینو زودتر به بنده خدا روحانی نگفتی .اگه میدونستند که ما منتظریم تحریمها رو بردارن خب خودشون ۵ سال پیس برمیداشتند که کارنامه پر از خالی تحویل ندهند. واقعا به کل اصلاحات و روحانی خیانت کردی این مطلب به این مهمی را بهشون ۵ ساله نگفتی بیچاره ظریف و اوراقچی ببخشید عراقچی و جهانگیری کل متفکرین اصلاحات به فکرشون نرسید زودتر تحریمها را بردارن . خدا از سر تقصیراتت بگذره که چه ضربه ای زدی به کل اصلاحات با نگفتن مطلب به این مهمی
    • امیرو IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 0
      اولاً تحریمها درسته نه تخریمها! در ثانی مگه جیره مواجب قطع شده؟
    • سيد IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      0 0
      مي دونن در صورتي كه دولت انقلابي به اقتصاد مقاومتي رو بياره هيچ چيزي از اثربخشي تحريم ها باقي نمي مونه آقاي دوغتورتون 8 سال مملكت را به باد داد ديگه ساكت شو ببينيم چي ميشه
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      0 0
      این کارشون به قیمت از دست رفتن دایمی اعتماد مردم تموم شد. رای به روحانی رای اعتماد موقت به کل نظام بود.
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      0 0
      تنها راه رفع تحریم خنثی سازی از درون هست. حرفی که رهبری عزیز فرمودند و آقای رئیسی هم گوش به فرمان ولی هستند ان شاالله.
  • FR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    12 9
    اين بدتره چون خاصيتي براي ايران نداره ! قيمت نفت پايين مياد ايران نفتش را با چين و كشورهاي ديگر تهاتر كند بيشتر برنده است !
    • امیر IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      8 13
      معرفی میکنم، یکی از کاسبان تحریم هستند.
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    24 4
    احمقترینها کسانین که باورشون بشه که امریکا بامذاکره تحریم لغومیکنه .هرگز امریکا طعم لغو تحریمرا بامذاکره به ایران نخاهد چشوند . ایکا ش این گفته منو سر در خانها میزدند تا بعدها باور کنند
  • حسین PL ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    14 2
    روی کاغذ بله , امکان نداره عملا رفع کنند , وزارت خزانه داری رفع میکنه و وزارت دفاع و سازمانهای بازرگانی و دیگر دستگاههای آمریکا به بهانه های دیگه تحریم ها را اعمال میکنه 8 سال پیش و 4 سال پیش هم این نکته را گفتیم گفتند نه امضا فلان و فلان تضمین هست باز دوباره میخوان از یک سوراخ بار دهم گزیده بشن
  • US ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    14 1
    خدا میدونه بازم میخوان چه بامبول جدیدی سر ایران در بیارن
  • عبدالله مومن IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    16 6
    فقط همه تحریمها. بعد راستی آزمایی
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      7 19
      امر دیگه ای نیست؟؟
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      21 9
      به کامنت 9:30، امر دیگه هست: اینکه ببندی شما گاله رو. مفلوک غرب زده.
    • فرزاد SE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      1 1
      ب 9.40 اگر گالرو ببنده تو از کجا غذا میخوری کچل
  • رضا IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    15 3
    اى خدا ! ما مردم چقدر بدبخت و بيچاره شده ايم كه براى اندك گشايشى در زندگى خود مدتهاست از مسؤلين ايرانى نااميد شده و چشم به دهان فلان سناتور صهيونيست و بهمان مسؤل جنايت كار امريكائى دوخته ايم كه شايد و مگر دل شون به رحم بياد و…! هيچگاه مقامات وطنى را اينقدر دست و پا بسته و پخمه نديده بوديم !
  • mojtaba SE ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    17 5
    امریکا مرده است .امریکا حتی با داشتن قوم تسلیم طلب و خائن در ایران, تو غسالخانه بود.و با آمدن رئیسی این مرده میدونه وقت دفنش رسیده...ایرانی باید خیلی احمق باشه که حتی به این فکر کنه که دشمنش دست از دشمنی برمیداره.امریکا فقط دنبال نابودی ایران است..هرگونه رابطه با امریکا یعنی عقب نشینی از ابرقدرتی ایران و دادن احازه به امریکا برای گسترش فقر و جنگ داخلی و تروریسم در حوضه استراتژیک و تمدنی ایران بزرگ..امریکا باید اول از منطقه ما برود.بعد میشنویم جه زری سناتورهای بی ارزش و جنایتکار و فاشیستشون میزنن..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 2
    حتما درمقابلش(تعلیق،پلمپ کردن،بتن کردن غنی سازی....)را میخواهید
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 2
    اینها فقط(ملمپ کردن وبازدید غنی سازی وهمچنین ارزان کردن نفت وآمادگی برای لف ای تی اف را میخواهند
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    اینها بازهم آرزشون نفت ۷دلاری و(تعلیق،پلمپ وبتن کردن غنی سازی...)واف ای تی اف برای ایران هستند
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    این بایدن دم بریده فقط میخواد راه اوباما وتله برجام رابرودیعنی(بازدیدهای آژانس،تعلیق،پلمپ ویا زورشان برسه بتن کردن غنی سازی۶۰درصد- fatfشفافیت مالی )وارزان کردن نفت را برود
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    یعنی(بازدیهای آژانس،تعلیق،پلمپ کبتن کردن غنی سازی ۶۰درصدی-شفافیت مالی ایران برای جلوگیری از هزینه های دفاعی وجنگی درفلسططن لبنان یمن،سوریه عراق....-ارزان کردن نفت منطقه ونهایتا تله برجام دیپلماسی التماسی غارت دخالت ترور وخرابکاری....
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    13 1
    غربی ها اساتید شوک و بازی های کثیف هستند تا وقتی روحانی بود بازی شان این بود که زمان ایران بسوزد برنامه هسته ایش عقب برود چیزی عاید ایران نشود توانستن سراغ برجام موشکی و برجام منطقه ایی و ... هم بروند و باز چیزی عاید ایران نشود و نهایتا تحریم ها به کمک برجام (با جاسوسی اقتصادی و دید از درون) با شدت بیشتری پیگیری شده هدفمند و هوشمند شود حالا که یک رییس جمهور اقتدارگرا آمده رییس جمهوری که باور دارد تحریم ها هست و رفتنی هم نیست رییس جمهوری که بازی های غرب را می شناسد و برنامه هایی جهت دور زدن و تضعیف تحریم ها دارد حالا می خواهند در ابتدا یک باور غلط بهش بدن که تحریم ها رفتنیست و حتی یکسری از تحریم های مهم را هم بردارند برنامه رییس جمهور جدید هم مثل روحانی شد کشور شرطی شد استراتژی های کلان اونجوری نوشته شد بعد بیایند همان تحریم ها را به یک بهانه دیگر زنده کنند حالا هم برنامه ریزی های کلان کشورداری بهم ریخته هم همان تحریم ها مجدد هست ! اگر آیت الله رییسی بداند که حتما می دانند آمریکا در مورد ایران فراحزبی عمل می کند و این ها صرفا بازیست در این بازی ها و شوک ها نخواهد افتاد سفت می چسبه به همون برنامه خودش یعنی توجه به داخل و آزادسازی ظرفیت ها ، برنامه جدید آمریکا اینه که ایران مجدد از توجه به داخل و منطقه غفلت کند ایران باز شرطی شود .
    • بنده خدا RU ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      2 0
      دقیقا همینه. بعیده آیت الله رئیسی به دام این ترفند بیوفته
    • DE ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      0 0
      انشالله بادیدن پوسته موز نگوییم ای وای خدای من باز بایستی بلغزم بخورم زمین. همین
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    10 0
    خالی بندی محض!! عمرا اگر تحریمی رو بردارن مخصوصا بعد با این انتخابات معنی دار با شکست نماینده گفتمان کاسه لیسان غربگدا
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    عمرا تحریم ها برداشته نمی شود.
  • DE ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    اوا راست آزمایی اجرای تعهدات آمریکا، بعد اجرای برجام توسط ایران. معامله ای که سودی برای ما ندارد را چرا باید انجام بدهیم؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    مراقب(تله برجام،دلالان رفع تحریم وتحریم،دیپلماسی التماسی،خار وخفت،بازدید اژانس برای جاسوسی،ترور وخرابکار،تعلیق،پلمپ وبتن ردن غنی سازی ۶۰درصدی وکاهش قیمت نفت،قراردادهای ننگین جامع،صلح ابراهیمی...)فقط باید کاملا رفع تحریم وراستی ازمایی کنیم،مثل خودشان هم چی خواستیم باید داشته باشیم
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 0
    مراقب(تله برجام،دلالان رفع تحریم وتحریم،دیپلماسی التماسی،خار وخفت،دلار ونجومیبگیری-بازدید اژانس برای جاسوسی،ترور وخرابکاری-تعلیق،پلمپ وبتن کردن غنی سازی ۶۰درصدی-کاهش قیمت نفت-قراردادهای ننگین جامع،صلح واتحاد اسراییل واعراب...)فقط باید کاملا رفع تحریم بشوین وراستی ازمایی کنیم،مثل خودشان هم هرچی خواستیم باید داشته باشیم
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    مراقب(۱-تله برجام،دلالان رفع تحریم وتحریم-۲-دیپلماسی التماسی،خار وخفت،دلار،نجومیبگیری وگرین کارتیها-۳بازدید اژانس برای جاسوسی،ترور وخرابکار،تعلیق،پلمپ وبتن ردن غنی سازی ۶۰درصدی -۴-کاهش قیمت نفت،قراردادهای ننگین جامع-۵-اتحادوصلح اسراییل اعراب...) فقط باید کاملا رفع تحریم وراستی ازمایی کنیم،مثل خودشان هم هر چی خواستیم باید داشته باشیم
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    مثل همیشه اهداف( استکبار شرق وغرب،اشغالگران،ظالمان،غارتگران ومفسدان...)-(۱-تله برجام،دلالان رفع تحریم وتحریم...-۲-دیپلماسی التماسی،خفت وخاری،دلار،نجومیبگیری وگرین کارتیها...-۳-بازدید اژانس برای جاسوسی،ترور،خرابکاری،تعلیق،پلمپ وبتن کردن غنی سازی ۶۰درصدی... -۴-کاهش قیمت نفت وبه تبع آن قراردادهای ننگین جامع...-۵-fatf-برای اتحادوصلح اسرائیل اعراب...) فقط باید کاملا رفع تحریم بشویم وتا یکسال راستی ازمایی کنیم،بعد هم مثل خودشان،هر چی خواستیم باید داشته باشیم
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    سلام اگر بایدن تا انتخابات میان دوره ای کنگره امریکا تحریم های ایران را برندارد اگثریت کنگره امریکا بدست دوستداران حزب جمهوری خواه ترامب خواهد افتاد خطری که اروپا وحزب دمکرات امریکا از آن به کابوس ویران گر امریکا یاد می کنند رفتار با ایران در حال تبدیل شدن به یک رفتاربزرگ امنیت امریکا و اروپا می شود کارشناسان سیاسی اروپا و امریکا توجه کنند که حزب جمهوری خواه اگر دوباره در امریکا قدرت را در دست بگیرد جنگ جهانی سوم را در جهان استارت خواهد زد سکان و مدیریت حزب جمهور خواه به دست کسانی افتاده است که جهان را به فروپاشی می خواهند ببرندایران اسلامی متعادل کننده رفتار درونی امریکاست و این یک واقعیت است که سیاستمداران امریکا و اروپا نباید فراموش بکنندایجاد اختلال برای ایران اختلا لهای جهانی را به ارمغان خواهد آورد کارشناسان حزب دمکرات امریکا با ساختن دیوار از اسراییل واز اکراین تا مرز چین توسط دوستان خود نمی تواننند امنیت را برای امریکا و اروپا به ارمغان بیاوردند حضور کشتی های نظامی ایران در اقیانوس اطلس باید برای سیاستمداران اروپا و امریکا یک یادآوری بزرگ باشد که دیگر حیات های خلوت برای اروپا و امریکا معنا ندارد حضور ریس جمهور هوادار مقاوت در تهران حاوی دیگر درسهای جدید در امنیت جهانی خواهد بود در آینده بیشتر خواهیم گفت انشالله و توکل الله
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    10 0
    مرگ بر بایدن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 3
    الان دولت و مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص و .... همه دست اصولگرایان.. ببینیم شروطی که برای دولت آقای روحانی گذاشتن رو خودشون اجرا میکنن یا نه(که فکر نکنم)
  • DE ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 1
    پیشنهاد میکنم جناب رییسی از نیروهای زبده و کار کشته و مجربی مانند جهانگیری در دولت خود استفاده کنه و ایشون را بگذاره مسوول آوار برداری خرابیهای دولت تبگیر و امید خخخخ .حداقل ۴۰ سال آواربرداری کار داره کی بهتر از خود شخصی که خودش باعث خرابیه شده و میدونه عمق فاجعه کجاست.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      4 0
      یعنی دولت جدید به اواربرداری و مرده شوری خواهد پرداخت؟
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      2 2
      شما که تا دیروز میگفتین چیزی بنام ئتقصیر دولت قبل نداریم؟؟؟میگفتین مگه نمیدونستین؟؟ میگفتین وقتی میدونستین اوضاع اینجوریه چرا اومدین؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 1
    تحریم ها هیچ وقت برداشته نمی شه
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 1
      اینها اگر(غنی سازی را طبق برجام برسانیم)مثل آب خوردن حاضرند تمام تحریمها را بردارند-با برداشتن تحریمها وکاهش غنی سازی ما گام به گام انجام میشه-بعد آمریکا بعضی تحریمها را دوباره بخاطر مسائل دیگر برمیگرداند(که زیاد هم مهم نیست چون اصل تحریمها یپاشد)ودولت ومردم یک نفسی میکشند
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      3 0
      امیدوار باش،حداقل فشار جداکثری فروپاشیده میشود-اونها میخواهند مارا درتله برجام بیاندازند وخودشان هم درتله می افتند
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 2
    امریکایی ها غرش شیر شنیدند
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 3
    اینها اگر(غنی سازی را طبق برجام برسانیم)مثل آب خوردن حاضرند تمام تحریمها را بطور گام به گام بردارند-دوباره آمریکا بعضی تحریمها را بخاطر مسائل دیگر نگه میدارد یابرمیگرداند(که زیاد هم مهم نیست چون اصل تحریمها دیگه پاشیده)ودولت ومردم یک نفسی میکشند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    دولت بایدن روی تحریم های ترامپ برای امتیاز گیری و شانه خالی کردن از تعهدات خود مانور می دهد ایران باید توافقی بر مبنای حذف تحریم های ترامپ و تحریم های هسته ای و تحریم های اوباما بعد از توافق هسته را انجام دهد
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 2
    حتی اگرتمام(غنی سازی۶۰درصد،کلاهک اتمی وبالستیک...راگام به گام با رفع تحریمها)پلمپ وپیچ ومهره هایش را بازکنیم ورفع تحریمهاراراستی آزمایی کنیم،دیگه غنی سازی۹۰درصدوبالستیک درخون ومغز دانشمندانمان هست-فقط باید رفع تحریم شود تا مقدار زیادی جلوی تورم گرانی...گرفته شود ومردم دولت یک نفس گیری حسابی کنند‌
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    مجبورن تحریم ها رو بردارن وگرنه خنثی و بی اثرش میکنیم. سلام بر ابراهیم بت شکن. آنانکه پیام ضعف به غرب میفرستادند رفتند
  • پیروزه IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    قابل توجه نمایندگان در برجام نقد ندهید ونسیه را بگیرید .به نظر می اید تا حالا اینطور بوده است. پس سرتان کلاه نگذارند خیلی مرد رند هستند در مقابل هر امتیاز. امتیاز دهید
  • FR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 1
    دولت قوی در ایران که با نظام تعارض و تقابل نداشته باشد تنها راه برداشته شدن موانع و مشکلات کشور است و انشالله با وجود رییسی در صدر قوه مجریه روز بروز شرایط بهتر میشود خدارا هزار بار شکر برای این پیروزی در ابتدای قرن ما
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    خودش تو گزارش گفته به دلیل اقدامات ایران در منطقه مجبور شدن لغو کنن بازم دم میدان گرم
  • حسين DE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    اين مطالب فعلًا اظهارات برخى از افراده، زمانيكه راستى آزمائى صورت گرفت و قطعًا مشخص شد كه عملا" تحريمها لغو شده ، منتظر ميمانيم،
  • سید گمنام BE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    انشاالله----حق پیروز میشه-----ظالمین مغلوب میشن----بحق امیر المومنین علیه السلام و بحق پنج تن آل آبا و اهل بیت علیه السلام----از هیچ کس نترسید----به خدا توکل کنید و قلبتون باز کنید
  • ابوالفضل IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 2
    دلت خوش باشه مشرق
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 1
    همانند بچه های نق نقو فکر نکنید حق شما را نمیدهند باید برایش درست و اصولی مبارزه کنید تا زمانی که حقتان را نگرفتید میز مذاکره را ترک نکنید من میدونم گالیور نباشید این دنیا جای برای بچه بازی نیست
    • DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      3 0
      کسی که داعش را یعنی بالاترین و سبعانه ترین و خطرناکترین و گرانترین و آخرین امید غرب و امریکا را در کل منطقه در هم شکست در مقابل امریکاو در مورد برجام میداند چه بگوید و چه کند دوره دیپلماسی التماسی تمام شد اکنون پس از هر ورود موزوکره به امریکایی ها منظور پس از ورود به هر مذاکره با امریکایی ها آنها التماس خواهند کرد.
  • DE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    و اما موضوع شیرین و به دلبچسب مذاکرات که خبرش به کَرات به کُرات دیگر هم رسید.انشالله دولت جناب رییسی مانند دولت نا امیدِ بی تدبیر اجازه ندهد باز ایران با طناب پوسیده غربگدایان و اصلاح تبه کاران به چاه برجام فرو رود و وقت خود را صرف هیچ کند که اگر امریکا اجازه داشت تحریمها را بر دارد کلا برای دوستان جان کریه که نیششان برای دشمن تا بناگوش باز است و اخمشان برای ملت ، تحریمها را برداشته بود. دولت جناب رییسی چون احتیاج به پر کردن کارنامه با کمک غربیها ندارد آنها مجبور میشوند به نظام ایران التماس کنند. اطلب العم ولو بالسین !۱۴۰۰ سال پیس راه حل امروز .بایستی رقبای امریکا را وارد دادو ستد کرد و از غرب برید تا سینه خیز بیایند نه با غرور و تکبر .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    اینا همش حرفای بیخوده .اولا تحریمها بهم پیچیده هستند اگه فقط 3 تاشون بمونه وبعد همش لغو بشه درحقیقت هیچ تفاوتی برا ایران نخاهد داشت.ثانیا امریکائیها هرگز نخاهن گذاشت ایران ازتحریمها رهابشه مثل غزه ومثل فلسطین مثل کوبا
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    تا رئیسی رآی آورد اسن کارو کردن تا ایران پذیرفت نکنه
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا شکستن تحریمها در زملن روحانی اخ بود ولی در زمان ابراهیم بتشکن به به
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    از حالا به بعد آمریکا از ترس خروج ایران از برجام سفت به برجام می چسبه و تمام بندهاشور اجرا می کنه و بعد لطفا میگه شما هم اجرا کنید این رمز اقتدار است نه التماس به آمریکا
  • وطن پرست DE ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    اونها همش بازیه ولی اگه بخواد هم حداقل دوسال باید تلاش کنه.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    قلب تپنده ایران فروش نفت و اون درامدی ک حاصل فروش نفت .دیگر صنایع مادر مثل خودروسازی.فولاد....تغذیه میشن برای صادرات غیر نفتی ک این صنایع درامد صادراتشون یک استان رو بزور تامین میکنه...بنابراین میدونن چ چیزی رو تحریم کنن.. نمیان ک صادرات گز. پولکی.قالی زعفران‌.مس. نمک .....تحریم کنه .در دوره صدام بعثی عراق ۱۵ سال تحریم غذا و دارو بوده و خیلی تلفات داد و بعداز چندسال برداشته شد... انشالا تحریم های ناجوانمردان امریکا برداشته بشه ...یاعلی
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    هیچ تحریمی برداشته نمیشه و نهایتا فکر کنم روی کاغذ و به صورت موقتی و نمایشی خواهد بود زیاد به دلتون صابون نزنین
  • امیرو IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    خدا لعنت کنه تمام آمریکائیهای حقه باز را. مسئولین ما باید به جد آماده برخورد هزاران حیله باشند! هر وقت این تروریستهای آمریکایی از این حرفها زدند آماده جنگی دوباره باشید.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    اینها میدانند تحریمها برای هرکشوری باتوجه به شرایط کشورها به گونه ای متفاوت اثر میگذارد(درکشورهایی که درخیلی چیزها خودکفاهستند،عدالت تاحدزیادرعایت میشودونامدیریتی،فساد،باندبازی،خیانت جنایت تبعیض اشرافگرایی ونجومیبگیری خودیها وتبعیض به کمترین حد خودش هست وبیشترین فساد ازبیرون هست وحکومتشون یکدستتر هست ...)خیلی اثر کمتری داردوراهی توامان دیگری را اعمال میکنند(فقط یک مورد را مقایسه کنیم،مثلا:نجومیبگیری واشرافگری در(کوبا،کره شمالی،ونزوئلا،چین،روسیه وایران را درنظر بگیرم)!درایران نجومیبگیری کارکنان ومسئولین درحد وحتی بیشتراز کشورهای غربیست درصورتیکه باید با کشورهای مثل کوبا ،کره شمالی وونزویلای تحریم شده مقایسه شویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس