امیر مهدی زاده

بالاخره تمام طبل های توخالی که سید حسن طباطبایی، جواد سلیمی و شهرام هروی برای حضور در المپیک به صدا درآوردند در پاریس پاره شد و صدای رسوایی آن برای همگان پخش شد.

به گزارش مشرق، از دست دادن سهمیه سوم کاراته آقایان در المپیک، شاهکاری بود که فقط شهرام هروی و رفقا می توانستند رقم بزنند. متاسفانه امیر مهدیزاده تنها نماینده تیم کومیته آقایان کشورمان در رقابت های پاریس با شکست برابر حریفی از اردن نتوانست جواز حضور در رقابت های المپیک را کسب کند.

مهدیزاده که از قهرمانان پرافتخار و به نام کاراته ایران است پس از کسب مدال نقره در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی که به زعم خود او در حقش اجحاف و ناداوری شد نتوانست به مانند سال های طلایی خود در مسابقات آتی صاحب عنوانی خاص شود. این بازیکن پس از تغییر وزن از 60- کیلوگرم به 67- کیلوگرم تنها در یک رویداد صاحب مدال طلا شد و در باقی رقابت ها با شکست برابر رقبای گمنام از دور رقابت ها کنار رفت.

مطمئناً امیر مهدیزاده که تنها حضور و مدال المپیک را در کارنامه درخشانش کم دارد، تمام تلاش خود را در این رقابت ها به کار گرفت اما به زعم بسیاری از کارشناسان عدم راهیابی مهدیزاده به المپیک با توجه به نتایج مسابقات او در رقابت های اخیر کاملا قابل پیش بینی بود و عدم راهیابی به المپیک این بازیکن تنها یک مقصر دارد و آن هم سرمربی تیم ملی، شهرام هروی است.

هروی که برای حضور امیر مهدیزاده در المپیک یک نسل از بازیکنان اوزان 60- و 67- کیلوگرم را سوزاند و هیچ فرصتی برای ارائه توانایی های آنها نداد امروز باید پاسخگوی عملکرد خود به جامعه کاراته باشد و نباید با فرار رو به جلو از پاسخ روشن شانه خالی کند. به لطف شهرام هروی هامون درفشی پور به دلیل عدم اعتماد سرمربی با حضور در تیم پناهجویان به عنوان تنها ایرانی این وزن به عنوان نماینده کانادا در المپیک حاضر است و مجید حسن نیا، امیررضا میرزایی، سیدعلی کریمی و بسیاری از بازیکنان نام آشنای دیگر در خانه نشسته اند.

عدم توانایی فنی شهرام هروی در رفع نقاط ضعف مهدیزاده از یک سو و عدم مدیریت و اتخاذ تصمیم صحیح و دادن شانس رقابت به سایر مدعیان سبب شد تا تیم ملی کاراته ایران امروز به جای کسب سه سهمیه، با دو سهمیه به این رقابت ها اعزام شود.

البته شهرام هروی برای جلوگیری از نشان دادن ضعف هایش، امیر مهدیزاده را در یک ماهه گذشته در اختیار مربیش گذاشت تا این بازیکن را آماده پاریس کند در حالی که خود هروی و دستیارانش سه سال فرصت داشتند تا نقاط ضعف این بازیکن را رفع کنند. مطمئناً هر کسی که در عرصه ورزش فعالیت می کند، می داند که نمیتوان در فرصت یک ماهه در عملکرد یک بازیکن تغییری ایجاد کرد.

به نظر می رسد سید حسن طباطبایی با اعزام ۱۶ همراه برای همراهی چهار بازیکن نشان داد که مربیانی که هدایت تیم های ملی را برعهده دارند فاقد توانایی فنی هستند و به عملکرد آن ها هیچ اعتمادی ندارد وگرنه چرا برای حضور تنها چهار بازیکن آن هم در شرایط مالی فعلی فدراسیون ۱۶نفر را به پاریس اعزام کرده است؟

بالاخره تمام طبل های توخالی که سید حسن طباطبایی، جواد سلیمی و شهرام هروی برای حضور در المپیک به صدا درآوردند در پاریس پاره شد و صدای رسوایی آن برای همگان پخش شد.

امیدواریم وزارت ورزش با ورود به موقع در فرصت باقیمانده تا المپیک و برای حضور پرقدرت تر تیم ایران در رقابت های آسیایی و جهانی، از آبروریزی بیشتر جلوگیری کند تا دیگر قهرمان نامداری مانند امیر مهدیزاده با کوله باری از تجربه و مدال برابر حریفی آسیایی مانند اردن که کاراته کشورش هیچ محلی از اعراب ندارد، شکست نخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس