اقامتگاه نخست وزیر جدید اسرائیل

رسانه‌های عبری زبان از مبدل شدن اقامتگاه نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به دژ نظامی و افزایش تدابیر امنیتی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عبری زبان عصر دوشنبه از افزاشی تدابیر امنیتی نزدیک اقامتگاه «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» دراین باره نوشت که تدابیر امنیتی شدید در اطراف شهر «رعانانا» واقع در شمال تل آویو برقرار شده به طوری که ساکنان این منطقه با شکایت از این مسئله گفته‌اند که اینک همزمان  با استقرار یگان‌های پلیس و ماموران شین‌بت، منطقه به یک اردوگاه نظامی مبدل شده است.

روز یکشنبه رأی‌گیری در کنست رژیم صهیونیستی در خصوص کابینه نفتالی بنت برگزار شد و ۶۰ نماینده کنست به کابینه بنت رأی اعتماد دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند و بنت به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و به ۱۲ سال دوران نخست‌وزیری نتانیاهو پایان داد و به عنوان سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی‌وششمین کابینه این رژیم آغاز به کار کرد.

یائیر لاپید هم به عنوان نخست‌وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ این رژیم لقب گرفت. هنوز ساعاتی از انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کاخ سفیدخبر داد، وی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی موافقت کرده است که درباره همه مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران با نفتالی بنت رایزنی کند.

تازه ترین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی حکایت از قریب الوقوع بودن سقوط کابینه بنت، لاپید دارد.

 وبگاه «تایمز اسرائیل» نوشت،   یک نظرسنجی جدید نشان داد که بسیاری از اسرائیلی‌ها بر این باورند این کابینه عمر طولانی نخواهد داشت. بر اساس نظرسنجی شبکه ۱۲، ۴۳ درصد پاسخ دهندگان در این نظر سنجی گفتند که کابینه موسوم به «تغییر» در مدت کوتاهی منحل می‌شود. ۳۰ درصد نیز معتقدند که این کابینه برای یک مدت طولانی تر داوم می‌آورد. تنها ۱۱ درصد شرکت کنندگان بر این باورند که کابینه لاپید، بنت در چهار سال دوام میآورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس