تزریق‌ ۲۰۰ میلیون دلاری‌ به بازار سرمایه را پیگیری می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تزریق‌ ۲۰۰ میلیون دلاری‌ به بازار سرمایه را پیگیری می‌ کنم، گفت: بورس نباید به محل جبران کسری بودجه دولت‌ها تبدیل شود.

به گزارش مشرق، در پی حضور سرزده صبح امروز سید ابراهیم رئیسی در تالار بورس اوراق بهادار سعادت‌آباد تهران، جمع زیادی از مالباختگان بازار سرمایه با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بی واسطه درددل کردند.

رئیسی پس از شنیدن حرف‌های مالباختگان بورس تصریح کرد: متاسفانه کار اشکالاتی داشت که سهامداران به ویژه سهامداران خُرد را نگران کرده است.

وی افزود: نباید مشکلات را پشت گوش انداخت بلکه باید در دل مشکلات رفت، راه‌حل‌ها را پیدا کرد و با کمک همه کسانی که می‌توانند نقش آفرین باشند، وضعیت را به سرعت اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید:

تشویق رئیسی در کف میدان بورس+ فیلم

رئیسی متذکر شد: بازار بورس و مسائل آن مثل نرخ‌گذاری و دامنه نوسان را نمی‌توان دستوری اداره کرد بلکه باید سازوکارهایی برای آن ایجاد شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که تمام دنیا بورس دارد و مردم با بورس کار می کنند، مهم‌ترین عامل اعتماد مردم به بازار بورس را ثبات این بازار عنوان کرد.

رئیسی افزود: الآن در کشور ما وضعیت بازار، تولید، خرید و فروش قابل پیش بینی نیست و حتی یک جنس معمولی را هم می خواهند بفروشند، می‌گویند بگذارید ببینیم هفته بعد چه می شود؟!

وی با انتقاد از تغییرات مکرر قوانین و مقررات، تاکید کرد: ثبات در مقررات از شرایط مهم بازار سرمایه است تا سهام دار بتواند وضع بازار را پیش بینی کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که هر کاری نیازمند پشتوانه علمی است تا سلیقه‌ای عمل نشود، گفت: باید تمام وضعیت اقتصادی را برای همه قابل پیش بینی کنیم تا مردم بتوانند برای زندگی و کسب و کارشان تصمیم بگیرند.

رئیسی در واکنش به گلایه‌های چند تن از مالباختگان بورس از عدم‌ اجرای مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تزریق ۲۰۰ میلیون دلاری به بازار بورس قول داد این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

وی در واکنش به سخن یکی از سهامداران که گفت با توجه به‌ رقابت انتخاباتی شما و آقای همتی تردید کردم از حرف‌هایم درباره عدم تزریق پول به بورس توسط بانک مرکزی برداشت سیاسی شود، گفت: «نه والله؛ رقیب من ناکارآمدی‌ست.»

رئیسی در ادامه تصریح کرد: مبلغ مصوب در جلسه سران قوا باید زودتر به بازار سرمایه تزریق شود تا وضعیت بورس هر چه سریع‌تر سامان یابد.

یکی از مالباختگان بورس در گفت‌وگو با رئیسی اعلام کرد: «بعد از خدا امید ما به شماست» که وی پاسخ داد: «امیدتان به خدا باشد و بنده هم ان‌شاءالله به عنوان خدمتگزار شما تلاشم را خواهم کرد.»

در این دیدار مالباختگان بورس که کاسه صبرشان از وعده‌ها و مواضع مسئولان دولتی درباره رسیدگی به وضعیت بازار سرمایه لبریز شده بود، از وضعیت ناگوار زندگی خود و بر باد رفتن سرمایه‌های‌شان به علت سوءمدیریت این بازار از سوی دولت سخن گفتند.

رئیسی با تاکید بر پیگیری جدی حل مشکلات بورس گفت: همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها را دنبال کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین پس از شنیدن گزارش‌های کارگزاران تالار بورس سعادت‌آباد درباره وضعیت و مشکلات بازار سرمایه، عدم آگاهی بخشی و مدیریت درست را از عوامل نابسامانی در بازار بورس دانست.

رئیسی افزود: مشکل بورس علل و عوامل مختلفی دارد که راهکارهای آنها را با کارشناسان بررسی کرده‌ایم اما اگر درست مدیریت می‌شد مشکل به وجود نمی آمد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم این است که وضعیت بازار بورس باعث خدشه‌دار شدن اعتماد مردم شده که اگر این اعتماد بازیابی نشود، کار سخت خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: مسأله بورس یکی از دغدغه‌های جدی ماست و معتقدم باید تمام راهکارهای حل مسأله به اعتمادافزایی سهامداران و مردم منجر شود تا کاملاً به بازار سرمایه اعتماد داشته باشند.

رئیسی خاطر نشان کرد: بورس هم باید مانند بانک‌ها تأمین کننده نیاز مالی تولید باشد اما آنچه در عمل اتفاق افتاده، غیر از این بوده است.

وی بر همین اساس تأکید کرد: نباید بورس به محل رفع مشکلات بودجه‌ای کشور و جبران کسری بودجه دولت‌ها تبدیل شود؛ آن هم بدون مدیریت لازم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • مهدی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    24 5
    سلام ودرودخدا بر آيت الله رئیسی. رای ما آیت‌الله رئیسی. خداقوت.
    • مهندس نفت IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      2 0
      جناب رئیسی نصف این افرادی که در تصویر مشاهده میکنید خودشون متهم هستند... بخاطر بوجود آوردن این شرایط .... سالم سازی بورس باید اول از همه از همان افراد داخل بورس شروع شود. و کسانی که مسئولیت دارند در این ارتباط. منجمله رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس لاریجانی و رئیس فعلی کمیسیون اقتصادی مجلس انقلابی! شنیدم ایشان با شما جلسه گذاشتند و اعلام بیعت کرده اند... خنده ام گرفت ... ایشان پارسال چه اقدامی انجام داد جهت نظارت مجلس بر بورس در تابستان1399 ؟ ایشون رئیس کمیسیون بوده دیگه. درسته؟ درمورد تحقیق و تفحص از سازمان بورس، چندین بار مطرح شده و هرمرتبه ناموفق بوده ... به تعداد رای کافی نرسید... لابی گری چه فردی این وسط باعث شد در نطفه خفه شود تفحص از سازمان بورس؟ درخصوص تنبیه حقوقی های متخلف بازار، چه کسی باید نظارت میکرد؟ منابع خارج شده درحدود 130 هزارمیلیارد ت بوده. آیا میوه فروشی محل ما باید نظارت کند بر بورس؟ یا ایشان؟ درخصوص کاهش کارمزد نجومی کارگزاری ها چه کسی باید نظارت کند؟ چه کسی مسئول تسهیل مجوزهای کارگزاری ها هست؟! ماست فروشی محله ما؟! از سال 1384 تا الان حتی یک کارگزاری جدید هم تاسیس نشده. چون اینقدر نون داره که هیچ کس حاضر نیست از این نون دست بردارد. حالا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس لاریجانی این وسط نقشش چیه؟! اعمال نفوذ برای ساخت پتروشیمی در بیابان برهوت کرمان؟!! اعمال نفوذ برای مجوز بزگترین شرکت استخراج رمزارز در کرمان؟!!!! مردم سوال دارند آقای رئیسی .... چقدر مردم به خاک سیاه نشانده شدند در بورس .... همینها متهم هستند که الان برای شما کف زدند در تالار بورس ..... ما از شما خواهش میکنیم بررسی دقیق بفرمایید موضوع را :::: موضوع "ترک فعل نظارت" رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و مسئولین سازمان بورس جدی هست . قطعا" اگر بازارگردانی صحیح در تابستان پارسال انجام میشد، این وضعیت الان بورس نبود .... کی باید نظارت کند بر بازارگردانی صحیح شرکتهای بورسی؟!
  • DE ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    4 3
    با حضور رئیسی در تالار بورس بازار را قرمز کردند! یادمه لاریجانی و روحانی جلوی دوربین به شام رئیسی تیکه انداختند و گفتند شام مساکین من مطمئن هستم با آمدن رئیسی وضع بورس بهتر از دوران روحانی خواهد بود چون رئیسی درد سهامداران متضرر را میفهمد و اشرافی نیست
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    4 4
    آیا این حقیقت دارد که هرکارمند در ستاد رییسی فعالیت کند بعد از پیروزی ایشان کارمند مورد نظر ارتقاع شغلی خواهد داشت
    • محمد علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      15 1
      نه شایعه س.!!!
  • سرباز IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 5
    بزرگوار. این وصله ها به سید نمیچسبه. مواظب باش تو دام خناسان نیفتی. بادرود
  • متین IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    کی بشه اینجا بهتون پیام بدم گنده های ایشونم ببینیم ..اونچنون رونق بده که این تتمه روحانی هم بهفنا بره
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    2 1
    آیا این حقیقت دارد که هرکارمند در ستاد رییسی فعالیت کند بعد از پیروزی ایشان کارمند مورد نظر ارتقاع شغلی خواهد داشت /جواب/ با شایعات می خواهند رئیسی را خراب کنند . رئیسی گفت هر کسی در ستاد من فعالیت می کند منتظر پست نباشد .
  • احسان US ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    2 0
    روزگار بلند است و قلندر بیدار. ...خواهیم دید
  • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    آقای رییسی جان
  • واو SE ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    ان شاالله اعتماد از دست رفته برگردد
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    اولین اتفاق بعد از انتخابات گرانی نان خواهد بود دیگر روحانی ای نیست کاسه کوزه ها رو سرش خراب کنند
    • نیما IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      0 0
      انشاالله که اینطور نیست. روحانی یکی دوماه هست باید قیمت نان را کنترل کند.
  • پری IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    #آخر_هفته_روحانی_رفته
  • کارشناس IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    به جای علی برکه الله خواهیم شنید صلوات
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      0 0
      خواهیم شنید انشاالله صلوات.
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      0 0
      صلوات.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    باید افرادی را کهاز رانت اطلاعات بورس بهره های نجومی بردند افشا شوند هر جا سودی بود یاران غار حضور داشتند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    200میلیون تزریق در برابر 14میلیارد خروج یعنی هیچ
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 2
    درود خدا برمشرق وبصیرتش.
  • شکلاتی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    به داد بورس برسید
  • مهدی آهنچی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    خیلیا توی بورس داراییشونو از دست دادن... امید داریم به وعده های شما
  • دانشجو IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 1
    به کوری چشم دشمنان رای میدیم به شما هم رای میدیم
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    خانواده شهید و بسیجی ام و شناسنامه ام از مهر انتخابات پُره و دیگه جا نداره
  • ثارالله IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 2
    رای من رئیسی
  • سالم IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 1
    به امید تحقق وعده ها رای من رییسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس