کد خبر 1231900
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

به گزارش مشرق مهدی جهان تیغی در کانال تلگرامی خود نوشت: همزمان با خبرسازی شبانه درباره انصراف دکتر زاکانی از انتخابات آنهم در متینگ های انتخاباتی پرشور او در شهر قم و کاشان، عبدالناصر همتی نیز طی توییتی ذوق زدگی خود را از این خبرسازی دروغ نشان داد. او در توئیترش نوشت: «در جریان مناظره‌های تلویزیونی بر "سوپر پوششی" بودن آقای زاکانی به عنوان پلیس بد تأکید کردم. خب پلیس بد رفت، پوشش‌ها کنار رفت! با انصراف ایشان بنفع نامزد اصلی رقابت به یک در برابر چهار تبدیل شد. منتظر انصراف سایر نامزدهای پوششی به نفع جناب آقای رئیسی هستیم.»

 اما ریشه این همه ذوق زدگی چیست و علت علاقه همتی به انصراف زاکانی از انتخابات چیست؟

 در وهله اول علت ذوق زدگی ظاهری از کنار کشیدن زاکانی همان چیزی است که خود همتی می گوید و یا حداقل می خواهد القا کند. او می خواهد ثابت شود که زاکانی از ابتدا کاندیدای پوششی بوده و سپس در ساعات هیجانی باقیمانده به انتخابات این گزاره را معتبر کند که رقیب اصلی او از اول هم رئیسی بوده و قطب جدید انتخاباتی را حول محور خود شکل بدهد.

 اما این ذوق زدگی ریشه‌های پنهان تری هم دارد. همتی خودش بیش از دیگران می داند که یکی از علل عمده ناکامی در ایجاد دوقطبی با محوریت خودش در انتخابات به بی اعتبار سازی او توسط زاکانی در طول سه مناظره تلویزیونی ربط مستقیم دارد. زاکانی در طول مناظرات اول تا سوم با خلق کلیدواژه هایی همچون «نوبل شیمی»، «کاندیدای روکشی» و «پررویی نجومی» و سپس با بی اعتبار سازی او با برملا کردن مواضع متناقضش در قضایای «گرانی بنزین» و «اف ای تی اف» و نهایتا با بهم ریختن و منفعل کردن و در موضع پاسخگو کردن او در مناظرات بیشترین ضربه را به همتی زد.

همچنان که نتیجه بخش قابل توجهی از اقدامات زاکانی در مواجهه با همتی در نظرسنجی‌های اخیر به خوبی خود را نشان می‌دهد که آمار آرای منفی همتی که قبل از مناظرات شش درصد بود بعد از سه مناظره تا 27 درصد افزایش یافته است. معنی این افزایش آرای منفی این است که در طول مناظرات همتی با تصویری به افکار عمومی شناخته شد که مردم به آن نگاه منفی دارند و این در حالی بود که او کاندیدای گمنام تری به نسبت برخی کاندیداهای دولتی همانند علی لاریجانی و جهانگیری شناخته می شد و تلاش زیادی کرد که خود را از دولت و شخص روحانی با فاصله و جدا و حتی علیه او نشان بدهد. بی شک نقش دکتر زاکانی در شناساندن تصویر واقعی همتی قابل توجه بود.  

 اما شاید مهمترین دلیل پنهان همتی برای ابراز خوشحالی از انصراف زاکانی از انتخابات به این موضوع بر می گردد که او نمی خواهد این گزاره در تحلیل انتخابات 1400 تثبیت شود که یکی از دلایل عمده باخت همتی به کاندیدایی برمی گردد که او را کاندیدای پوششی رقیب اصلی‌اش معرفی می کرد. این تحلیل برای همتی بیش از هر چیزی دیگری در این روزها و در ایام پسا انتخابات آزار دهنده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    2 3
    ای کاش همه به نفع جلیلی برن کنار. حتی حاج آقا رئیسی
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    شما بر عکس فهمیدید هر قدر زرنگید همتی زرنگتر از شماست و شما رو تو عمل انجام شده قرار داده که میخواید دقیقه 90 کنار برید همتی میدونه چیکار میکنه شما هوشتون نمیرسه منم نمیگم
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 2
    قد و قواره همتی کلا به این حرفا نمیخوره! یه کوتوله ی سیاسی بیش نیست که بقیه براش مینویسن و از رو میخونه
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    جبهه انقلاب تصمیم خود را بر مبنای اصول اعتقادی و عقلایی می گیرد، نه به خواسته و نظر بی خردان.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    2 1
    مهمترین دلیلش اینه که در چند روز پایانی انتخابات رییسی در تبلیغات تنها بمونه. مثلا اگر دیروز زاکانی انصراف میداد دیگه امروز مستند دومش پخش نمیشد و این به نفع همتی میشد. پی باید تا آخرین ساعات تبلیغات باقی بمونند تا پوشش تبلیغاتی روی جبهه انقلابی متمرکز باقی بمونه
  • سیف IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    اما بنده معتقدم که نظر همتی از تکرار کلمه "پوششی" این بود که به زعم خودش، دکتر زاکانی و احیانا دیگر آقایان (جلیلی و... ) ‌رو با لج‌بازی با خودش وادار کنه و و بقولی در آنفاس قرار بده که بنفع آقای رئیسی کنار نروند و بدین‌طریق به مراد دلش برسه و آرا بشکنه و مثلا شانس خودش بیشتر... و یا حداقل انتخابات با دور دوم کشیده بشـه و...! حضرات بجز پرروی نجومی موذی‌های نجومی هم هستند!!!
  • SE ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    آخه جیگر طلا، جیگر دلار وزن تو چقدره که حریف نیاز به کاندیدای پوششی داشته باشه؟! آنهم با این کارنامه مدیریتی سراسر مردودی عریان شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس