کد خبر 1232667
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
نتانیاهو

منابع عبری‌زبان گزارش دادند، به‌رغم آنکه کابینه جدید تل‌آویو بر سر کار آمده و نخست‌وزیر جدید انتخاب شده است؛ اما نخست‌وزیر پیشین این رژیم همچنان ترک اقامتگاه نخست‌وزیری را نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین رژیم  صهیونیستی، «سارا» همسر او و «یائیر» پسرش همچنان در اقامتگاه مخصوص نخست‌وزیر در خیاران «بالفور» در قدس اشغالی اقامت دارند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، امروز (چهارشنبه)، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل» در این رابطه گزارش داد که خانواده نتانیاهو هنوز  اظهارنظری در این خصوص نکرده‌اند؛ اما قانون رژیم صهیونیستی تأکید دارد که نخست‌وزیر پس از پایان مأموریتش باید اقامتگاه مخصوص نخست‌وزیر را ترک کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو خود در شهر «قیساریه» (شمال فلسطین اشغالی) خانه دارد.

یک گروه در فلسطین اشغالی در پیامی به «شلومیت بارنیع» مشاور حقوقی دفتر نخست‌وزیری تأکید کرده است که نتانیاهو باید اقامتگاه نخست‌وزیری را طی دو هفته تخلیه کند.

این گروه که پیشتر نیز با برپایی تظاهرات‌های هفتگی به علت اتهامات فساد مطرح‌شده علیه نتانیاهو، خواستار استعفای او شده بود، همچنین از دیوان عالی رژیم صهیونیستی خواسته در صورتی که نتانیاهو تا تاریخ ۲۷ ماه جاری میلادی اقامتگاه مخصوص نخست‌وزیر را ترک نکند، او را ملزم به خروج از این اقامتگاه کند.

این گروه در پیام یادشده با بیان اینکه به یک متهم اجازه سکونت در اقامتگاه نخست‌وزیری را نخواهد داد، اضافه کرد زمان آن رسیده است که پس از گذشت دوازده سال، خانواده نتانیاهو بفهمد که اقامتگاه نخست‌وزیری یک ملک شخصی نیست.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌شب از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت، منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی بر عهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد هم دوام بیاورد.

با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو  پس از دوازده سال از کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    کجا بر بشینه مستاجری یک خونه غصبی؟ جای راحت رخت و لباس مجانی شسته تازه به کامش مزه کرده پاشه بره؟ که چی بشه؟ بگزارید این بدبخت بمونه این چند صباح که نابودی اسرائیل نزدیک است
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    4 0
    زنگ بزنید حماس تا با یک موشک بیرونش کند!
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 0
    جهودهای اشغالگر عادت به غصب و تصرفات غیرقانونی دارند ، بهترین گزینه برای اخراج نتانیابو همان مقاومت فلسطین حماس و جهاد اسلامی .. فقط با یک تماس این مشکل برطرف خواهد شد نتانیابو رو راهی جهنم خواهند کرد
  • DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    1 0
    رفتار ترامپیستی این هوچی دیکتاتور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس