مذاکره‌کننده سابق

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد «یون کانگ-هیون» دیپلمات باتجربه این کشور را به عنوان سفیر جدید سئول در تهران منصوب کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد «یون کانگ-هیون» دیپلماتی که به تخصصش در امور دوجانبه، چندجانبه، سیاسی و اقتصادی معروف است را به عنوان سفیر جدید سئول در تهران منصوب کرده است.

به گزارش  روزنامه «کوریا هرالد»، یون همزمان با سمت معاون وزیر خارجه بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، مسئول مذاکرات با تهران درباره پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی در بانک‌های کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا بوده است.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در خصوص انتصاب این دیپلمات به عنوان سفیر کره جنوبی در ایران گفت: انتظار داریم یون نقشی اساسی را در مدیریت پایدار و تقویت روابط دوجانبه با ایران در زمانی که روابط کره جنوبی و ایران از همیشه با اهمیت‌تر شده است، ایفا کند.

طبق این گزارش، یون سال ۱۹۸۷ خدمات خارجی خود را آغاز کرد و در نمایندگی‌های کره جنوبی در سازمان ملل، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، لائوس، میانمار و ازبکستان خدمت کرده است.

به گزارش فارس، «یو جانگ هیان» سفیر سابق کره جنوبی در تهران بود.

گفتنی است، بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعا به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

مقامات ایرانی در این مدت به صراحت به کره‌ای‌ها گفته بودند که بهانه تراشی آنها برای عدم پرداخت بدهی‌شان به مردم ایران اصلا پذیرفتنی نیست؛ چرا که ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت قرار نداشته و فقط تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده و کره هم به عنوان یک دولت مستقل موظف به اجرای این تحریم‌ها نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس