کد خبر 1232017
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
صادرات غیرنفتی ۴۸ درصد افزایش یافت

معاون طرح و برنامه وزارت صمت از افزایش ۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی در دوماهه امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۶۰۸ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی با ۳۱ درصد رشد، ۱۲۷ هزار دستگاه انواع خودرو سواری با ۸ درصد رشد، ۵ میلیون تن فولاد خام با ۱۴ درصد، سیمان با تولید ۱۱ میلیون تن با ۱۱ درصد و مس با ۵۱ هزار تن با ۱۴ درصد رشد از مهمترین اقلام تولیدی بخش صنعت و معدن بوده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه از بین ۲۸ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت کشور ۲۳ محصول دارای رشد تولید بودند، تصریح کرد: از ۱۱ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۲ ماهه سال ۱۴۰۰، ۹ محصول با رشد تولید و ۲ محصول کاهش تولید داشته‌اند.

زرندی رشد صادرات غیر نفتی در این مدت را ۴۸ درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت، صادرات غیر نفتی، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و میزان واردات با رشد ۳۰ درصدی به رقم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۹۱۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی با رشد ۲۰ درصدی، ۱۳۸ پروانه اکتشاف با رشد ۸ درصدی حدود ۲ هزار نماد الکترونیک با ۱۹ درصد رشد، ۲۴ جواز خدمات فنی و مهندسی با رشد ۲۱ درصدی و ۳۶ پروانه تحقیق و توسعه با رشد صددرصدی در این مدت صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس