کد خبر 1232353
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
اولویت‌های شورای شهر ششم چیست؟

با نزدیک شدن به اتمام دوره پنجم مدیریت شهری تهران بسیاری از کارشناسان در مورد اولویت‌های مدیریت شهری آینده تهران با توجه به مشکلات پایتخت صحبت می کنند.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به اتمام دوره پنجم مدیریت شهری تهران بسیاری از کارشناسان در مورد اولویت‌های مدیریت شهری آینده تهران با توجه به مشکلات پایتخت صحبت می کنند،  برخی اعتقاد دارند که شهر تهران با مشکلاتی رو به رو است که قرار بود چند سال پیش حل شود اما متاسفانه بنا به دلایل مختلف این برنامه ها عقب مانده است، اما حالا با نزدیک شدن به آغاز فعالیت مدیریت شهری ششم تهران کارشناسان اعتقاد دارند که باید به برنامه‌های عقب مانده شهر تهران توجه شود.

تعامل پارلمان شهری با مجلس شورای اسلامی

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که باید مجلس با شورای شهر آینده تهران تعامل بیشتری داشته باشد، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد تعامل مجلس شورای اسلامی با شورای شهر آینده اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها به عنوان یک پارلمان نقش اساسی در زندگی مردم و شهروندان دارد؛ همه شهر ها نیازمند یک حمل و نقل پاک و قابل دسترسی هستند که مجلس شورای اسلامی می تواند به همراه دولت مدیریت شهری را در این زمینه یاری کند.

وی افزود: این دوره دولت کمک چندانی به مدیریت شهری نکرد که این موضوع می تواند به سلامت و محیط زیست تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساماندهی ساخت و ساز شهری مسئله بعدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد که باید از اولویت های مدیریت شهری و دولت باشد که به همکاری متقابل نیازمند است.

شاکری ادامه داد: کسب و کارهای خرد شهری نیز از اولویت سومی است که می تواند موتور محرک کسب و کارهای بزرگ باشند، موضوعی که می تواند با همکاری مدیریت شهری آینده هر شهری تاثیر گذار باشد.

حل شدن مشکلات مالی شهر تهران در اولویت باشد

اما برخی دیگر از کارشناسان بر حل شدن مشکلات مالی شهر تهران تاکید دارند، در همین زمینه پرویز سروری عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در مورد اولویت‌های شورای ششم شهر تهران اظهار کرد: تهران نزدیک چهار سال  است که در بسیاری از پروژه‌ها عقب مانده است و اولویت‌های شورای شهر ششم باید بحث حمل و نقل است که  حتما باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار باشد.

وی افزود: باید توجه ویژه ای به حمل و نقل ریلی داشته باشیم و گسترش آن می‌تواند در کاهش ترافیک نقش مهمی داشته باشد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میزان بدهی های مدیریت شهری پنجم برای شورای شهر آینده گفت: کار دشواری مدیریت شهری آینده تهران دارد که علاوه بر حل مشکل بدهی‌ها باید در زمینه توسعه سرانه مختلف شهری تلاش ویژه ای انجام دهد.

سروری گفت: مدیریت شهری آینده تهران باید بسیار کوشا تر و فعال تر در زمینه خدمات شهری عمل کند،  موضوعی که انتظار شهروندان تهرانی نیز هست.

حمل و نقل از اولویت های مدیریت شهری باشد

سیدجعفر تشکری هاشمی معاون اسبق شهرداری تهران با اشاره به توقف تولید اتوبوس‌های سه کابین در تهران گفت: تا پایان بهار سال ۹۶ بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس تندرو که در ۱۲۰ کیلومتر خطوط بی‌آرتی تهران مشغول فعالیت بودند، روزانه بالغ بر دو میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کردند مسئله مهمی که به نوعی تحول در حمل و نقل کشور را ایجاد کرد.

وی افزود: از همین رو با هدف حمایت از تولید ملی اتوبوس‌های سه کابین موسوم به «متروباس» با ظرفیت ۱۸۴ مسافر قرار بود وارد حمل و نقل تهران شوند و مدیریت شهری چهارم تهران نیز در تلاش بود این اقدام بزرگ در جهت تولید ملی را با هدف آسمان پاک وارد حمل و نقل شهری کند.

معاون اسبق شهرداری تهران بیان کرد: اما متاسفانه این پروژه با آمدن مدیریت شهری پنجم ناکام و بر زمین ماند و معلوم نشد سرنوشت اتوبوس‌های سه کابین به کجا رسید؟

وی گفت: طبق مطالعات انجام گرفته ما باید در شهر تهران ۹ هزار اتوبوس داشته باشیم، اما اکنون با فقر شدید اتوبوس در تهران رو به رو هستیم.

باید شفافیت در تهران بیشتر شود

عبدالمقیم ناصحی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در مورد میزان بدهی در مدیریت شهری تهران گفت: شورای پنجم طی ۴ سال گذشته بیش از صد هزار میلیارد بودجه تصویب کرده است؛ همچنین باید توجه داشت که در طول ۴ سال گذشته هیچ پروژه بزرگ یا کوچکی در شهر افتتاح نشده است و این موضوع اصلا برای شهر تهران مناسب نیست.

وی افزود: اگر شورای پنجم مدعی شفافیت است، روشن کند که بیش از صدهزار میلیارد تومان را کجا هزینه کرده و با شهروندان در این مورد صحبت کند، همه مردم باید بدانند هزینه‌های اختصاصی شهر چگونه صورت گرفته است؟

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: کل بودجه شهرداری تهران طی ۱۲ سال مدیریت شهردار اسبق تهران حدود ۱۳۰ هزار میلیارد بود و ما در آن زمان شاهد پیشرفت‌هایی بودیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد کل بودجه شورای پنجم به بالای صدهزار میلیارد رسیده باشد، اما این بودجه، صرف شهر نشده است.

ناصحی گفت: شورای پنجم در حالی بودجه تهران را افزایش داده که درست مثل ۴ سال فعالیتشان، طرح و برنامه‌ای مشخص برای هزینه کرد آن ندارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس