کد خبر 1232687
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه گفت: مکانهایی که توسط ارمنستان تخریب و سوزانده شده بود توسط جمهوری آذربایجان بازسازی شده است. ما یک قره باغ جدید خواهیم ساخت.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که روز گذشته به همراه «الهام علی اف» از مناطق آزاده شده در جنگ قره باغ دیدن کرده بود امروز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: مکانهایی که توسط ارمنستان تخریب و سوزانده شده بود توسط جمهوری آذربایجان بازسازی شده است. ما یک قره باغ جدید خواهیم ساخت. آنهایی که می‌خواهند فرق بین وحشیگری و تمدن را ببینند به دو دوره در قره باغ نگاه کنند.

اردوغان در ادامه افزود: امروز شهر شوشا با فرهنگ و تمدن دوباره برخاسته است. زمان، اهمیت پیروزی در قره باغ را به جمهوری آذربایجان، منقطه قفقاز و جهان نشان خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: بعد از ۳۰ سال مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان آزاد شد. کسانی که به مردم ترکیه تهمت میزنند باید به آنچه که آنها قبلا در «خوجالی» در قره باغ انجام دادند نگاه کنند.

اردوغان که در پارلمان جمهوری آذربایجان سخنرانی می‌کرد تاکید کرد، نه تنها باکو، بلکه همه کشورهای منطقه از جمله ارمنستان از این اقدامات تاثیر خواهند پذیرفت. ما در کنار جمهوری آذربایجان ایستاده‌ایم و جهان باید بداند که در کنار صلح در قفقاز همیشه خواهیم ماند.

اردوغان روز سه شنبه نیز طی نشست خبری با علی‌اف در شهر شوشا، گفت: «همانطور که می‌دانید ما پیشنهاد داده‌ایم تا در قالب بستر شش‌جانبه‌ای با مشارکت روسیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ایران همکاری کنیم. ما می‌خواهیم این منطقه را بر اساس این چارچوب، رونق دهیم».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «پایان خصومت‌ها در قره‌باغ، فرصت‌های گسترده‌ای را برای همکاری‌های بین دولتی در منطقه فراهم کرد. ارمنستان باید از این فرصت استفاده کند تا آینده‌ای مشترک در منطقه بنا نماید».

این در حالی است که دولت ایروان با محکوم‌کردن حضور رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، اینگونه اقدامات را تحریک‌آمیز و با هدف تضعیف صلح و امنیت منطقه توصیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    55 6
    اردوغان یاشا
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    10 56
    رجب خان دون کیشوت ترکیه تصور کرده خلیفه و سلطان عثمانی است ...
    • US ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      45 12
      اردوغان رهبر تمام تورک های جهانه
  • ایرانی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    58 8
    ارامنه عجب ادمهایی هستند حقیقت را نمی فهمند این قدر دروغ بلغور کردن که خودشان هم توی توهم سی ساله موندن
  • بابک آزری 2 IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    42 11
    قره باغ را به مدرن ترین منطقه قفقاز تبدیل میکنیم
  • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    42 8
    واقعا قره باغ مظلوم بود و وحشگیری ارامنه و روس ها لکه ننگ بر پیشانی بشربت متمدن زد که تا تاریخ است پاک شدنی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس