باهنر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بنده از برخی از کاندیداهایی که در جریان انقلاب هستند خواهش می کنم که با توجه به نظرسنجی ها با انصراف خود با افزایش آرای آیت الله رئیسی کمک کنند.

به گزارش مشرق، نشست جامعه اسلامی مهندسین عصر روز یکشنبه (۲۳خردادماه) در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد.

در این نشست محمدرضا باهنر با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه و امام رضا (ع) در خصوص این جلسه اظهار داشت سعی کردیم دعوت محدودی از اعضای جام برای این جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بعمل آوردیم ضمنا جلسه امروز بصورت برخط برای تمامی استانها پخش می شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: ۲۸ خرداد روز مهم و سرنوشت سازی برای مردم ایران است ضمنا برای مردم تهران که چهار انتخابات را در روز جمعه در پیش رو دارند بسیار مهم است.

باهنر گفت: بعضی ها می گفتند که مشارکت حداکثری در انتخابات خیلی مهم نیست اما ما با این تحلیل مخالف بودیم در ۲۹ بهمن سال ۹۹ مقام معظم رهبری در صحبت های خود با مردم تبریز تاکید بسیاری بر مشارکت بالای مردم در انتخابات داشتند و حتی آن را اهمّ و انتخاب اصلح مهم دانستند. این فرمایش مقام معظم رهبری استدلال بسیار قوی هم دارد و آن هم سرمایه اجتماعی نظام است. بنابراین حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: در خصوص بحث صلاحیت ها هم یک نکته مهم وجود دارد و آن اینست که این عدم صلاحیت نبوده است بلکه عدم احراز صلاحیت برای برخی کاندیداها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: من همیشه این نگرانی را داشتم و آن اینکه نامزدها در مناظره ها آگاهانه یا نا آگاهانه کل عملکرد نظام را بعضی وقتها زیر سوال می برند و این خیلی ظلم است به نظام. امروز خیلی از کسانیکه دوران قبل از انقلاب را ندیده اند از ما سوال می کنند که در این ۴۰ سال نظام چه کرده است؟ وقتی که کاندیداها در مناظرات برای کسب رای، تمام عملکرد نظام را در این ۴۰ سال زیر سوال می برند، آن وقت دیگر نمی توان از کارنامه پر افتخار عملکرد نظام که در بسیاری از شاخص ها از قبل از انقلاب جلوتر است، دفاع کرد.

باهنر افزود: بعضی می گویند چه فرقی کند که در انتخابات چه کسی رای بیاورد در حالیکه اصلا اینگونه نیست. شما نگاه کنید به روسای جمهور اخیر که هرکدام یک نگرش در مدیریت اجرایی کشور داشتند، که تا عمق خانه های مردم اثر می گذارد و کاملا باهم متفاوت است. به عنوان مثل اگر در مصرف انرژی یک رئیس جمهور با نگاه علمی و دقیق و با برنامه باشد، حتما می تواند هزینه های مملکت را در مصرف انرژی کمتر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک رئیس جمهور باید علم تجربه و هنر مدیریت اجرایی کشور را داشته باشد اگر هر کدام اینها نباشد نمی تواند در اداره کشور موفق باشد مثل یک تیم فوتبالی که اگر پرستاره هم باشد ولی مربی تاکتیک بلد نباشد و نتواند تیم را درست اَرِنج کند آن تیم حتما با ستاره هایش نتیجه نمی گیرد.

وی افزود: همین که برخی از کاندیداها مدام می گویند چون من اقتصاددان هستم، می توانم بهتر کشور را اداره کنم حرف دقیقی نیست. رئیس جمهور باید حرف اقتصاد را بفهمد باید مدیریت بلد باشد باید هم از قدرت میدان استفاده کند و هم از قدرت دیپلماسی. کشور ما واقعا کشور قدرتمندی است ظرفیت های کشور ما بسیار بالاست. اما متاسفانه بهره وری اقتصاد ما بسیار پایین است. باید رییس اجرایی کشور برای حل این موضوعات فکری بکند.

عضو هیات عالی شورای وحدت اظهار داشت: در هر شبانه روز بیش دو هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می شود و این یک فاجعه است.

وی افزود : ما واقعا نیازمند برخی اصلاحات ساختاری در کشور هستیم. من جدا معتقدم که کشور را با یک مجلس نمی توان اداره کرد. ما علاوه بر این مجلس یک مجلس دیگر می خواهیم که صرفا به منافع ملی بپردازد. همچنین بارها گفته ام که بر آینده نظام مردمسالاری دینی بدون وجود چند حزب قدرتمند فراگیر در چارچوب نظام، بیمناک هستم. البته حزب قدرتمند نه این احزاب کوچک و کم توان. چند سال است که حرف از دولت الکترونیک می زنیم. زیر ساخت های خوبی در این خصوص در کشور داریم ولی گویی عزمی در خیلی از جاها برای کامل کردن دولت الکترونیک در کشور نیست. باید به سمت حکمرانی عقلایی در کشور برویم.

باهنر در خصوص انتخابات پیش رو گفت: جامعه اسلامی مهندسین در ذیل شورای وحدت از مدتها قبل از آیت الله رئیسی بعنوان کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

وی افزود: بنده از برخی از کاندیداهایی که در جریان انقلاب هستند خواهش می کنم که با توجه به نظرسنجی ها با انصراف خود با افزایش آرای آیت الله رئیسی کمک کنند.

عضو شورای وحدت در خصوص فهرست این شورا برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شورای وحدت خیلی تلاش کرد که با شورای ائتلاف به اجماع برسد اما متاسفانه آن ها با تصویب سیاست اشتراک صفر راه را برای به اجماع رسیدن و یکی شدن بستند. لذا شورای وحدت هم پس از بررسی مفصل رزومه کاندیداها در نهایت فهرست ۲۱ نفره ای را برای انتخابات شورای شهر معرفی نمود که جامعه اسلامی مهندسین نیز با صدور بیانیه ای حمایت خود را از فهرست شورای وحدت اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس